• Carrolkpg

Februarimammor 2018 Linköping

Hej!

Jag och min sambo väntar barn, Bf slutet av februari 2018. Jag vill gärna ha kontakt med andra blivande mammor som bor i Linköping eller i närheten. Det vore kul att följas åt under graviditeten och bolla tankar och idéer med varandra. Det är första barnet för mig och min sambo så det är en omtumlande tid nu med mycket funderingar :). Jag är 36 år så lite äldre förstföderska. Hoppas vi hörs! Hälsningar Carro

• Svar på tråden Februarimammor 2018 Linköping
  • ewt
    cissi82 skrev 2017-11-08 15:19:56 följande:

Ewt vi ska faktiskt vara hemma båda två från mitten av december går min man hem med fl på storebror tills siste januari. Sen är vi båda hemma tills augusti då mannen börjar jobba igen. Då med bebis dagar
    Mannen ska ta ut två dagar i veckan jag inget. Så har vi sparat massa pengar för att kunna göra så. Sen blir det som vi tänker nu inskolning på förskola augusti 2019 och att jag är hemma tills dess, vi har bf i mitten av januari 18

Härligt att vara hemma båda två! Vi har också tänkt inskolning i augusti 2019 och har bf i slutet av februari. Funderar på att mannen är ledig en dag i veckan i början (vet dock inte hur länge) med storebrors sparade dagar (eller bara går ner till 80% tjänst).
    Vi kommer i alla fall dela 50/50 på dagarna så blir mest en fråga om vem som ska vara hemma när. Med storebror delade vi också jämt och jag var hemma första 8 månaderna, men kan tänka mig att vara ledig i två omgångar så man får både första tiden och när hen blir lite större och "roligare" Flört 

• ewt
    Carrolkpg skrev 2017-11-08 15:58:50 följande:
    Tack så mycket! :). Det är dock lite jobbigt för vågar inte vara glad. Känns som att det kommer gå fel igen :/. Vet att jag inte ska tänka det värsta, men kan inte riktigt låta bli. Skönt att du mår bra så att du kan träna och jobba som vanligt :).
    Förstår att det måste vara jobbigt, hade nog också haft svårt att glädja mig. Men försök tänka positivt och att det i de allra flesta fall går bra! Och att du får bra uppföljning på kvinnohälsan.
  • Carrolkpg
    miachr78 skrev 2017-11-09 08:24:20 följande:

Hej. Hoppar in här hos er. Plussade igår och har bf i juli :) mitt fjärde barn.

Grattis! Jag har också bf i juli om allt går vägen :). Första barnet.
  • Carrolkpg
    ewt skrev 2017-11-09 11:41:33 följande:

Förstår att det måste vara jobbigt, hade nog också haft svårt att glädja mig. Men försök tänka positivt och att det i de allra flesta fall går bra! Och att du får bra uppföljning på kvinnohälsan.

Försöker tänka positivt :). Men gud så svårt det är. Ska ringa nästa vecka och boka tid för vul.
  • Carrolkpg
    cissi82 skrev 2017-11-18 18:39:36 följande:

Carrolkpg, hur går det för dig? Fått någon tid för vul?

Ska till kvinnokliniken om två veckor. Egentligen skulle jag få en tid nästa vecka men vi flyttade fram besöket 1 vecka för att vara på den säkra sidan. Så att vi ska kunna säkert se om det är något liv eller inte. Har troligtvis haft senare ägglossning då jag testade negativt på bim för att sedan några dagar senare testa positivt. Har normal menscykel på 28 dagar så hoppas ingenting är knas. Var nämligen likadant förra gången...
  • cissi82

Carrolkpg, spännande. Håller tummarna för dig!
    Hur mår ni andra som är gravida?

• Carrolkpg

Cissi82, på torsdag är det dags för vul. Känns nervöst för vad bm kommer se eller inte se...

• ewt
    Carrolkpg skrev 2017-11-27 19:13:09 följande:

Cissi82, på torsdag är det dags för vul. Känns nervöst för vad bm kommer se eller inte se...

Hoppas det har gått bra för dig idag!
Svar på tråden Februarimammor 2018 Linköping