• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • frikenfröken
    kattnos skrev 2017-08-20 13:58:09 följande:

Nä vad tråkigt! Lider med dig.. för det är ju inte som att man tar sprutor för att det är kul, man vill ju få ut något av det också.. men då kör de en högre dos från början då? Jag förstår att det kommer kännas oerhört segt, tur dock att det inte räknas som ett försök iaf.

Ja man får ju hoppas.. men det är så svårt att veta! Man kanske bara inbillar sig alltihop.. men tack för att du håller tummarna! Självklart ska jag försöka uppdatera efter UL :)

Ja de var en väldigt tråkigt beslut. Hade ju hoppas att de hade hänt mycket där inne men tyvärr inte. Så får köra igång igen om 9 veckor typ. De känns väldigt långt borta just nu... Ja men precis, de kommer att överlägga lite nu, men antagligen kommer jag att kanske få starta kring 200-225 för att de ska hända något :)

Ja de är ju jättesvårt. Man vill ju gärna känna något :) men jag hoppas verkligen att de går bra :) låter väldigt bra :) :)
  • kattnos
    frikenfröken skrev 2017-08-20 14:25:36 följande:
    Ja de var en väldigt tråkigt beslut. Hade ju hoppas att de hade hänt mycket där inne men tyvärr inte. Så får köra igång igen om 9 veckor typ. De känns väldigt långt borta just nu... Ja men precis, de kommer att överlägga lite nu, men antagligen kommer jag att kanske få starta kring 200-225 för att de ska hända något :)

Ja de är ju jättesvårt. Man vill ju gärna känna något :) men jag hoppas verkligen att de går bra :) låter väldigt bra :) :)
    Det känns ju onekligen som att du fick börja med en för låg dos.. men det är klart, med pcos har man ju vad jag förstår många ägg så det är klart att man är rädd för överstimulering. Men fy vad tråkigt att få vänta, det är ju väntan som är värst! Man vill ju ändå känna att man faktiskt gör något.

Idag tog jag första sprutan orgalutran och jag måste säga att den gjorde mycket ondare än den andra! Har en liten rodnad kvar men nu känns det bättre iaf.
  • ivfbebis

Nu är jag klar med sprutor och nässpray! Tog ovitrelle nu kl 21 och nu är det bara vänta på äggplock på tisdag... nervöst!

• 1Elle2
    ivfbebis skrev 2017-08-20 21:11:51 följande:

Nu är jag klar med sprutor och nässpray! Tog ovitrelle nu kl 21 och nu är det bara vänta på äggplock på tisdag... nervöst!

Härligt! Det kommer säkert gå fint. Hoppas på lagom :) många ägg!
  • 1Elle2
    FruPäron skrev 2017-08-19 19:52:21 följande:

Tack snälla :)

Svårt att bara ta det lugnt och njuta av helgen!

Hur mår du? Hur känns det i kroppen?

Tack bättre och bättre. Äggstockarna krymper som dom ska, bara lite stora nu. Har höga levervärdena dock så fortsatt provtagning imorn. Så nu får jag snart jobba, träna, bada och ha sex igen, tjoho! Hehe

Nu är väntan värst, vill att en månad ska gå så fort och lite ångest över att ägglossningen ska bli en söndag eller måndag för då blir återförong på helgen när de har stängt och då får man vänta till nästa månad.. All denna väntan, det är det IVF egentligen handlar om :)
  • frikenfröken
    kattnos skrev 2017-08-20 20:41:32 följande:

Det känns ju onekligen som att du fick börja med en för låg dos.. men det är klart, med pcos har man ju vad jag förstår många ägg så det är klart att man är rädd för överstimulering. Men fy vad tråkigt att få vänta, det är ju väntan som är värst! Man vill ju ändå känna att man faktiskt gör något.

Idag tog jag första sprutan orgalutran och jag måste säga att den gjorde mycket ondare än den andra! Har en liten rodnad kvar men nu känns det bättre iaf.

Jo de har du helt rätt i, men de är ju tyvärr svårt att veta. Min sista höjning så hoppades de nästan på att jag skulle bli överstimulerad men när de kikade idag så var de inte ens i närheten. Vad olika de kan vara liksom :p

Ja jag har ju väldigt mycket ägg och de har de sagt hela tiden men hade hoppats på att de ville vara med, men inte denna gången tyvärr

Den gör ondare ja, sen så var jag lite fegare när jag skulle ta den de första gångerna med för den nålen ä mycket tjockare än den på gonal-f. Den sprutan gav mig faktiskt blåmärke inget farligare än så :) men ja, håller med om att orgalutranen är värre, mycket obehaligare med tyckte jag, eftersom jag inte kände i stort sett något med andra sprutan så tyckte jag denna var värre för denna kändes lite efteråt med på mig. Men skönt att rodnaden gått ner :)
  • frikenfröken

Åh vad spännande!! Håller tummarna för fina ägg! Lycka till! :)
  • Znickers
    kattnos skrev 2017-08-20 09:15:04 följande:

Jag gör också min behandling på Sahlgrenska och jag ligger vad jag förstår 2 dagar efter er, ska ta min första orgalutran ikväll och har ul på tisdag. Så jag följs gärna åt också om det är ok :) Tycker ni att ni känner något särskilt av sprutorna?

Hej Kattnos,

Vad härligt. Självklart följs vi åt :)

Jag känner inte av särskilt mkt egentligen mer än Orgalutranen när jag väl injicerar. Då blir jag lite öm där jag stuckit mig. Men annars mår jag bra.

Känner du av något? När har du din första UL?
  • ijo

Så spännande! Kommer gå jättebra. Jag var jätterädd och nervös innan men var inte alls så farligt jag trott. När det gjorde ont fick jag mer smärtlindring direkt så var inte rädd för att be om mer ;)
  • Znickers
    frikenfröken skrev 2017-08-20 09:50:33 följande:

Men eller hur! Kul när man tar samma sprutor med, känns som många tar andra sorter :) jag kör ju också gonal-f, började med 125, gick ner till 112,5 men på mitt första UL så hade jag 3 äggblåsor på ca 10 mm, fick höjd dos till 150, UL 3 dagar senare - såg likadant ut i stort sett. Fick höjd dos yttligare till 225 för att chocka mina äggstockar och ägg då jag har PCOS och jag var tydligen svårstimulerad. De pratade om överstimulering eftersom de höjde dosen så, men de återstår att se idag. De är vårat första försök, ert med antar jag?Va trevligt att vi är några st som kör på sahlgrenska :)

Jag ligger lite längre i sprutningen än båda er, men eftersom min kropp inte svarar så himla bra på stimulering så händer de inte så mycket. Jag är på sprutdag 13 idag, så jag hoppas verkligen att de hänt något. Återstår att se, börjar bli nervöst :)

Jag tycker att jag känner mig lite uppsvullen eller lite konstig i magen och de har kommit nu de sista 2 sprutorna, annars inget annat. Hur är de för er?

Ok, men av vilken anledning fick du börja med så låg dos, beror det på PCOS? Jag hoppas verkligen att du svarar bättre nu när du fått höjd dos. Håller tummarna.

Det är så spänt för oss alla kan jag tänka mig, särskilt när det är första försöket... man är föeväntansfull, nervös och emotionell.

Hur gick det med UL:en idag?
Svar på tråden IVF start sommar 2017