• Bellabelle

Prata symtom innan BIM

Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

Att över analysera symtom gör oss varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

Jag är på äl +3 och försök nummer ett till syskon och har haft molande värk i både mage och rygg. Har vanligtvis inte detta i väntan på mens. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner!

Har bim den 3/9

• Svar på tråden Prata symtom innan BIM
  • Trullis82
    1213 skrev 2017-10-18 08:40:30 följande:

Jag är på BIM-4 idag. Många symptom har försvunnit men har haft extra nära till tårar, mått lite illa och framförallt varit så varm! Vet inre om det är ett symptom men brukar vara så frusen av mig och i tre dagar nu har jag inte kunnat sova med täcke, varit varmare än min sambo och svettats lätt. Händer aldrig annars.

Idag kommer det hem teststickor från testlagret så imorgon tar jag mitt första test, kan inte hålla mig längre! Haha

Här är det också överhettning i systemet men fortfarande inget positivt test.

Andra symptom:

Illamående
    Trött hela tiden
    Stenhård i magen (brukar vara jätte löst)
    Svullen mage

Inne på BIM+ 15
  • 1213
    Trullis82 skrev 2017-10-18 09:56:28 följande:

Här är det också överhettning i systemet men fortfarande inget positivt test.

Andra symptom:

Illamående

Trött hela tiden

Stenhård i magen (brukar vara jätte löst)

Svullen mage

Inne på BIM+ 15

Måste vara en jobbig väntan för dig! Antingen på ett plus eller på mensen.. hoppas du får något av det snart så du inte behöver gå helt ovetandes!
  • saijda
    1213 skrev 2017-10-18 08:38:06 följande:

Hoppas att du får ett plus! När ska du testa? :D

Åh tack! :) jag har inte vågat beställa test än men ska göra det idag. Är så nervös för att mensen ska komma :(
  • 1213
    saijda skrev 2017-10-18 12:30:21 följande:

Åh tack! :) jag har inte vågat beställa test än men ska göra det idag. Är så nervös för att mensen ska komma :(

Samma här.. hade tänkt vänta till BIM på söndag men beställde två stickor från testlagret igår som kommer idag. Så imorgon kommer jag testa även om jag inte har speciellt stora förhoppningar..
  • saijda
    1213 skrev 2017-10-18 12:32:38 följande:

Samma här.. hade tänkt vänta till BIM på söndag men beställde två stickor från testlagret igår som kommer idag. Så imorgon kommer jag testa även om jag inte har speciellt stora förhoppningar..

Förstår din nervositet! Ska våga mig på och beställa med.

Har BIM idag men är osäker förra månaden hade jag den 20e :0 Håller tummarna jätte hårt för dig!!! :) <3
  • Elliot1

Hej!

Behöver skriva av mig lite.. Håller på att bli tokig.

Hade ÄL någon gång mellan typ 4/10 och 7/10.. (Enligt app var ÄL den 6/10 och BIM 20/10 men jag är osäker).

Typ en vecka efter ÄL så fick jag värsta kramperna under några timmar, det strålade i livmodern och bak mot svanskotan. Sen försvann det..

Sedan i måndags har jag haft sån jävla mensvärk, framförallt i ländryggen men även i ljumskar och från och till i magen. Har varit på extremt dåligt humör och haft lätt till tårar. Fått finnar. Inga konstigheter egentligen men jag förstår inte hur jag kan ha sån här PMS (??) så många dagar innan BIM. Jag brukar få PMS men inte såhär många dagar. Om ägglossningen var tidigare än vad appen säger så borde mensen ha kommit nu. Men ingenting.

Funderar på att testa idag eller imorgon, alternativt bara vänta in mensen. Har varit gravid tidigare men fick missfall. Minns inte hur det kändes innan plusset då så har inget att jämföra med direkt.

Såååå frustrerande detta!!

• 1213
    saijda skrev 2017-10-18 12:43:47 följande:

Förstår din nervositet! Ska våga mig på och beställa med.

Har BIM idag men är osäker förra månaden hade jag den 20e :0 Håller tummarna jätte hårt för dig!!! :) <3

Åh tack så mycket! Hoppas vi båda plussar :D
  • saijda
    1213 skrev 2017-10-18 13:54:26 följande:

Åh tack så mycket! Hoppas vi båda plussar :D

Hoppas jag också att vi gör! :D
  • 1213
    Elliot1 skrev 2017-10-18 13:35:27 följande:

Hej!

Behöver skriva av mig lite.. Håller på att bli tokig.

Hade ÄL någon gång mellan typ 4/10 och 7/10.. (Enligt app var ÄL den 6/10 och BIM 20/10 men jag är osäker).

Typ en vecka efter ÄL så fick jag värsta kramperna under några timmar, det strålade i livmodern och bak mot svanskotan. Sen försvann det..

Sedan i måndags har jag haft sån jävla mensvärk, framförallt i ländryggen men även i ljumskar och från och till i magen. Har varit på extremt dåligt humör och haft lätt till tårar. Fått finnar. Inga konstigheter egentligen men jag förstår inte hur jag kan ha sån här PMS (??) så många dagar innan BIM. Jag brukar få PMS men inte såhär många dagar. Om ägglossningen var tidigare än vad appen säger så borde mensen ha kommit nu. Men ingenting.

Funderar på att testa idag eller imorgon, alternativt bara vänta in mensen. Har varit gravid tidigare men fick missfall. Minns inte hur det kändes innan plusset då så har inget att jämföra med direkt.

Såååå frustrerande detta!!

Liknande symptom som jag haft! Äl 6-7 oktober och BIM på söndag den 22 oktober. Ska ta ett test imorgon tänker jag :S
  • 1213

Är det vanligt att må illa efter varje måltid när man är gravid? Varit så hela dagen för mig. När jag ätit mat så mår jag riktigt illa, nästan så jag vill spy och sen lägger det sig efter 30 minuter. Är på BIM-3

• Charlieellerså
    1213 skrev 2017-10-19 19:40:41 följande:

Är det vanligt att må illa efter varje måltid när man är gravid? Varit så hela dagen för mig. När jag ätit mat så mår jag riktigt illa, nästan så jag vill spy och sen lägger det sig efter 30 minuter. Är på BIM-3

Så har jag haft det de 8 första veckorna under denna graviditet. Håller tummarna att du får ett plus
  • 1213
    Charlieellerså skrev 2017-10-19 19:52:54 följande:

Så har jag haft det de 8 första veckorna under denna graviditet. Håller tummarna att du får ett plus

Åh jag hoppas! Ska testa på lördag igen så får vi se!
  • Sheltielife
    Lindalängtar skrev 2017-10-01 18:35:19 följande:

Så spännande! Ja precis, en liten junibebis blir det minsann! Det får vi verkligen hoppas! :D

Hur går de för dig? :D jag plussade också precis efter dig och är nu i vecka 26 :D
Svar på tråden Prata symtom innan BIM