• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Elise39

Har egentligen TD på lördag men tjuvtestade nyss. Två streck!!!! Kan inte fatta att jag har plussat. Har tittat på stickan och läst instruktionerna minst 10 gånger. Chockad! Maken är inte hemma, ringde nyss men ville inte berätta via telefon.

• Mira6
    Elise39 skrev 2017-09-26 18:10:28 följande:

Har egentligen TD på lördag men tjuvtestade nyss. Två streck!!!! Kan inte fatta att jag har plussat. Har tittat på stickan och läst instruktionerna minst 10 gånger. Chockad! Maken är inte hemma, ringde nyss men ville inte berätta via telefon.

Grattis till er :)

Gud va kul :)
  • Nube

Wohoo, grattis! Det gick alltså på första försöket? Jättekul och kan förstår att du är chockad men njut nu :) Ska du ringa kliniken imorgon eller nästa vecka? Då vågar jag kanske testa på fredag..
  • AnnaMaria83

Är det någon fler än jag som är rejält uppsvullen i buken samt förmodligen förstoppad efter äggplock? Hade ÄP i fredags och har ET imorgon. Jag har inte ont i magen men den är mkt större än vanligt och det trycker på en hel del. Kan det bero på lutinus? Undviker laktos i vanliga fall och ser att den innehåller det. Tror inte att detta är överstimulerade men är ändå rädd inför morgondagen att det ska bli något problem.

• Jakagal

Grattis, va kul!! :)
  • ijo

Vad kul!! :) Grattis till plusset!
  • Nube

Väntrummet: 

*Ellencassandra 

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept 

*Stellanocte 

*Ariellan 

*EmmaJakobsen 

*EmmaB1988 

*Martina79, startar IVF oktober 

*Lizziefalk, börjar spraya 2/10

*ivfbebis - försök nr 2 slutet på okt 

*Västerås

*Tesora

*Pigall

- Sprayar: 

*Hanna8911

- Sprutar: 

*Waldesten16, menopur från 14/9

*Jamka, menopur från 21/9, vul 29/9

*Älvan, bemfola från 25/9, vul 29/9

- Väntar på ÄP/ET/FET: 

*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2)

* soofa, FET nr. 1 i oktober/november 

*Bonniboom, FET ostimulerad

*Tiinuli

*AnnaMaria83, ET 27/9

*Emsoff, äggplock 29/9

*Stfr83, FET n.2

*Ingabarnän

- Ruvar:

*Galadriel80, TD 29/9

*Bli3ifamiljen, TD 29/9

*Söndag, TD 1/10

*Bonnamoran, TD 2/10

*Nube, TD 3/10

*Mira6, TD 6/10

* Anki7, TD 7/10

*Jakagal, TD 10/10

- Gravid 

* ijo (2:a återföringen), väntar på vul 28/9 

* becccss (1:a återföringen)

*Titikaka (1:a återföringen), vul 2/10

*Mm79

*Lexiefer

*Louiice

*Elise39

• lyckobubblor
    Nube skrev 2017-09-26 17:33:22 följande:
    Välkommen! :) Hoppas att IVF ger er bra resultat! Och hoppas att fliken är borta så att du inte behöver opereras. Vet du redan om du gör kort eller lång protokoll?

Jag gjorde det långa för andra gången. Blec gravid i maj efter första försöket men fick missfall i juni. Nu ruvar jag och hoppas för det bästa <3
    Tack! Det hoppas jag oxå!

Har läst ikapp lite i tråden nu och sett att långa/korta ofta nämns. Har inte riktigt förstått vad som är vad ;)

Jag kommer ta en sorts spruta i 10 dagar, ta en andra sort efter några dagar för att stoppa ÄL och sen en ÄL-spruta.

Men först då bli av med fliken, så nu väntar jag på nästa mens så vi kan komma igång.

Vad jobbigt med missfall, det är så hemskt med dessa otroligt tvära kast mellan hopp/lycka/förtvivlan.

Håller tummarna! Hur länge har du ruvat?
  • lyckobubblor
    jamka skrev 2017-09-26 17:50:34 följande:
    Vi kör också privat eftersom vi har en son (född 2007). Sedan dess har vi försökt i alla år och jag har blivit gravid 4 gånger men det blev missfall, det senaste med tvillingar men bara i v.8, de andra i v. 9-12. Spännande om vi lyckas, har svårt att tro att det går vägen efter så många misslyckanden:( Men vi ger en chans IVF:)
    Så otroligt tungt det måste vara med dessa missfall i bagaget och så många års försök! vet hur jag kände vid vårt missfall efter tre års försök. Håller tummarna att det lyckas med IVF, det är vi värda!!!

Det känns riktigt bra att vi tagit tag i det nu, hade delvis gett upp men nu kör vi ett sista (tre egentligen) ordentligt försök. Går inte det så tänker vi försöka vara nöjda med att vi gjort allt vi kan och vårda vår familj vi har, dock lite mindre än planerat. Vi som ville ha minst tre barn från början, man kan visst inte planera allt.
  • hanna8911

Väntrummet:

*Ellencassandra

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept

*Stellanocte

*Ariellan

*EmmaJakobsen

*EmmaB1988

*Martina79, startar IVF oktober

*Lizziefalk, börjar spraya 2/10

*ivfbebis - försök nr 2 slutet på okt

*Västerås