• Anonym (Läraren)

Fel att dejta en fd elev?

Hej!

Jag undrar vad ni anser om att dejta en fd elev. Hon slutade som min elev nu i juni och det har länge funnits en spänning mellan oss.. nu undrar jag om ni tycker att det är fritt fram för mig att träffa henne?

• Svar på tråden Fel att dejta en fd elev?
  • Anonym (Sluta)

Ni snackar skit hela högen. Inte hälften så kaxiga i verkliga livet och era "småungar" både ligger med lärare och äldre män vare sig ni vill det eller ej. Vill en 16 åring ligga med sin fd lärare är det hennes val, inget ni föräldrar har och göra med. Det är just därför detta land är så skevt..en tjej ligger med en kille för att hon vill - föräldrarna får reda på det och ska utöva sin makt så dom skriker våldtäkt.... så är karusellen igång.

Låt som vara. 16 eller 35. Dom bestämmer själva. Vilket jävla övertramp att lägga sig i sin 16 årings sexliv.

• pyssel
    Anonym (Sluta) skrev 2017-07-21 13:25:33 följande:

Ni snackar skit hela högen. Inte hälften så kaxiga i verkliga livet och era "småungar" både ligger med lärare och äldre män vare sig ni vill det eller ej. Vill en 16 åring ligga med sin fd lärare är det hennes val, inget ni föräldrar har och göra med. Det är just därför detta land är så skevt..en tjej ligger med en kille för att hon vill - föräldrarna får reda på det och ska utöva sin makt så dom skriker våldtäkt.... så är karusellen igång.

Låt som vara. 16 eller 35. Dom bestämmer själva. Vilket jävla övertramp att lägga sig i sin 16 årings sexliv.

Du missar en hel del av det fulla perspektivet - det är den omdömeslöse vuxne som är i fokus för konsekvenserna och den unge för fostran, beskydd och vägledning. Du misstar dig väldigt hur "kaxiga" föräldrar kan vara: På föräldrars initiativ att informera och skollednings initiativ att handla städades nyligen en betydligt yngre förmåga än TS ut från gymnasiet där han hade tillfällig anställning, för vetskapen om hans groomande på högstadiet spred sig dit.
    Alla hästar hemma
  • Anonym (Bopp)
    Anonym (omdömeslöst) skrev 2017-07-19 09:13:40 följande:

Hon är för ung. Punkt.

Du saknar all form av omdöme.

Vuxna och barn ska inte ha sexuella eller romantiska relationer.

Fattar inte heller vad ni ska kunna ha för relation. Bjuda ut henne på McDonalds och sockerdricka? Digga ikapp till Justin Bieber? Eller "omg, bara dööööööö" när ni tittar på twilight? Eller välja ut rosa läppglans och glittersmink?

Vad tror du om ungdomar egentligen?
  • pallazathena
    Anonym (omdömeslöst) skrev 2017-07-21 09:29:51 följande:

Man ger sig inte på småtjejer om man är vuxen.

Jag är vuxen kvinna, och jag ger mig inte på småpojkar, vare sig i skolan eller på festivaler

Jag har inte sagt något om att "ge sig på". Ska väl ändå inte behöva sägas att samtycke är en förutsättning. Det var inte det diskussionen här handlade om.
  • Anonym (Har kärlek en ålder?)

Vad tror du att dina kollegor kommer att tänka?

Vad kommer dina vänner att tänka?

Vad är ditt syfte med träffa henne?

Jag vet par där det skiljer många år.

Han 42 och hon 30.

Han 73 och hon 40.

Men dessa har träffas då båda var över 18.

Hade min dotter under 18 år börjat dejta en så pass äldre man hade jag börjat undra hans syfte!

Hade min son börjat dejta en så pass yngre tjej hade jag nog också undrat!

(Mina är 11 resp 8 så än så länge slipper jag detta)

• Anonym (Bopp)
    Anonym (Läraren) skrev 2017-07-19 08:14:08 följande:

Hon är 16 och jag är 31. Jag vet inte om det kommer bli nåt seriöst eller bara dejtande, men det får man ju se.

Rent lagligt är det ok, moraliskt nja.

Hur hade du tänk gällande relationen? Kanske undvika sex tills ni vet om det blir något seriöst eller ej?

Ställer mig tveksam, gillade män 25-35 i den åldern själv men hade inte gillat om min dotter gjort det.

Mår hon bra? Eller använder hon dig för att skada sig själv?
  • Anonym (omdömeslöst)
    pallazathena skrev 2017-07-21 13:55:30 följande:
    Jag har inte sagt något om att "ge sig på". Ska väl ändå inte behöva sägas att samtycke är en förutsättning. Det var inte det diskussionen här handlade om.
    Limma på eller ragga upp då, om det uttrycket passar dig bättre.

Kontentan är att man låter bli småpojkar eller småtjejer, om man själv är vuxen.

Var det tillräckligt tydligt nu?
  • Anonym (vattenpipa)
    pallazathena skrev 2017-07-21 13:55:30 följande:
    Diskussionen handlar om OMDÖME, vet du vad det innebär?

Det innebär att vissa saker ger man helt enkelt fan i oavsett om det är godtyckligt eller ej. Bara för att en 15 årig tjej är med på att knulla en 50 årig gubbe så betyder det inte att det är ok, tjejen kan kanske inte klandras pga sin unga ålder och brist på erfarenhet. Men den 50 åriga gubbäcklet borde veta bättre, dvs han borde kunna tänka mer med huvudet än med kukhuvudet, han borde ha OMDÖME. Förstår du nu?

På samma sätt anser man att en lärare borde ha lite mer vett i skallen än att springa omkring och dra över småflickor. Man anser att en vuxen man borde ha bättre kontroll över kuken än så, typ.
  • Anonym (Finns det?)
    Anonym (Läraren) skrev 2017-07-18 19:52:01 följande:

Hej!

Jag undrar vad ni anser om att dejta en fd elev. Hon slutade som min elev nu i juni och det har länge funnits en spänning mellan oss.. nu undrar jag om ni tycker att det är fritt fram för mig att träffa henne?

Jag undrar finns det kvinnliga lärare som blir attraherad av sina elever eller existerar sånt bara i sagovärlden?
  • pyssel
    Anonym (Finns det?) skrev 2017-07-21 14:39:41 följande:

Jag undrar finns det kvinnliga lärare som blir attraherad av sina elever eller existerar sånt bara i sagovärlden?

Nej det är högst verkligt, och som agerar på det också. Mme Macron är väl den mest kända just nu? Skämtar du att du inte vet att det förekommer? Liksom behandlare, socialsekreterare och plitar som går över gränsen.
    Alla hästar hemma
Svar på tråden Fel att dejta en fd elev?