• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • ivfbebis

Sprutdag 6... Alltså jag är så himla svullen ???? ser jätte gravid ut redan. Hur ska man lyckas gömma det här på jobbet? Haha. Men annars går det bra att ta sprutorna, min medicin är slut till helgen också så får se vad dom säger på UL på fredag. Hoppas såklart slippa hämta ut mer...

• ivfbebis
    1Elle2 skrev 2017-08-14 23:13:37 följande:

Oj vad det går framåt för alla nu, hejja! Och lycka till!

Ja denna väntan på allt hela tiden är värst. Jag har försökt jobba mkt och göra saker på kvällarna, om det så är att sortera ett hallskåp. Och börjat alltid ha nåt i lurarna, typ sommarprat, så inte tankarna far iväg. Men nu när jag är sjukskriven och bara kan/får röra mig som en sengångare är det fan sjukt svårt att ockupera tankarna. Alla tips mottages tacksamt!

(Fick veta idag att vi iallafall fick 5 blastocyster till frysen, så det känns bra!)

Härligt med 5 blastocyster! Även om väntan blir lång så vet man att dom finns där :) Kolla nån serie på Netflix? Läs en bra bok, lyssna på poddar.
  • Ellencassandra

Va kul att alla verkar va igång! Vill också!! Men bara 2 veckor kvar till första läkarbesöket! Längtar!

• ivfbebis
    Ellencassandra skrev 2017-08-15 09:55:20 följande:

Va kul att alla verkar va igång! Vill också!! Men bara 2 veckor kvar till första läkarbesöket! Längtar!

Jag trodde aldrig att vi skulle få sätt igång.. men helt plötsligt var vi igång! Snart är det er tur :)
  • Ellencassandra
    ivfbebis skrev 2017-08-15 10:31:10 följande:
    Jag trodde aldrig att vi skulle få sätt igång.. men helt plötsligt var vi igång! Snart är det er tur :)
    Jaa hoppas det går undan! :) hur mycket kostar sprutorna förresten? :)
  • kattnos
    1Elle2 skrev 2017-08-14 23:13:37 följande:

Oj vad det går framåt för alla nu, hejja! Och lycka till!

Ja denna väntan på allt hela tiden är värst. Jag har försökt jobba mkt och göra saker på kvällarna, om det så är att sortera ett hallskåp. Och börjat alltid ha nåt i lurarna, typ sommarprat, så inte tankarna far iväg. Men nu när jag är sjukskriven och bara kan/får röra mig som en sengångare är det fan sjukt svårt att ockupera tankarna. Alla tips mottages tacksamt!

(Fick veta idag att vi iallafall fick 5 blastocyster till frysen, så det känns bra!)

Tycker du om att arbeta med händerna? Typ virkning, målning, scrapbooking el liknande så kan ju det vara ett bra komplement till talbok eller podcast.. :)
  • FruPäron
    Hoppfullhet skrev 2017-08-14 21:44:43 följande:
    Hoppas de ;)

Tycker de gått bra med sprutorna, tycker inte de e jobbigt eller så som tur e, men man vill ju bara vidare i processen..
     Exakt! Man är så otålig att komma till nästa etapp! Skrattande
  • frikenfröken
    Ellencassandra skrev 2017-08-15 10:40:41 följande:

Mina sprutor låg på ca 5000, tur de finns högkostnadsskydd :)
  • ivfbebis
    Ellencassandra skrev 2017-08-15 10:40:41 följande:

Allt mitt gick på typ 19.000 men betalar ju bara 2200 som är högkostnasskydd :)
  • Ellencassandra
    ivfbebis skrev 2017-08-15 13:19:32 följande:
    Allt mitt gick på typ 19.000 men betalar ju bara 2200 som är högkostnasskydd :)
    Oj vilken tur att man har det! Shit vad dyrt annars :o
Svar på tråden IVF start sommar 2017