IVF start sommar 2017
Hej!
Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?
Hej!
Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?
Vad härligt med så många som går igenom sin IVF resa nu. Jag har min UL imorgon och hoppas de inte behöver öka doserna. Jag hoppas på att ta ÄL-sprutan nästa vecka med äggplock i slutet av veckan. Är det någon här som gör sin behandling på Sahlgrenska??
Vad härligt med så många som går igenom sin IVF resa nu. Jag har min UL imorgon och hoppas de inte behöver öka doserna. Jag hoppas på att ta ÄL-sprutan nästa vecka med äggplock i slutet av veckan. Är det någon här som gör sin behandling på Sahlgrenska??
Jag gör också min behandling på sahlgrenska. Hur långt har du kommit? Kör du sprutor? Jag hoppas också på utplock i slutet av veckan, även jag har UL imorgon för att se hur de ser ut för mig :)
Jag gör också min behandling på sahlgrenska. Hur långt har du kommit? Kör du sprutor? Jag hoppas också på utplock i slutet av veckan, även jag har UL imorgon för att se hur de ser ut för mig :)
Frikenfröken - vad skoj att vi verkar ligga i samma fas och på samma sjukhus :). Idag (igår lördag) var injektionsdag 6 för mig. Då tog jag min andra dos av Orgalutran 0,25 + sjätte dosen 125 Gonal F. Så imorgon på UL ska vi se hur äggblåsorna har utvecklats.
Hur har processen sett ut för dig?
Frikenfröken - eftersom vi verkar ligga i samma fas hade varit kul att följas åt här. Skriv gärna och berätta om din UL imorgon. Hoppas de har utvecklas till fina och lagom stora blåsor :) Håller tummarna! Förresten, är det erat första IVF-försök?
Jag gör också min behandling på Sahlgrenska och jag ligger vad jag förstår 2 dagar efter er, ska ta min första orgalutran ikväll och har ul på tisdag. Så jag följs gärna åt också om det är ok :) Tycker ni att ni känner något särskilt av sprutorna?
Frikenfröken - eftersom vi verkar ligga i samma fas hade varit kul att följas åt här. Skriv gärna och berätta om din UL imorgon. Hoppas de har utvecklas till fina och lagom stora blåsor :) Håller tummarna! Förresten, är det erat första IVF-försök?
Aha, jag tänkte att ni var på samma dag för att ni skulle ha ul samma dag.. men när jag tänker efter så vet jag ju att du skrev tidigare om att chocka äggstockarna med en högre dos :) Lycka till med ul!
Jag har känt mig något uppsvullen, som att "det händer något" i magen sedan andra sprutan men inte hela tiden. Annars är min värsta "biverkning" huvudvärk som kommer och går. Jag sprang ett hinderlopp igår och det gick hur bra som helst, kände något i magen vid något tillfälle men annars inget konstigt.