• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • ivfbebis

Nu har vi gjort UL. Det fanns 3 fina äggblåsor, bra storlek. Kommer nog inte få så mycket mer än så trots behandling då mitt AMH är så pass lågt. Äggplock på tisdag!

• Ellencassandra
    ivfbebis skrev 2017-08-18 17:30:10 följande:

Nu har vi gjort UL. Det fanns 3 fina äggblåsor, bra storlek. Kommer nog inte få så mycket mer än så trots behandling då mitt AMH är så pass lågt. Äggplock på tisdag!

Åh va spännande! Du får gärna berätta sen hur äggplocket gick :D
  • Hoppfullhet

Va bra :) lycka till med dom :)
  • FruPäron

Då har vi äggplock samma dag! Spännande!! :)
  • FruPäron

Var på mitt andra ul idag! Är på sprutdag 9 och hade ett härligt gäng äggblåsor på 15 mm (ingen aning om hur det ligger till??).

Jag ska ta spruta ikväll och lördag och söndag kl 20.00 är det dags för ägglossningssprutan! Snacka om att pulsen gick upp! :)

Tisdag morgon 7.30 är det äggplock!!!

• ivfbebis
    FruPäron skrev 2017-08-18 18:32:38 följande:

Var på mitt andra ul idag! Är på sprutdag 9 och hade ett härligt gäng äggblåsor på 15 mm (ingen aning om hur det ligger till??).

Jag ska ta spruta ikväll och lördag och söndag kl 20.00 är det dags för ägglossningssprutan! Snacka om att pulsen gick upp! :)

FruPäron skrev 2017-08-18 18:29:07 följande:

Då har vi äggplock samma dag! Spännande!! :)

Kul att vi fick samma dag! Mina äggblåsor låg på 17-19 mm. Dom sa att det var jätte bra storlek. Troligtvis återföring av ägg på fredag sen.
  • Mjbo
    ijo skrev 2017-08-17 22:10:10 följande:

Ja, det är typ hemskt att nysa för att det känns som man ska nysa ut det haha. Ena stunden tappar jag hoppet helt, andra drömmer jag mig bort..

Åh spännande, inte så långt bort då :) Vet du vilken cd du brukar ha ägglossning? Vi hade 4 och dom behövde bara tina 1 så nu har vi 3 kvar. Visst hade ni också 4? :)

Vet inte riktigt hur man räknar cd dag men jag brukar ha ägglossning omkring 12-14 dagar efter första mensen dag.

Ja vi har oxå 4 i frysen , 3 st fem dagars och 1 sex dagars :)
  • 1Elle2
    FruPäron skrev 2017-08-18 18:32:38 följande:

Vad bra att allt går enligt plan, skönt! Lycka till på tisdag!
  • FruPäron
    ivfbebis skrev 2017-08-18 19:56:12 följande:

Kul att vi fick samma dag! Mina äggblåsor låg på 17-19 mm. Dom sa att det var jätte bra storlek. Troligtvis återföring av ägg på fredag sen.

Undrar när min återföring är.. de sa de nog aldrig! Haha, eller så var man så uppspelt så jag inte hörde :)
  • FruPäron
    1Elle2 skrev 2017-08-19 19:44:12 följande:

Vad bra att allt går enligt plan, skönt! Lycka till på tisdag!

Tack snälla :)

Svårt att bara ta det lugnt och njuta av helgen!

Hur mår du? Hur känns det i kroppen?
Svar på tråden IVF start sommar 2017