• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Elise39
    Mira6 skrev 2017-09-26 18:12:19 följande:
    Grattis till er :)

Gud va kul :)
    Tack Mira6!
  • Elise39
    Nube skrev 2017-09-26 18:28:44 följande:
    Wohoo, grattis! Det gick alltså på första försöket? Jättekul och kan förstår att du är chockad men njut nu :) Ska du ringa kliniken imorgon eller nästa vecka? Då vågar jag kanske testa på fredag..
    Tack! Andra ivf men på första försöket fick vi inga befruktade ägg. Jag har två test till som jag tänkte testa och ringer kliniken på måndag. Känns så overkligt!
    Håller tummarna att du också plussar den här veckan!!
  • Elise39
    ijo skrev 2017-09-26 19:22:19 följande:
    Vad kul!! :) Grattis till plusset!
    Tack :) maken är lika chockad som jag.
  • Nube
    lyckobubblor skrev 2017-09-26 20:45:50 följande:

Tack! Det hoppas jag oxå!

Har läst ikapp lite i tråden nu och sett att långa/korta ofta nämns. Har inte riktigt förstått vad som är vad ;)

Jag kommer ta en sorts spruta i 10 dagar, ta en andra sort efter några dagar för att stoppa ÄL och sen en ÄL-spruta.

Men först då bli av med fliken, så nu väntar jag på nästa mens så vi kan komma igång.

Vad jobbigt med missfall, det är så hemskt med dessa otroligt tvära kast mellan hopp/lycka/förtvivlan.

Håller tummarna! Hur länge har du ruvat?

Det låter som att du ska göra korta protokollet. Allt är nytt när man börjar med IVF men ganska snart lär man sig vad allt innebär :)

Tack! Jag går in i ruvardag 12 imorgon och har officiell testdag nästa tisdag. Ja det var hemskt förra gången, allt gick bra men sen på första vul konstaterades en ofostrig graviditet. Började sen blöda två veckor efter det.. men hoppas att ingen av oss här behöver uppleva det!
  • Nube
    Elise39 skrev 2017-09-26 21:25:57 följande:

Tack! Andra ivf men på första försöket fick vi inga befruktade ägg. Jag har två test till som jag tänkte testa och ringer kliniken på måndag. Känns så overkligt!

Håller tummarna att du också plussar den här veckan!!

Är jätteglad för er skull! Då blir det en liten juni bebis eller hur? :)
  • Elise39
    Nube skrev 2017-09-26 22:08:06 följande:
    Är jätteglad för er skull! Då blir det en liten juni bebis eller hur? :)
    Jag tror det :)
    Vågar inte hoppas för mycket. Har väldigt mycket mensvärk och har bestämt mig att inte berätta förrän VUL. Helt sjukt. Först går man runt och hoppas, sen när man äntligen har fått + tänker jag fortfarande negativt och vågar inte tro.
    Ska du testa på fredag?
  • Tiinuli

Nu har vi gjort ÄP och fick ut 10 ägg, dem skulle ringa i morgon om befruktning så återföring torsdag eller söndag.

Var nervös helt i onödan, kändes ingenting tack vare all medicin tror jag :)

• Elise39
    Tiinuli skrev 2017-09-26 22:41:04 följande:

Nu har vi gjort ÄP och fick ut 10 ägg, dem skulle ringa i morgon om befruktning så återföring torsdag eller söndag.

Var nervös helt i onödan, kändes ingenting tack vare all medicin tror jag :)

Hoppas ni får många fina embryon! Vad spännande!
  • jamka
    lyckobubblor skrev 2017-09-26 20:51:37 följande:

Så otroligt tungt det måste vara med dessa missfall i bagaget och så många års försök! vet hur jag kände vid vårt missfall efter tre års försök. Håller tummarna att det lyckas med IVF, det är vi värda!!!

Det känns riktigt bra att vi tagit tag i det nu, hade delvis gett upp men nu kör vi ett sista (tre egentligen) ordentligt försök. Går inte det så tänker vi försöka vara nöjda med att vi gjort allt vi kan och vårda vår familj vi har, dock lite mindre än planerat. Vi som ville ha minst tre barn från början, man kan visst inte planera allt.

Vi ville också ha en stor familj. Jag älskar att vara gravid men det är så deprimerande med missfall efter missfall. Nu har jag hunnit bli 40 år gammal så lyckas det inte med detta försök så ska jag inte plåga mer min kropp. Jag hatar sprutor och lider varje kväll av dem.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017