• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Nube
    Mira6 skrev 2017-09-27 07:38:54 följande:

Jag är på rd 7 idag, känns som man gjort detta för första gången för minns inte om det va så här jag kände dom andra gångerna. Jag vet bara att min mens e väldigt punktlig så kommer precis när det ska och har gjort alla misslyckade behandligarna oxå så det gör mig mest nervös.

Förstår dig man både vill o samtidigt e man rädd att man blir ledsen om det blir minus

När har du fått mens tidigare? Ska man räkna 14 dagar efter äggplocket som BIM? Jag har bara gjort det här en gång tidigare så vet inte hur jag ska tänka.. i vanliga fall får jag mens alltid 14 dagar efter ägglossning men vet inte som samma gäller nu vid IVF.
  • Elise39
    Nube skrev 2017-09-27 07:13:21 följande:
    Visst, oron släpper inte vid plusset! Men försök ändå tänka att för de flesta som plussar går det bra :) Om jag plussar nu kommer jag så klart vara orolig att fostret inte utvecklas som sist.. vill inte gå igenom det igen men chansen är väl ganska liten att det skulle hända två gånger. Hoppas jag iaf!

Kan du berätta lite hur du mår nu? Några symptom?

Jag tror jag testar på fredag samtidigt som jag inte vill se ett minus :/
    På RD 1 kände jag att det högg till i magen. Låg då stilla i sängen och det var en smärta jag inte har haft tidigare. Jag började googla och hoppades på det kanske var äggen som hade fäst. Eller inbillning?  Jag har haft mensvärk sedan några dagar tillbaka. Det började nog redan vid rd 5. Brösten kändes svullna första dagarna men det är helt borta nu. Därför trodde jag att det var kört och mensen var på gång. Mår smått illa vilket jag inte gjorde på tidigare graviditeter.
    Att vara orolig släpper tyvärr inte senare heller. Jag har 2 barn, 10 och 7 år. Tycker jag är ständigt orolig :)

Innan jag testade var jag helt inställd på att det skulle vara minus. Har 2 test som jag ska testa i helgen.

• EllieTeodora

Hej :) 

Äntligen hittar man några man kan prata med angående denna resa.
    Vi har påbörjat vår  IVF-resa nu den 12e september efter en lång väg med sjukhuset (massa krångel, hån från sjuksköterskor och borttappade prover med mera). Vi går nu istället direkt via Carl von Linné klinken i Uppsala och går nu in på dag 16 med Synarela nässpray. 
    Någon som är i liknande sits? Min mens har ännu inte kommit igång än så har fortfarande inte fått börjat med injektionerna.

Styrkekramar till alla er som går igenom denna resa. 

• Mira6
    Nube skrev 2017-09-27 08:22:33 följande:

När har du fått mens tidigare? Ska man räkna 14 dagar efter äggplocket som BIM? Jag har bara gjort det här en gång tidigare så vet inte hur jag ska tänka.. i vanliga fall får jag mens alltid 14 dagar efter ägglossning men vet inte som samma gäller nu vid IVF.

Som det e räknat nu så e det exakt 14 dagar efter äggplocket som min ska komma det e på måndag. Min har alltid kommit som den ska oavsett ivf el inte men det kan va olika från person till person!

Därför va jag lite sugen på att tjuvtesta innan måndag iom att mensen e beräknad då.

Kliniken vill att man ska vänta med att testa 18 dagar efter äggplocket men det e nog för man ska va helt hundra, vissa kan få blödning vid mensdax som bara e rn mellanblödning o då kan testet visa negativ.

Jag brukar alltid spara ett test till testdagen ifall att men hittills har det alltid varit den riktiga mensen :(
  • stfr83

Stort grattis till plus +

Håller tummarna för er som ruvar, jag vet vilken jobbig tid det är när man väntar o analyserar ALLT o detta eviga googlande på allt..fy!

Försöker intala mig själv att denna gången ska jag inte analysera o googla en massa...får se hur det går.

• Nube

Väntrummet: 

*Ellencassandra 

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept 

*Stellanocte 

*Ariellan 

*EmmaJakobsen 

*EmmaB1988 

*Martina79, startar IVF oktober 

*Lizziefalk, börjar spraya 2/10

*ivfbebis - försök nr 2 slutet på okt 

*Västerås

*Tesora

*Pigall

- Sprayar: 

*EllieTeodora, synarela

- Sprutar: 

*Waldesten16, menopur från 14/9

*Jamka, menopur från 21/9, vul 29/9

*Älvan, bemfola från 25/9, vul 29/9

*Hanna8911, menopur från 27/9

- Väntar på ÄP/ET/FET: 

*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2)

* soofa, FET nr. 1 i oktober/november 

*Bonniboom, FET ostimulerad

*Tiinuli

*AnnaMaria83, ET 27/9

*Emsoff, äggplock 29/9

*Stfr83, FET n.2

*Ingabarnän

- Ruvar:

*Galadriel80, TD 29/9

*Bli3ifamiljen, TD 29/9

*Söndag, TD 1/10

*Bonnamoran, TD 2/10

*Nube, TD 3/10

*Mira6, TD 6/10

* Anki7, TD 7/10

*Jakagal, TD 10/10

- Gravid 

* ijo (2:a återföringen), väntar på vul 28/9 

* becccss (1:a återföringen)

*Titikaka (1:a återföringen), vul 2/10

*Mm79

*Lexiefer

*Louiice

*Elise39

• Tiinuli
    Nube skrev 2017-09-27 07:14:37 följande:
    Vad fint med 10 ägg och att allt gick bra. Håller tummarna!
    Tackar :)
    Dem ringde nu på morgonen och 7 ägg blev befruktade och återföring på söndag :)
  • Nube
    Tiinuli skrev 2017-09-27 12:51:00 följande:

Tackar :)

Dem ringde nu på morgonen och 7 ägg blev befruktade och återföring på söndag :)

Vad bra med 7 befruktade, grattis!
  • Tesora
    EllieTeodora skrev 2017-09-27 08:56:37 följande:

Hej :) 

Äntligen hittar man några man kan prata med angående denna resa.

Vi har påbörjat vår  IVF-resa nu den 12e september efter en lång väg med sjukhuset (massa krångel, hån från sjuksköterskor och borttappade prover med mera). Vi går nu istället direkt via Carl von Linné klinken i Uppsala och går nu in på dag 16 med Synarela nässpray. 

Någon som är i liknande sits? Min mens har ännu inte kommit igång än så har fortfarande inte fått börjat med injektionerna.

Styrkekramar till alla er som går igenom denna resa. 

Hej,

Jag går också där. Fick min mens igår så jag börjat med sprutorna ikväll.

Hoppas att din mens kommer snart :)
  • Tesora

Äntligen fick min mens igår så ikväll ska jag ta första sprutan menopur

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017