• Anonym (.)

Midjemått 80 cm

Är 174 cm och mitt midjemått är 80 cm. Är det för mycket? Vad ska jag som mest ha? Känns som att man är riktigt tjock om man har ett midjemått på 80 cm..

• Svar på tråden Midjemått 80 cm
  • Anonym (.)

Är en kvinna, förresten.

• Anonym (H)
    smulpaj01 skrev 2017-09-03 14:47:10 följande:

Har aldrig mätt midjan så det där säger mig ingenting. Vad väger du?

Vikt är inget att gå efter. Måttband är betydligt bättre, då får du en klarare bild av hur mycket fett du bär på. Mycket av din vikt är vatten.
  • smulpaj01
    Anonym (H) skrev 2017-09-03 14:53:53 följande:
    Vikt är inget att gå efter. Måttband är betydligt bättre, då får du en klarare bild av hur mycket fett du bär på. Mycket av din vikt är vatten.
    Ska genast mäta för nu blev jag nyfiken
  • Anonym (mmm)

Det beror ju på hur du är byggd. En del har kraftigare kroppskonstitution och andra inte. Man brukar säga att 88 cm är en gräns för risker med bukfetma men då är det för alla kvinnor, oavsett hur de ser ut i övrigt 

• smulpaj01
    smulpaj01 skrev 2017-09-03 14:57:19 följande:
    Ska genast mäta för nu blev jag nyfiken
    Jag är 173 cm och om jag mätte rätt är jag 68 runt midjan. Så vi är rätt lika ts och jag är smal.
  • Anonym (Hmm)

Hade jag haft 80 i midjemått hade jag varit lycklig. Tycker det låter smalt.
    Jag har 95  i midjemått  och är betydligt kortare.

• Anonym (Inga konstigheter)

Har 73 i midjemått och är 178 cm lång. Är vältränad/normal. Tycker att 80 låter som normalstorlek.

• Anonym (H)
    Anonym (Hmm) skrev 2017-09-03 15:46:11 följande:

Hade jag haft 80 i midjemått hade jag varit lycklig. Tycker det låter smalt.

Jag har 95  i midjemått  och är betydligt kortare.

80 i midjemått är inte smalt, det är normalt/mer åt det mulliga hållet. Allt över 88 är bukfetma och rent av farligt, så du måste vara väldigt tjock. Gå ner i vikt, för ditt eget bästa.
  • klyban
    smulpaj01 skrev 2017-09-03 15:01:09 följande:
    Jag är 173 cm och om jag mätte rätt är jag 68 runt midjan. Så vi är rätt lika ts och jag är smal. smile1.gif

Rätt lika och skiljer 12cm Förvånad

hur många meter var det?
Svar på tråden Midjemått 80 cm