• Bellabelle

Prata symtom innan BIM

Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

Att över analysera symtom gör oss varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

Jag är på äl +3 och försök nummer ett till syskon och har haft molande värk i både mage och rygg. Har vanligtvis inte detta i väntan på mens. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner!

Har bim den 3/9

• Svar på tråden Prata symtom innan BIM
  • Bellabelle
    Anjaheterjag skrev 2017-08-27 15:24:46 följande:

Imorgon ungefär :) håller tummarna för er!!!

Tusen tack! *.* hoppas så att jag också plussar om några dagar!!
  • Bellabelle
    Anonym (Längtar) skrev 2017-08-27 15:24:47 följande:

Ja man vill ju testa heeela tiden :D

Vad har du för symtom?

Jag har känt av livmodern hela dagen idag, speciellt när jag ligger på mage. Om det inte är nåt så kan väl mensen komma nu, känns som precis innan mens och för några dagar sedan trodde jag den kom och sprang till toaletten men det var bara flytningar :)

Jag har haft molande värk sedan äl sedan har jag fått frossa, blossande kinder och stick/hugg i livmodern. Jag har fått extremt rikliga flytningar xD (så man känner att de rinner till) och sedan fick jag igår "värk" i livmodern på de viset att de gjorde ont när jag host och när jag rörde mig (skulle bland annat gå på toa, aj) fått mega sug efter sötsaker och idag har jag fått avsmak för kaffe :O och även fått känsliga bröstvårtor! Har precis samma som sist förutom sötsuget som inte va sist xD

Jag tror inte de e mens för dig! Låter ju inte som typiskt mens värk utan mer som att de är något annat! Kanske någon som flyttat in i din lilla mage! (A)
  • Bellabelle
    Anonym (Hoppas) skrev 2017-08-27 15:34:04 följande:

Bim -7 och tjuvstartade med test. Tycker det finns en skugga men är nog bara önsketänkande. Inte morgonurin och ett test som visar från 25. Molande i magen nu med så känns inte hoppfullt precis.

Kan du bifoga en bild så kan man kolla? :D bim-7 är sjukt tidigt men iaf! Vissa får ju faktiskt plus tidigt (a)
  • Anonym (Hoppas)

Tror inte det syns alls på bilden. Ang gummibandet... Fick tips om att lägga nått runt så kan kameran fokusera bättre
  • lassi
    Anjaheterjag skrev 2017-08-27 15:12:27 följande:

Jag är gravid:) lite chockad! Glad!

Symtom: ömma bröst , högre temp än vanligt.

Lycka till tjejer!!

GRATTIS! Så kul!
  • Anonym (Längtar)
    Bellabelle skrev 2017-08-27 15:50:59 följande:

Jag har haft molande värk sedan äl sedan har jag fått frossa, blossande kinder och stick/hugg i livmodern. Jag har fått extremt rikliga flytningar xD (så man känner att de rinner till) och sedan fick jag igår "värk" i livmodern på de viset att de gjorde ont när jag host och när jag rörde mig (skulle bland annat gå på toa, aj) fått mega sug efter sötsaker och idag har jag fått avsmak för kaffe :O och även fått känsliga bröstvårtor! Har precis samma som sist förutom sötsuget som inte va sist xD

Jag tror inte de e mens för dig! Låter ju inte som typiskt mens värk utan mer som att de är något annat! Kanske någon som flyttat in i din lilla mage! (A)

Åå så spännande, hade flytningar som "rann till" också! Trodde helt säkert att det var mensen ???? jag går och intalar mig att jag fantiserar ihop alla symptom men det här hållit i lite länge nu. Har varit dålig i magen i 1 vecka, är det aldrig annars. Hoppas så på ett +, är så många symtom hela tiden
  • Hedblomster

Sååå, nu är jag på äl+5 eller 6. Jag har plussat en gång i livet men det var utomkveds. Jag brukar alltid ha ont i brösten mellan äl och bim men den gången jag plussade kände jag hur det onda försvann i en eller två dagar vid äl+4/5 (väldigt tidigt för ägg att fästa kanske men) och sedan kunde jag känna mig lite åksjuk i bilen men märkte inget annat. Nu sitter jag här och känner på brösten och visst känns det som den vanliga ömheten minskat! Så nu känner jag mig väldigt hoppfull för hur veckan blir och om jag kommer känna något :) Vågar inte hoppas men ändå.

• Anjaheterjag

TAck tjejer! Önskar er lycka till!!! Hoppas detta går vägen för mig nu, missfall är ju ganska vanligt :/

• Anonym (Hoppas)
    Anjaheterjag skrev 2017-08-27 18:38:01 följande:

TAck tjejer! Önskar er lycka till!!! Hoppas detta går vägen för mig nu, missfall är ju ganska vanligt :/

Glömde skriva Grattis ju

Och du väntar barn, inte missfall. En dag i taget...
  • Anjaheterjag
    Anonym (Hoppas) skrev 2017-08-27 19:19:21 följande:

Glömde skriva Grattis ju

Och du väntar barn, inte missfall. En dag i taget...

Klokt sagt tack!
Svar på tråden Prata symtom innan BIM