• Anonym (Läraren)

Fel att dejta en fd elev?

Hej!

Jag undrar vad ni anser om att dejta en fd elev. Hon slutade som min elev nu i juni och det har länge funnits en spänning mellan oss.. nu undrar jag om ni tycker att det är fritt fram för mig att träffa henne?

• Svar på tråden Fel att dejta en fd elev?
  • Nimzay
    Anonym (Sluta) skrev 2017-07-21 00:48:21 följande:
    Nej man kan aldrig hindra någon!

Vi leker med tanken. Att tjejen också är intresserad utav läraren och vill vara med honom. Hur ska man kunna tvinga henne att inte vara med honom? Det kanske bara håller i ett halvår eller hela livet vem vet. Men nej, en 16 åring bestämmer själv vem hon ska vara tsm med vare sig man vill eller ej.
    Visst finns det tillfällen när det absolut inte går att hindra någon, ja.

Men att det aldrig skulle gå att hindra någon, tror jag däremot inte riktigt. I vissa liknande fall som det i tråden, kan det säkert visst vara så att föräldrarna lyckas övertala 16-åringen att det kanske inte är en bra idé och så. Fast visst, givetvis beror det ju säkert i så fall bland annat på hur pass förälskad 16-åringen är, är hon väldigt, väldigt förälskad blir det ju så klart antagligen desto svårare att hindra henne...
  • smulpaj01
    Nimzay skrev 2017-07-21 01:03:48 följande:

Visst finns det tillfällen när det absolut inte går att hindra någon, ja.

Men att det aldrig skulle gå att hindra någon, tror jag däremot inte riktigt. I vissa liknande fall som det i tråden, kan det säkert visst vara så att föräldrarna lyckas övertala 16-åringen att det kanske inte är en bra idé och så. Fast visst, givetvis beror det ju säkert i så fall bland annat på hur pass förälskad 16-åringen är, är hon väldigt, väldigt förälskad blir det ju så klart antagligen desto svårare att hindra henne...

Har extremt svårt att tänka mig att en 16 åring är det minsta förälskad i en dubbelt så gammal gubbe?!

Däremot kan hon ha varit flirtig på kul och för betygens skull.
  • pyssel
    Anonym (Sluta) skrev 2017-07-21 00:31:56 följande:

Öh va?

Alla ni som skriker här inne...tror ni verkligen ni hade kunnat hindra era 16 åringar!? Knappast. Vare sig dom djetar 35 eller 50 åringar.

Man gör vad man kan när ens 16-åring har dåliga idéer. Det är mkt jag säger ja men också nej till, till 16-åringen här hemma. Framförallt hade 31-åringen fått det väldigt svårt i arbetslivet, det är där föräldern kan göra det riktigt surt för en sjuk lärare. Tror du de flesta föräldrar utan efterbliven och romantiserad syn på "förälskad i läraren" hade dragit sig för det? Jag kan lova dig att de flesta bryr sig alltför mycket om sina barn för att inte agera mot så störda individer.
    Alla hästar hemma
  • Anonym (Sluta)

Men gud! Det finns hur många tjejer som helst som gillar äldre killar. Och varför skulle han vara sjuk!?

Så om era barn skulle säga att dom är gay då skulle ni också protostera för det är ju "sjukt"..herregud. skärp er! En 16 åring bestämmer SJÄLV vem hon ska vara tillsammans med, visst kan ni försöka hindra men det lär bara sluta med bråk och att hon smyger med det vilket är ännu värre.

• pyssel
    Anonym (Sluta) skrev 2017-07-21 07:56:42 följande:

Men gud! Det finns hur många tjejer som helst som gillar äldre killar. Och varför skulle han vara sjuk!?

Så om era barn skulle säga att dom är gay då skulle ni också protostera för det är ju "sjukt"..herregud. skärp er! En 16 åring bestämmer SJÄLV vem hon ska vara tillsammans med, visst kan ni försöka hindra men det lär bara sluta med bråk och att hon smyger med det vilket är ännu värre.

Är du tonåring själv? Det förklarar i så fall varför du inte ser problemet med en lärare som groomar högstadietjejer och slår till när de går ut nian.
    Alla hästar hemma
  • pallazathena

Men den fullständigt avgörande skillnaden här är ju att det är helt olämpligt i sammanhanget roller, där det sedan tidigare finns en relation som lärare-elev.

Ragga upp en 16-åring på en festival eller whatever om du gillar småtjejer. Men via ditt yrkesvardag - inte okej. Oetiskt.

• Anonym (omdömeslöst)
    Anonym (Sluta) skrev 2017-07-21 07:56:42 följande:

Vem har sagt att homosexualitet är sjukt?

Men att som vuxen över trettio ge sig på en av sina elever som är hälften så gammal och inte ens myndig är sjukt.

Att du drar paralleller till homosexualitet känns bara väldigt, väldigt märkligt.
  • Anonym (omdömeslöst)
    pallazathena skrev 2017-07-21 09:08:22 följande:

Men den fullständigt avgörande skillnaden här är ju att det är helt olämpligt i sammanhanget roller, där det sedan tidigare finns en relation som lärare-elev.

Ragga upp en 16-åring på en festival eller whatever om du gillar småtjejer. Men via ditt yrkesvardag - inte okej. Oetiskt.

Man ger sig inte på småtjejer om man är vuxen.

Jag är vuxen kvinna, och jag ger mig inte på småpojkar, vare sig i skolan eller på festivaler
  • Anonym (vattenpipa)
    Anonym (Sluta) skrev 2017-07-21 00:31:56 följande:

Öh va?

Alla ni som skriker här inne...tror ni verkligen ni hade kunnat hindra era 16 åringar!? Knappast. Vare sig dom djetar 35 eller 50 åringar.

Det går alldeles utmärkt, oftast räcker det med att ta sig ett snack med läraren i fråga med ett baseballträ i handen som man bara råkar ha med sig så brukar kåtheten falna ganska snabbt av någon märklig anledning Oskyldig
Svar på tråden Fel att dejta en fd elev?