• Carrolkpg

Februarimammor 2018 Linköping

Hej!

Jag och min sambo väntar barn, Bf slutet av februari 2018. Jag vill gärna ha kontakt med andra blivande mammor som bor i Linköping eller i närheten. Det vore kul att följas åt under graviditeten och bolla tankar och idéer med varandra. Det är första barnet för mig och min sambo så det är en omtumlande tid nu med mycket funderingar :). Jag är 36 år så lite äldre förstföderska. Hoppas vi hörs! Hälsningar Carro

• Svar på tråden Februarimammor 2018 Linköping
  • cissi82

VI gjorde nipt I sommras och det visade flicka.
    På rul va hon inte samarbetsvillig så där hade det inte gått å sett något iaf.
    Vi har en pojke på 3 redan så roligt med en av varje. Men egentligen spelar det ingen roll. Bara glad att man kan bli gravid när man läser om alla som är ofrivilligt barnlösa.

• Carrolkpg

Klart man blir glad för vad det blir :). Om allt går vägen tänker vi inte kolla upp vad det blir för kön. Det får bli en överraskning :).

• cissi82

Spännande att inte kolla. Vi hade eg inte tänkt att kolla. Men när nipt resultatet kom på Karolinskas hemsida fanns en knapp 'visa kön' och då kunde vi inte motstå :)

• Carrolkpg

Förstår att ni blev nyfikna, jag hade kanske inte heller kunnat hålla mig från att titta ;). Får se hur det går för oss, om vi bara behöver göra Kub. Fast just nu känns det långt borta. Vågar verkligen inte glädjas än. Blir att boka Mvcbesök efter att vi sett att det finns ett pyre där inne så vi slipper gå igenom samma sak igen...

• cissi82

Förstår om ni inte vågat glädjas än. Håller mina tummar för att allt går bra denna gång.
    Ska ni höra vul på kvinnohälsan?

Idag fick vi se lillasyster igen, men allt va så uppstorat så man såg inte så mycket. Läkaren mätte en massa. Men allt va bra.
    Nytt läkarbesök om två veckor och då går vi förhoppningsvis en förlossningsplan och får reda på om det blir snitt lr vaginal förlossning.

• Carrolkpg

Vi ska göra vul på kvinnokliniken så att jag snabbt får hjälp om något är galet. Om läkaren inte ser tydliga hjärtljud får jag komma tillbaka efter en vecka på återbesök. Känns skönt att de har koll så jag slipper gå runt i flera veckor om det skulle vara ett till MA.

Härligt att få se lillasyster. Snart får ni se henne på riktigt <3

• ewt
    Carrolkpg skrev 2017-11-05 11:45:05 följande:

Hej alla! Hoppas att era graviditeter går bra :). Jag har precis fått veta att jag är gravid igen, andra försöket efter mitt MA. Nu hoppas jag att det går vägen så att det blir en sommarbebis :). Vågar inte glädjas än, blir lång väntan nu...

Åh, vad härligt att höra att du är gravid igen! Håller tummarna för att allt går bra denna gång!

Själv har jag precis gått in i v25 och börjar redan känna mig stor, väldig skillnad mot barn nr 1... Annars flyter allt på, kan både jobba och träna som vanligt vilket är skönt. Så det stora att ta tag i nu är hur föräldraledigheten ska fördelas, är ju en hel djungel. Hur ska ni andra göra?
  • cissi82

Ewt vi ska faktiskt vara hemma båda två från mitten av december går min man hem med fl på storebror tills siste januari. Sen är vi båda hemma tills augusti då mannen börjar jobba igen. Då med bebis dagar
    Mannen ska ta ut två dagar i veckan jag inget. Så har vi sparat massa pengar för att kunna göra så. Sen blir det som vi tänker nu inskolning på förskola augusti 2019 och att jag är hemma tills dess, vi har bf i mitten av januari 18

• Carrolkpg
    ewt skrev 2017-11-08 07:27:02 följande:

Åh, vad härligt att höra att du är gravid igen! Håller tummarna för att allt går bra denna gång!

Själv har jag precis gått in i v25 och börjar redan känna mig stor, väldig skillnad mot barn nr 1... Annars flyter allt på, kan både jobba och träna som vanligt vilket är skönt. Så det stora att ta tag i nu är hur föräldraledigheten ska fördelas, är ju en hel djungel. Hur ska ni andra göra?

Tack så mycket! :). Det är dock lite jobbigt för vågar inte vara glad. Känns som att det kommer gå fel igen :/. Vet att jag inte ska tänka det värsta, men kan inte riktigt låta bli. Skönt att du mår bra så att du kan träna och jobba som vanligt :).
  • miachr78

Hej. Hoppar in här hos er. Plussade igår och har bf i juli :) mitt fjärde barn.

Svar på tråden Februarimammor 2018 Linköping