• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • ivfbebis
    Milla8101 skrev 2017-10-22 17:01:09 följande:

Vi fick inte tillbaka 2 på vårat första försök, men dom 3 sista nu med tanke på mitt amh och antal ägg vi får ut.

Tyckte allt Elonva var kanske lätt, som gonal-f ungefär. Du tar den på precis samma sätt dom alla sprutor. Men läs innan, nålen ska åka tillbaka när du är klar. Bökigare med menopuren som man skulle blanda själv, tyckte jag.

Jag håller tummar för er oxå!

Ok tack!

Jag har aldrig tagit något annat än menopur. Jag hoppas det går bra med elonva :/
  • Milla8101
    ivfbebis skrev 2017-10-22 19:44:03 följande:

Ok tack!

Jag har aldrig tagit något annat än menopur. Jag hoppas det går bra med elonva :/

Klart det kommer går bra, nålen är ganska tunn oxå!

Lycka till, när kör ni igång?
  • Milla8101
    jamka skrev 2017-10-22 19:05:03 följande:

Jag har inte testat akupunktur men det verkar som mitt problem är inte att bli gravid utan att inte få missfall. Lycka till på onsdag!

Varför kan det inte bara vara lätt :(

Finns säkert nått inom akupunktur som hjälper för det oxå, slemhinnan byggs upp för att ägget ska gotta tills sig i som hon sa :) men även genomströmningen av blodet hjälps till oxå, va jag fattade det som.

Tack:)
  • Areeya
    Emsoff skrev 2017-10-22 17:57:21 följande:

Inte av kliniken, men på annat håll.

Varför behöver du trombyl?

Jag har pratat med min läkare och bett dem att kolla om jag behöver en sån men de gör ingenting fast jag har fått 3 missfall i rad.

De tror stenhårt att det var min ålder och äggkvalite som orsakade missfallen.

Nu sitter jag hemma med två burkar trombyl som jag "skaffade" med hjälp av någon annan men vågar inte tar dem.
  • Cindy22
    Älvan skrev 2017-10-22 18:19:21 följande:

Då har vi exakt samma! Satte in 5:dagars förra onsdagen med td på tisdag. Har dock inte så höga förhoppningar. Inga symptom alls och rosa flytningar sedan i fredags. Testade neg imorse...

Va kul med exakt samma datum.

Jag har mensvärk och väldigt ömma bröst, som alltid innan mensen..

Brukar du ha så innan mens eller? Håller tummarna att det bara är flytningar.
  • Emsoff
    Areeya skrev 2017-10-22 20:54:26 följande:
    Varför behöver du trombyl?

Jag har pratat med min läkare och bett dem att kolla om jag behöver en sån men de gör ingenting fast jag har fått 3 missfall i rad.

De tror stenhårt att det var min ålder och äggkvalite som orsakade missfallen.

Nu sitter jag hemma med två burkar trombyl som jag "skaffade" med hjälp av någon annan men vågar inte tar dem.
    4 missfall. De är inge farliga att ta. Jag tar även fragminsprutor. Jag har även fått intralipiddropp. Men allt på annan väg än via kliniken.
  • Tesora

Äntligen kom mensen tillbaka så imorgon ska jag börja äta letrezol har tid för att kolla hur allt ser ut den 31 och förhoppningsvis kan dom sen sätta in mitt fet :)

• waldesten16

Idag är det min officiella testdag och som det har visat hela tiden så är det negativt på testet och mensen som kom har börjat avta. Ska ringa kliniken idag och meddela svaret. Nu blir det väntan till nästa cykel så vi kan sätta in fet. Ska fråga om trombyl idag med.

• Cindy22

Det sket sej även denna gång. 3 av 3 misslyckade försök bara i år. Fyfan.

Mensen kom idag, 3 dagar försent... En jäkla dag före testdag!! Blä.

Det gör så fruktansvärt ont att misslyckas återigen.

Och det här var vårat sista försök.

Lycka till alla ni andra

• Areeya
    Emsoff skrev 2017-10-22 22:23:05 följande:

4 missfall. De är inge farliga att ta. Jag tar även fragminsprutor. Jag har även fått intralipiddropp. Men allt på annan väg än via kliniken.

Vad bra att du har fått hjälp och full kontroll den här gången. Hoppas verkligen att det går bra hela vägen för er.

Jag har åkt utomlands och gjorde test för APC-resistent och det var negativt. Men orolig är jag fortfarande eftersom mina gravsymptom har blivit mindre mindre.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017