• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Tiinuli
    Elise39 skrev 2017-09-26 22:50:16 följande:
    Hoppas ni får många fina embryon! Vad spännande!
    Tack ja det hoppas vi eller en, bara den blir till bäbis :)
  • Tesora
    Elise39 skrev 2017-09-26 18:10:28 följande:

Har egentligen TD på lördag men tjuvtestade nyss. Två streck!!!! Kan inte fatta att jag har plussat. Har tittat på stickan och läst instruktionerna minst 10 gånger. Chockad! Maken är inte hemma, ringde nyss men ville inte berätta via telefon.

Åh grattis vad kul :)
  • Mira6

Snart e det fredag :)

Jag blir oxå sugen att testa fast det kanske e allt för tidigt för mig.

Börjar du känna nått? Några förändringar?

Min mage har stabiliserat sig o brösten gör mindre ont och jag e inte lika kissnödig som innan, vet ej om det e bra el dåligt. Igår kväll kändes det som att jag hade mensvärk fast det e lite tidigt det med, jag brukar få det samma dag som mensen ska komma o dagen efter.

Uh nu e man otålig känns som att tiden har stannat!

• Nube
    Elise39 skrev 2017-09-26 22:30:43 följande:

Jag tror det :)

Vågar inte hoppas för mycket. Har väldigt mycket mensvärk och har bestämt mig att inte berätta förrän VUL. Helt sjukt. Först går man runt och hoppas, sen när man äntligen har fått + tänker jag fortfarande negativt och vågar inte tro.

Ska du testa på fredag?

Visst, oron släpper inte vid plusset! Men försök ändå tänka att för de flesta som plussar går det bra :) Om jag plussar nu kommer jag så klart vara orolig att fostret inte utvecklas som sist.. vill inte gå igenom det igen men chansen är väl ganska liten att det skulle hända två gånger. Hoppas jag iaf!

Kan du berätta lite hur du mår nu? Några symptom?

Jag tror jag testar på fredag samtidigt som jag inte vill se ett minus :/
  • Mira6

Oj meddelandet skulle till Nube :)

Ni andra dom ruvar hur känner ni? Några förändringar?

• Nube
    Tiinuli skrev 2017-09-26 22:41:04 följande:

Nu har vi gjort ÄP och fick ut 10 ägg, dem skulle ringa i morgon om befruktning så återföring torsdag eller söndag.

Var nervös helt i onödan, kändes ingenting tack vare all medicin tror jag :)

Vad fint med 10 ägg och att allt gick bra. Håller tummarna!
  • Nube
    Mira6 skrev 2017-09-27 07:12:51 följande:

Snart e det fredag :)

Jag blir oxå sugen att testa fast det kanske e allt för tidigt för mig.

Börjar du känna nått? Några förändringar?

Min mage har stabiliserat sig o brösten gör mindre ont och jag e inte lika kissnödig som innan, vet ej om det e bra el dåligt. Igår kväll kändes det som att jag hade mensvärk fast det e lite tidigt det med, jag brukar få det samma dag som mensen ska komma o dagen efter.

Uh nu e man otålig känns som att tiden har stannat!

Hej! Ja, visst känns det som att tiden har stannat! I vanliga fall tycker jag att veckorna bara flyger förbi och nu tar en vecka evighet :P

Vilken ruvardag är du på nu? Jag är på rd 12 idag så om jag testar på fredag är det på rd 14, sist plussade jag på rd 13. Men samtidigt som jag vill veta vill jag inte få minus. Vilket dilemma!

Jag har haft typ mensvärk sedan flera dagar, tror det började runt rd 5 och var som starkast på rd 7. Men det gör inte ont utan trycker i magen.. Jag kissar inte mer än vanligt men kände mig lite illamående igår efter träningen på morgonen. Men svårt att säga om det var på riktigt.. brösten tycker jag är som vanliga. Så svårt att säga!

När ska du testa? Hoppas att det går bra för oss :)
  • Bli3ifamiljen
    Elise39 skrev 2017-09-26 18:10:28 följande:

Har egentligen TD på lördag men tjuvtestade nyss. Två streck!!!! Kan inte fatta att jag har plussat. Har tittat på stickan och läst instruktionerna minst 10 gånger. Chockad! Maken är inte hemma, ringde nyss men ville inte berätta via telefon.

Grattis!
  • Mira6
    Nube skrev 2017-09-27 07:21:28 följande:

Hej! Ja, visst känns det som att tiden har stannat! I vanliga fall tycker jag att veckorna bara flyger förbi och nu tar en vecka evighet :P

Vilken ruvardag är du på nu? Jag är på rd 12 idag så om jag testar på fredag är det på rd 14, sist plussade jag på rd 13. Men samtidigt som jag vill veta vill jag inte få minus. Vilket dilemma!

Jag har haft typ mensvärk sedan flera dagar, tror det började runt rd 5 och var som starkast på rd 7. Men det gör inte ont utan trycker i magen.. Jag kissar inte mer än vanligt men kände mig lite illamående igår efter träningen på morgonen. Men svårt att säga om det var på riktigt.. brösten tycker jag är som vanliga. Så svårt att säga!

När ska du testa? Hoppas att det går bra för oss :)

Jag är på rd 7 idag, känns som man gjort detta för första gången för minns inte om det va så här jag kände dom andra gångerna. Jag vet bara att min mens e väldigt punktlig så kommer precis när det ska och har gjort alla misslyckade behandligarna oxå så det gör mig mest nervös.

Förstår dig man både vill o samtidigt e man rädd att man blir ledsen om det blir minus
  • Pigall
    jamka skrev 2017-09-26 16:37:24 följande:

Av lutinus eller av menopur?

Svettningarna fick jag när mitt eget progesteron började sjunka innan mensen sen har det fortsatt i över en vecka efter att jag slutade med lutinus. Är mest själva fallet (ändringen i hormonbalansen) jag påverkats av och inte lutinus i sig.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017