• Carrolkpg

Februarimammor 2018 Linköping

Hej!

Jag och min sambo väntar barn, Bf slutet av februari 2018. Jag vill gärna ha kontakt med andra blivande mammor som bor i Linköping eller i närheten. Det vore kul att följas åt under graviditeten och bolla tankar och idéer med varandra. Det är första barnet för mig och min sambo så det är en omtumlande tid nu med mycket funderingar :). Jag är 36 år så lite äldre förstföderska. Hoppas vi hörs! Hälsningar Carro

• Svar på tråden Februarimammor 2018 Linköping
  • Calici

Jag mår ok men har har en del illamående. Börjar bli bättre dock tror jag. Nu är jag mer hungrig och trött, lite illamående emellan, dålig kombo.

• Carrolkpg

Är i vecka 9 men ser ut som att jag är längre gången. Jisses vad svullen jag är och jätte gasig :/. Jag hoppas verkligen att det lägger sig, annars kommer kollegorna på jobbet se direkt. Börjar jobba igen om 2 veckor och hade tänkt dölja graviditeten lite till. Får se om det går. Hur stora är era magar?

• cissi82

Jag är i v 16, har typ ingen mage alls. På kvällarna kan man se det då är jag svullen. Har berättat för några på jobbet och chefen vet. När jag kommer tillbaks är jag i v 20 och har rul och en tid hos läkaren på kvinnohälsan dagen efter. Så börjar med semester typ

• NattaLind

Hej! Har ju sett dig i en annan tråd också :)

Blir 29 i år, gravid med andra barnet. Finns 2 mil från Linköping. Ska på inskrivning om 10 dagar och KUB 2 veckor efter det! Kommer inte ha något ultraljud innan.

Har molvärk, lätt illamående och konstant hungrig! Gick inte upp alls förra grav men lär väl göra det denna gång :P

• Carrolkpg

Då hoppas jag verkligen att magen lägger sig lite :). Vill inte bli tjockis än, men kommer ju bli det vare sig jag vill eller inte haha.

• princess77

Hej! Jag är gravid i vecka 20 och väntar andra barnet den 13 december.

Bor i Tranås,några mil utanför Linköping.

Är gärna med om det är ok,hade varit kul att träffa några mammor utanför vår lilla stad.

• Fröfröken

Hej alla!

Jag bor i lkpg o väntar trean 3/2 :) har en pojke på 7 o en flicka på 4 innan. Kul att ha kontakt med ngr i närheten som väntar ungefär samtidigt, idag kände jag första "sparkarna" fast jag bara är i v 13, härligt men overkligt!

Mvh Fröfröken

• Carrolkpg

Kul att det tillkommit flera i gruppen :). Blir spännande att följas åt under graviditeten och det vore roligt att träffas så småningom :).

• Calici

Hur är det med alla? Har ni berättat för någon att ni väntar barn? Vi har inte gjort det utan väntar till efter kub. Tidigare har vi berättat runt v. 14-16 för blivande syskon och familjen. Hur gör och tänker ni?

• Carrolkpg
    Calici skrev 2017-07-25 21:23:39 följande:

Hur är det med alla? Har ni berättat för någon att ni väntar barn? Vi har inte gjort det utan väntar till efter kub. Tidigare har vi berättat runt v. 14-16 för blivande syskon och familjen. Hur gör och tänker ni?

Vi har berättat om graviditeten för min mamma och en vän till oss. Vi ska snart göra ultraljud och efter det får resten av familjen veta :). Min ena syster vet också för hon listade ut det, hon väntar sitt andra barn i oktober. Jobbet tänkte jag vänta med att berätta för åtminstone några veckor till. Om det går att dölja ;).
Svar på tråden Februarimammor 2018 Linköping