• Carrolkpg

Februarimammor 2018 Linköping

Hej!

Jag och min sambo väntar barn, Bf slutet av februari 2018. Jag vill gärna ha kontakt med andra blivande mammor som bor i Linköping eller i närheten. Det vore kul att följas åt under graviditeten och bolla tankar och idéer med varandra. Det är första barnet för mig och min sambo så det är en omtumlande tid nu med mycket funderingar :). Jag är 36 år så lite äldre förstföderska. Hoppas vi hörs! Hälsningar Carro

• Svar på tråden Februarimammor 2018 Linköping
  • ewt

Ni som redan varit på inskrivningen, hur lång tid tog det? Och vad fick ni göra? Är ni nöjda med er bm? Har tid nästa fredag och börjar bli otålig, vill att något ska hända snart!

• Fröfröken

Hej alla! Jag är i slutet av v 14 nu o BF 3/2. För mig har illamående o tröttheten princip släppt men magen växer påtagligt. Inga småblödninfar denna grav men haft det båda tidigare, vanligt o ofta ingen fara har jag lärt mig om än man blir orolig ! Har hunnit med inskrivningen som handlade om allmän gravidinfo o blodprov. Samma bm som sist så känns bra. Ul med kub hade vi veckan efter, 2 v sen nu, och vi fick se en pigg krabat, tillsynes frisk :) detta är alltså mitt tredje barn, har en pojke på 7 o en flicka på 4 sen innan. Trevlig att ha kontakt med ngr i samma stad ! Bor i Lambohov, och har, erkänner jag, redan klickat hem en vagn, en kronan city på rea, nästan halva priset ! Tips ;) har flera vänner som är nöjda med den. Vi har inte vår gamla vagn kvar så kul med en ny till trean.

Ta hand om er alla! //Fröfröken

• Carrolkpg
    Fröfröken skrev 2017-08-04 07:44:38 följande:

Hej alla! Jag är i slutet av v 14 nu o BF 3/2. För mig har illamående o tröttheten princip släppt men magen växer påtagligt. Inga småblödninfar denna grav men haft det båda tidigare, vanligt o ofta ingen fara har jag lärt mig om än man blir orolig ! Har hunnit med inskrivningen som handlade om allmän gravidinfo o blodprov. Samma bm som sist så känns bra. Ul med kub hade vi veckan efter, 2 v sen nu, och vi fick se en pigg krabat, tillsynes frisk :) detta är alltså mitt tredje barn, har en pojke på 7 o en flicka på 4 sen innan. Trevlig att ha kontakt med ngr i samma stad ! Bor i Lambohov, och har, erkänner jag, redan klickat hem en vagn, en kronan city på rea, nästan halva priset ! Tips ;) har flera vänner som är nöjda med den. Vi har inte vår gamla vagn kvar så kul med en ny till trean.

Ta hand om er alla! //Fröfröken

Hade du molvärk samtidigt som blödningarna under de andra graviditeterna och hur mycket blödde du? Jag har inte haft några känningar förrän igår, är i vecka 11. Har fått molvärk och bruna flytningar så kan ju vara början till missfall :(. Trodde det var bättre igår kväll men nu har jag molande värk igen. Så får kolla upp det, ska till Mvc och ta prover inför UL idag. Jobbigt att inte veta vad detta är :/.
  • Fröfröken

... specifikt var i samband med de (sparsamma) blödningarna .. men hade inte kraftigt ont, vilket många sa är skillnaden. Man är helt enkelt ner känslig .. o mycket är normalt . Men va skönt att du snart har tid hos Mvc!!

• Carrolkpg

Vi får hoppas att allt är bra med den lilla. Blir ju orolig när det plötsligt kommer symptom som jag inte haft förut. Har inte haft någon molvärk hittills.

• ewt

Molvärk kan ju också vara något man känner när livmodern växer! Har både i denna och förra graviditeten känt av det. Har dessutom haft lite blodblandade flytningar efter sex vilket brukar vara vanligt.

Hoppas det går bra på mvc och att allt ser bra ut!

• Carrolkpg

Så länge jag inte blöder färskt blod är det nog ingen fara. När man googlar runt hittar man för mycket information så ska sluta med det. Hjälper ju inte oron direkt.

• Carrolkpg

Mvc hade inte tid att hjälpa mig så nu ska jag och sambon till akuten och hoppas på att få hjälp där. Brunrosa flytningar och mer ont i magen :(. Vill inte sitta och oroa mig så hoppas vi får ett UL idag!

• cissi82

Nej va jobbigt carrolkpg :/ hoppas att det är normalt som man kan ha till och från under graviditeten.
    Håller tummarna och tänker på dig, kram

Svar på tråden Februarimammor 2018 Linköping