• Anonym (Läraren)

Fel att dejta en fd elev?

Hej!

Jag undrar vad ni anser om att dejta en fd elev. Hon slutade som min elev nu i juni och det har länge funnits en spänning mellan oss.. nu undrar jag om ni tycker att det är fritt fram för mig att träffa henne?

• Svar på tråden Fel att dejta en fd elev?
  • Anonym (vattenpipa)
    Anonym (Finns det?) skrev 2017-07-21 14:39:41 följande:
    Jag undrar finns det kvinnliga lärare som blir attraherad av sina elever eller existerar sånt bara i sagovärlden?
    Världen är betydligt sjukare än vad du tror, det finns gott om såna äckel, både kvinnliga och manliga. Man hör bara inte om alla fall, det är inte ens alla ggr det kommer fram vad de pysslar med.
  • Anonym (Finns det?)
    Anonym (vattenpipa) skrev 2017-07-21 14:50:48 följande:
    Världen är betydligt sjukare än vad du tror, det finns gott om såna äckel, både kvinnliga och manliga. Man hör bara inte om alla fall, det är inte ens alla ggr det kommer fram vad de pysslar med.
    Har du erfarenhet av det här? finns det någon på denna tråd som har varit med om detta?
  • pyssel
    Anonym (Finns det?) skrev 2017-07-21 14:52:53 följande:

Har du erfarenhet av det här? finns det någon på denna tråd som har varit med om detta?

Svar ja. Jag har varit på skolor där elever rapporterat till rektor eller elevhälsa om obehagliga flörtiga lärare av båda könen.
    Alla hästar hemma
  • Anonym (Sluta)
    Anonym (vattenpipa) skrev 2017-07-21 14:30:43 följande:

Diskussionen handlar om OMDÖME, vet du vad det innebär?

Det innebär att vissa saker ger man helt enkelt fan i oavsett om det är godtyckligt eller ej. Bara för att en 15 årig tjej är med på att knulla en 50 årig gubbe så betyder det inte att det är ok, tjejen kan kanske inte klandras pga sin unga ålder och brist på erfarenhet. Men den 50 åriga gubbäcklet borde veta bättre, dvs han borde kunna tänka mer med huvudet än med kukhuvudet, han borde ha OMDÖME. Förstår du nu?

På samma sätt anser man att en lärare borde ha lite mer vett i skallen än att springa omkring och dra över småflickor. Man anser att en vuxen man borde ha bättre kontroll över kuken än så, typ.

Öh va vem är du att bestämma vad som är ok eller ej! Det är laglig båda parter är med på det. låt dom vara och göra som dom vill med sitt liv. Sköt ditt eget du är ingen gud som bestämmer vad somr ok.
  • Anonym (omdömeslöst)
    pyssel skrev 2017-07-21 14:49:36 följande:
    Nej det är högst verkligt, och som agerar på det också. Mme Macron är väl den mest kända just nu? Skämtar du att du inte vet att det förekommer? Liksom behandlare, socialsekreterare och plitar som går över gränsen.
    Skillnaden var att båda var myndiga
  • Anonym (omdömeslöst)
    Anonym (Sluta) skrev 2017-07-21 15:03:13 följande:
    Öh va vem är du att bestämma vad som är ok eller ej! Det är laglig båda parter är med på det. låt dom vara och göra som dom vill med sitt liv. Sköt ditt eget du är ingen gud som bestämmer vad somr ok.
    Sverige är rätt unikt, i och med att vi tillåter minderåriga så unga som 15 att ha sex med vuxna människor. I så gott som alla andra jämförbara länder, dvs i västvärlden (och även en hel del u-länder) går gränsen vid 18.
    Det innebär att vi har ett större ansvar över moral och omdöme i Sverige än i många andra länder, och därför måste vi lita på att vuxna människor fattar själva att de ska låta minderåriga vara ifred rent sexuellt. Om de inte fattar det själva är det bara bra att andra går in och markerar vad som måste anses som en sund inställning till sex mellan barn och vuxna, nämligen att det inte ska förekomma och att huvudansvaret ligger hos den vuxna.
    För officiellt är 16-åringen ett barn, och kommer att fortsätta vara barn tills hon är 18 år.

• Anonym (Finns det?)
    pyssel skrev 2017-07-21 14:57:28 följande:
    Svar ja. Jag har varit på skolor där elever rapporterat till rektor eller elevhälsa om obehagliga flörtiga lärare av båda könen.
    ok så killarna rapporterade detta hur unga var killarna 15-17?
    vad för kommentarer fick dom höra?
  • Anonym (vattenpipa)
    Anonym (Sluta) skrev 2017-07-21 15:03:13 följande:
    Jag förstår att du inte förstår eftersom begreppet omdöme verkar vara totalt främmande för dig. Om man själv saknar omdöme eller moral så lär man ju inte fatta andras brist på omdöme och moral
  • Anonym (vattenpipa)
    Anonym (omdömeslöst) skrev 2017-07-21 15:26:27 följande:
    Sverige är rätt unikt, i och med att vi tillåter minderåriga så unga som 15 att ha sex med vuxna människor. I så gott som alla andra jämförbara länder, dvs i västvärlden (och även en hel del u-länder) går gränsen vid 18.
    Det innebär att vi har ett större ansvar över moral och omdöme i Sverige än i många andra länder, och därför måste vi lita på att vuxna människor fattar själva att de ska låta minderåriga vara ifred rent sexuellt. Om de inte fattar det själva är det bara bra att andra går in och markerar vad som måste anses som en sund inställning till sex mellan barn och vuxna, nämligen att det inte ska förekomma och att huvudansvaret ligger hos den vuxna.
    För officiellt är 16-åringen ett barn, och kommer att fortsätta vara barn tills hon är 18 år.
    Ja det är helt sjukt att en 15 årig flicka inte anses vara mogen nog att dricka alkohol eller köra bil, men anses vara mogen nog att veta vem det är lämpligt att ha sex med. Det lämnar dörren vidöppen för sjuka vuxna att utnyttja.

Jag tycker Sverige borde sluta tro att våra vuxna har så mycket bättre omdöme än vad andra i världen har, för de har de inte, och höja ribban till 18 som  alla andra länder gjort.
  • Gladhannapanna
    Anonym (Läraren) skrev 2017-07-19 08:14:08 följande:

Hon är 16 och jag är 31. Jag vet inte om det kommer bli nåt seriöst eller bara dejtande, men det får man ju se.

Min syster var 16 när hon blev tillsammans med sin orkesterledare i Kulturskolan, han var 31. De är gifta sedan drygt 30 år och har två vuxna barn. Men det var nog en del snack när det begav sig!
Svar på tråden Fel att dejta en fd elev?