• Bellabelle

Prata symtom innan BIM

Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

Att över analysera symtom gör oss varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

Jag är på äl +3 och försök nummer ett till syskon och har haft molande värk i både mage och rygg. Har vanligtvis inte detta i väntan på mens. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner!

Har bim den 3/9

• Svar på tråden Prata symtom innan BIM
  • Bellabelle
    Anonym (Hoppas) skrev 2017-08-25 19:32:45 följande:

Blir en liten paus från fl i helgen fullt upp med planerade utflykter mm

Syns på måndag, testdag nr 1

Trevlig helg!

Vad härligt med fullt upp så du kan tänka på annat! :D ha en toppen helg så hörs vi på måndag! ;)
  • Bellabelle

Är det någon mer än jag som är riktigt säker på att ni är gravida? Jag vet hur jag känner mig i kroppen i vanliga fall mellan äl o mens när jag inte är gravid och jag minns hur de kändes sist jag va gravid mellan äl och bim. Allt jag känner nu stämmer överens på hur jag kände sist och jag känner aldrig såhär annars! Så jag är ca 90% säker att jag är gravid och vill bara att tiden ska gå så jag kan ta testet för att "bekräfta" de jag redan "vet" xD

Låter de dumt? Haha. Men jag känner de i hela min kropp.. ! :O

Någon mer? :O

Sedan en annan grej... visst är de kul att man kan "tycka om" att ha ont? xD bara för att de e pga graviditet... jag typ börjar flina när de värker till i magen eller brösten eller liknande!

• Anonym (Elsa)
    Bellabelle skrev 2017-08-25 20:51:12 följande:

Är det någon mer än jag som är riktigt säker på att ni är gravida? Jag vet hur jag känner mig i kroppen i vanliga fall mellan äl o mens när jag inte är gravid och jag minns hur de kändes sist jag va gravid mellan äl och bim. Allt jag känner nu stämmer överens på hur jag kände sist och jag känner aldrig såhär annars! Så jag är ca 90% säker att jag är gravid och vill bara att tiden ska gå så jag kan ta testet för att "bekräfta" de jag redan "vet" xD

Sedan en annan grej... visst är de kul att man kan "tycka om" att ha ont? xD bara för att de e pga graviditet... jag typ börjar flina när de värker till i magen eller brösten eller liknande!

De låter ju lovande hoppas du får ditt plus:) när har du bim?
  • Bellabelle
    Anonym (Elsa) skrev 2017-08-25 21:53:01 följande:

De låter ju lovande hoppas du får ditt plus:) när har du bim?

Räknar på bim 3/9 men tror jag har bim 2/9 (blev 2/9 när jag räknade rätt med min lutealfas)

Måste bara vänta in dessa sista dagar nu! Vill bara att tiden ska gå fort! :O

När har du din bim? Har du några symtom?
  • Anonym (Elsa)
    Bellabelle skrev 2017-08-25 22:02:31 följande:

Räknar på bim 3/9 men tror jag har bim 2/9 (blev 2/9 när jag räknade rätt med min lutealfas)

Måste bara vänta in dessa sista dagar nu! Vill bara att tiden ska gå fort! :O

När har du din bim? Har du några symtom?

Bim 28/8 ungefär. Inga symtom.
  • lassi
    Bellabelle skrev 2017-08-25 20:51:12 följande:

Jag var typ såpass säker för några dagar sen, men nu känner jag mig mer osäker... molvärken är borta och brösten ömmar, vilket de ju "ska" göra på mig vid det här laget oavsett graviditet eller ej... så nu är jag mer som 50/50, får se!

Hoppas på molvärk eller nån annan "smärta" snart, haha! XD
  • Bellabelle
    lassi skrev 2017-08-26 11:11:44 följande:

Jag var typ såpass säker för några dagar sen, men nu känner jag mig mer osäker... molvärken är borta och brösten ömmar, vilket de ju "ska" göra på mig vid det här laget oavsett graviditet eller ej... så nu är jag mer som 50/50, får se!

Hoppas på molvärk eller nån annan "smärta" snart, haha! XD

Så jäkla sjukt ändå! Att man vill ha ont Hahaha. Men de e ju ett tecken på den lilla kärleken i magen *.*

Hoppas du känner mer snart igen! De kan ta en paus i symtom utan att de betyder något <3
  • Lelle1988

Hoppar in här!

Hade ÄL 19 /8 och BIM 3/9.

Första försöket till första barnet :)

Har känt en lätt molvärk i magen sedan äl och tycker att brösten växt lite. Brukar inte känna någon mensvärk förrän dagen före vanligtvis.

Jag har velat ha barn länge men min sambo har velat vänta, så det vore ju fantastiskt om det tog sig direkt, vågar dock inte hoppas för mycket, kanske bara är skengravid ;) och har inte vågat berätta om mina misstankar för sambon ännu, så skönt att skriva av sig lite här! :)

Lycka till alla!

• Midvia

Hoppar in i tråden.
    Är på vårt andra försök att bli gravida ett syskon till vår son på 6 månader.
    Är på BIM-4 idag och väntan har fram tills nu gått bra. Nu börjar dock otåligheten smyga sig på.
    Det tog 7 månader att bli gravid med sonen och innan dess var vi gravida men fick MA i v 13, den graviditeten tog 9 månader att få till så är inte inställd på snabbare resultat denna gång.

Symptom jag har: svagt illamående, dålig i magen och trötthet. Känner lite i brösten men delammar fortfarande sonen så det kan beror på mjölk etc. Lite mensvärk vilket jag även ha innan mens så inget direkt symptom. Försöker att inte känna efter då jag är expert på att vara skengravid.

Vid BIM-4 testade jag negativt med sonen och vid BIM-1 väldigt svagt positivt så ingen ide att testa innan tidigast tisdag,

• tjejuå86

Vissa dagar... sätter mig i soffan och ska fika och då känns de som att nån kör en kniv rakt in i min högra äggstock och sen kramp efter.. Och nu ligger jag här och ha sån sjukt mensvärk att jag vet inte vars jag ska ta vägen.. en vecka sen jag hade äl så hoppas de jag kände va ägget som fäste. Men denna molvärk och illamående och väntan gör en typ galen.. jag och mitt tålamod :P

Svar på tråden Prata symtom innan BIM