• Carrolkpg

Februarimammor 2018 Linköping

Hej!

Jag och min sambo väntar barn, Bf slutet av februari 2018. Jag vill gärna ha kontakt med andra blivande mammor som bor i Linköping eller i närheten. Det vore kul att följas åt under graviditeten och bolla tankar och idéer med varandra. Det är första barnet för mig och min sambo så det är en omtumlande tid nu med mycket funderingar :). Jag är 36 år så lite äldre förstföderska. Hoppas vi hörs! Hälsningar Carro

• Svar på tråden Februarimammor 2018 Linköping
  • cissi82

Vi har berättat för våra föräldrar och några på jobbet inkl chefen. Det gjorde jag tidigt då hon skulle omplacera mig till hösten. Känndes bäst å göra det då jag kommer bli sjukskriven tidigt denna graviditet. Några vänner har vetat det innan kub.

• Carrolkpg

Imorgon är det äntligen dags för inskrivning på Mvc. Inte långt kvar till UL nu :). Jag mår så himla bra än så länge så kan knappt tro att det växer en liten där inne. Men jag njuter för fullt :). Hur går det för er andra?

• Carrolkpg

Hej alla! Jag har knappt haft några gravidsymptom, allt har varit väldigt lugnt. Jag är nu i vecka 11 och igår fick jag brun flytning på kvällen och molvärk i magen. Nu är jag så himla orolig att något ska vara fel, att det är början till missfall :(. Har googlat runt lite och det hjälper inte så mycket precis. Kan lika gärna vara normalt som början till missfall. Har någon av er andra sådana symptom? Har fortfarande molvärk i magen.

• Calici

Carrolkpg vad jobbigt. Att inte veta och gå och vara rädd är tärande. Som du själv redan vet så är det ut inte ovanligt att blöda i början av grav och att det inte ska behöver betyda missfall. Om man har mycket ont och blöder färskt blod så är nog oddsen sämre och det gör du nu inte. Tyvärr kan man väl bara vänta, det är ju däremot det svåraste som finns. Ring din bm om du behöver lite råd de bör ju veta och ev. Kunna ge ett ul.

Ta hand om dig och så hoppas vi på att den lille bebben växer så det knakar där inne.

• ewt

Väntar andra barnet i början av mars och är relativt nyinflyttad i stan. Kul att följa andra i närheten!

Har hittills inga känningar annat än trötthet, väldigt likt förra graviditeten. Har inskrivning nästa vecka och ul veckan därefter.

• Carrolkpg
    Calici skrev 2017-08-03 09:15:58 följande:

Carrolkpg vad jobbigt. Att inte veta och gå och vara rädd är tärande. Som du själv redan vet så är det ut inte ovanligt att blöda i början av grav och att det inte ska behöver betyda missfall. Om man har mycket ont och blöder färskt blod så är nog oddsen sämre och det gör du nu inte. Tyvärr kan man väl bara vänta, det är ju däremot det svåraste som finns. Ring din bm om du behöver lite råd de bör ju veta och ev. Kunna ge ett ul.

Ta hand om dig och så hoppas vi på att den lille bebben växer så det knakar där inne.

Ja det är lite jobbigt när man oroar sig i onödan, men minsta lilla tecken på att nåt kan vara fel gör ju att man blir jätte orolig :/. Som tur är har det inte blivit värre och känns mycket bättre i magen. Är kanske bara lite växtvärk. Ska som tur är till Mvc imorgon och ta prover inför UL som är på onsdag nästa vecka. Kan rådfråga bm då om det fortsätter. Nu hoppas jag att det får vara lugnt. Så länge jag inte blöder borde det väl inte vara någon fara...
  • Carrolkpg
    ewt skrev 2017-08-03 09:18:22 följande:

Väntar andra barnet i början av mars och är relativt nyinflyttad i stan. Kul att följa andra i närheten!

Har hittills inga känningar annat än trötthet, väldigt likt förra graviditeten. Har inskrivning nästa vecka och ul veckan därefter.

Välkommen i gruppen :). Var i Linköping bor du? Jag finns i södra Ekkällan nära Us. Jag och min sambo väntar första barnet.
  • Calici
    Carrolkpg skrev 2017-08-03 12:46:20 följande:

Ja det är lite jobbigt när man oroar sig i onödan, men minsta lilla tecken på att nåt kan vara fel gör ju att man blir jätte orolig :/. Som tur är har det inte blivit värre och känns mycket bättre i magen. Är kanske bara lite växtvärk. Ska som tur är till Mvc imorgon och ta prover inför UL som är på onsdag nästa vecka. Kan rådfråga bm då om det fortsätter. Nu hoppas jag att det får vara lugnt. Så länge jag inte blöder borde det väl inte vara någon fara...

Vad skönt att det känns bättre! Va kul med ul så snart också. Två veckor kvar för mig. Fasar för proverna då jag avskyr nålar, men måste ju härda ut helt enkelt.
  • Carrolkpg
    Calici skrev 2017-08-03 20:15:18 följande:

Vad skönt att det känns bättre! Va kul med ul så snart också. Två veckor kvar för mig. Fasar för proverna då jag avskyr nålar, men måste ju härda ut helt enkelt.

Jag gillar inte heller nålar, tycker det är så obehagligt med blodprov. Måste be om att få ligga ner, blir så lätt svimfärdig :/.
  • ewt
    Carrolkpg skrev 2017-08-03 16:40:14 följande:

Välkommen i gruppen :). Var i Linköping bor du? Jag finns i södra Ekkällan nära Us. Jag och min sambo väntar första barnet.

Bor i södra hjulsbro så inte alltför långt från ekkällan. Brukar vara en del och springa i vidingsjö och tinnerö, får se hur länge man orkar med det nu...
Svar på tråden Februarimammor 2018 Linköping