• Anonym (Mamma)

Handla innan man hämtar på fsk

Fått många snarky kommentarer kring det på senare tid, att jag kommer dit med matkassar och således handlar innan jag hämtar. Vart står det att jag inte får göra det? Det är väl upp till mig vad jag gör under tiden barnen är där? Känns ju bättre att handla innan än att dra med trötta barn efteråt? Skumma regler.

• Svar på tråden Handla innan man hämtar på fsk
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (hur svårt är det) skrev 2017-05-15 12:03:46 följande:

Lös problemet genom att handla, gå hem med maten och SEN hämta barnen. Detta är ett icke-problem du tar upp.

Det blir en himla omväg och varför ska jag krångla till det när jag inte hämtar för sent?
  • Anonym (Mamma)
    Alexi skrev 2017-05-15 11:49:14 följande:

Men TS, bor du i Stockholm där man har rätt till barnomsorg oavsett sysselsättning så är det ju en sak. Och bor du någon annanstans där du har rätt till barnomsorg utifrån din icke-sysselsättning så är det ju en annan sak. Men i båda fallen är det ju irrelevant för personalen vad du gör med din tid.

Bor du där du egentligen inte har rätt till barnomsorg när du handlar så är det ju det som är relevant.

Jag har rätt till barnomsorgen.
  • Anonym (hmmm...)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-05-15 12:06:35 följande:
    Men du har inte behov av det, varför inte låta barnen vara hemma?
  • Anonym (anonym)

Kan tycka att det är väldigt märkligt att om man hämtar barn vid skolan passerar ICA på väg till förskola först ska hämta barnen på förskolan och sedan gå tillbaka till ICA för att handla.

• Alexi
    Anonym (Mamma) skrev 2017-05-15 12:06:35 följande:
    Det är ju uppenbarligen så att du inte vill berätta några detaljer här då hela tråden blir helt meningslös.

Om du är så säker på din rätt och nöjd med upplägget, då kan du ju bara strunta i de sura blickarna.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (hmmm...) skrev 2017-05-15 12:21:24 följande:

Vad vet du om mina behov?
  • Anonym (Mamma)
    Alexi skrev 2017-05-15 12:31:31 följande:

Det är ju uppenbarligen så att du inte vill berätta några detaljer här då hela tråden blir helt meningslös.

Om du är så säker på din rätt och nöjd med upplägget, då kan du ju bara strunta i de sura blickarna.

Varför behövs fler detaljer än så?
  • Glinda från Oz
    Anonym (hmmm...) skrev 2017-05-15 12:21:24 följande:

Troligtvis för att barnen har behov av att träffa andra barn och uppleva något annat några timmar i veckan. Barn som har gått på förskola har det statistiskt sätt lättare då de börjar skolan sen.
  • Alexi
    Anonym (Mamma) skrev 2017-05-15 12:36:38 följande:
    Varför behövs fler detaljer än så?
    Därför att om du berättade ärligt vilken grund för barnomsorg du har i förhållande till din kommuns regler så kanske du skulle få hjälp att förstå varför förskolan reagerar.
  • Anonym (Mamma)
    Alexi skrev 2017-05-15 12:43:37 följande:

Därför att om du berättade ärligt vilken grund för barnomsorg du har i förhållande till din kommuns regler så kanske du skulle få hjälp att förstå varför förskolan reagerar.

Räcker det inte att veta att jag har rätt till den?
Svar på tråden Handla innan man hämtar på fsk