• Anonym (Kattis)

Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.

Kan inte sluta gråta. Känner mig helt knäckt.

För ungefär tre månader sedan så träffade jag en man från en nätdejtingsajt. Vi är båda runt 28 år, och vi klickade väldigt bra med varandra. Han var snäll, generös, omtänksam, lyhörd, välutbildad och i mina ögon, väldigt snygg. Han sa också att han tyckte om mig jättemycket och behandlade mig med en oerhörd respekt. Jag svävade på moln. Vi tog det lugnt i början, men efter några dejter så började det hetta till på riktigt. Vi låg med varandra väldigt ofta och kunde inte vara ifrån varandra. Det var passionerat, rått och det absolut bästa sex jag haft någonsin. Det var helt fantastiskt. Jag hade aldrig känt så innan för någon tidigare. Jag berättade för mina vänner om honom och livet kändes som fulländat.

Men en dag förstördes allt. Det visade sig att ett av mina tidigare KKs, som jag inte haft nån kontakt med sen två år, var vän med min dejt. De var tydligen ganska nära, och när min fd KK fick reda på att hans vän dejtade mig, så berättade han allt om mitt förflutna för honom. Att jag levt ett vilt liv med mycket fester. Att jag haft många sexpartners. Att jag är en lössläppt tjej som man inte ska satsa på. När jag sedan träffade min dejt, så frågade han mig om det var sant, det han hade hört. Och då svarade jag ja, eftersom jag inte tänkte ljuga. Det svaret gillade han inte, det märktes på honom. Han hörde inte av sig på flera dagar. Men till slut så hörde han av sig och ville ta en fika. Då berättade han för mig att han inte längre ville träffa mig och att vi borde gå skilda vägar eftersom vi var för olika. Jag började gråta och sa att han inte skulle döma mig för saker som jag hade gjort innan jag träffat honom. Jag bad t.om om ursäkt, och sa att han skulle ta mig för den jag är nu! Men han höll bara om mig och sa att han inte klarade av detta och att jag förtjänade någon bättre än honom. En som klarade av detta mentalt. Och sedan gick han. Jag är helt förkrossad. Känner mig helt värdelös och billig som människa och jag ångrar allt jag gjort innan!

• Svar på tråden Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.
  • Anonym (dd)
    Smecker skrev 2017-09-11 07:46:04 följande:

Ledsen, men TS story låter som något som en konservativ, misogyn sexfientlig man skulle skriva i någon form av sedelärande syfte. Den är ganska klassisk i sitt framställande, likt ett klassiskt grekiskt drama, med en ung attraktiv kvinna med ett rikt och tillfyllest tidigare sexliv träffar på den välutbildade, snygge, rike, långe, välutrustade perfekte mannen som inleder den perfekta kärleksrelationen med det perfekta sexlivet, men som av någon slump får reda på att kvinnan inte är den okyssta jungfru han innerst inne drömmer om eftersom han är den perfekta Mannen(tm) och därför avslutar Den Perfekta Relationen med kvinnan och hennes leverne trots att han egentligen inte är ett dugg bättre. Detta får kvinnan att ångerfyllt förkasta hela sin tidigare tillvaro, oavsett hur tillfyllest det varit, för Han är ju Värd Det.

Vad historierna däremot aldrig innehåller är kvinnan som sparkar ut den f.d. perfekte mannen med orden "Fuck you and the horse you rode in on", eller den perfekta mannen som rycker på axlarna och tycker att det är kul att han får nytta av hennes tidigare sexuella erfarenheter, eller den perfekte mannen som tycker den f.d. KKn är dum i huvudet som berättar ointressanta och irrelevanta saker, etc, osv, dvs saker som ligger bra mycket närmare verkligheten i dagens samhälle.

Intressant. Har du nåt exempel på ett sådant drama?
  • Anonym (dd)
    Anonym (Bagarn) skrev 2017-09-11 05:41:24 följande:

Det är bara att beklaga men speciellt förvånansvärt är det inte.

Jag skulle inte heller satsa på någon som legat runt en massa.

Det är osmakligt.

En sak om det hänt i en annan stad längre bort, då kanske kanske jag skulle klarat det. Men att möta en massa buksvågrar hela tiden? Nej tack.

Intressant fenomen hur två "buksvågrar" kan sitta och skvallra och bedöma deras gemensamma nämnare som "inte värd att satsa på". DET är osmakligt. I övrigt väljer du själv vad du klarar av, kan du inte hantera att veta att du är buksvåger med den och den så ligger problemet hos dig och då är det bra att du erkänner det men att diskutera en individ med ordval som att den "legat runt" låter mer som att man ägnar sig åt löst skvaller.
  • LFF

Grattis, du har sluppit en dubbelmoraliserande idiot till "man".

Eller så är detta en trolltråd efter alla idiotiska trådar om "antal" etc där dessa trådskapare (och en del som svarar, likt "Bagaren" här i tråden) får veta att de är rätt idiotiska som dömer en tjej för att hon haft ett aktivt sexliv även som singel.

Om du inte är ett troll: Skit i killen, han är inte värt dig.

Om du är ett troll: Gå ut i solen och sprick!

• Smecker
    Anonym (dd) skrev 2017-09-11 11:18:12 följande:
    Intressant. Har du nåt exempel på ett sådant drama?
    Nej, utformningen är lite väl modern för det, men en tragedi skall det tydligen föreställa.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (k)
    Anonym (dd) skrev 2017-09-11 11:25:31 följande:
    Intressant fenomen hur två "buksvågrar" kan sitta och skvallra och bedöma deras gemensamma nämnare som "inte värd att satsa på". DET är osmakligt. I övrigt väljer du själv vad du klarar av, kan du inte hantera att veta att du är buksvåger med den och den så ligger problemet hos dig och då är det bra att du erkänner det men att diskutera en individ med ordval som att den "legat runt" låter mer som att man ägnar sig åt löst skvaller.
    Och det är väl precis det som TS ex gjorde, erkände att problemet låg hos honom, och drog.
  • The sea refuses no river

Ditt gamla kk verkar ju vara en idiot.

När det kommer till situationen i övrigt är det väldigt sorgligt. Det låter som att killen du träffat har problem med svartsjuka, och i varje fall till viss del erkänner att problemet är på hans sida (för det är det ju).

Kom bara ihåg att du inte gjort något fel. Det bara råkar vara så att killen du träffat har en känslomässig hang-up, som han inte kan rå för. Jag vill avdramatisera det. Se det som att du har hund och han är väldigt allergisk. Det funkar helt enkelt inte.

• Anonym (Juvi)

Knepigt med sån mossig hederskultur. Ditt förflutna borde inte spela roll. Kanske bra det kom fram nu och inte senare. Du hittar säkert någon vettigare.

• Anonym (dd)
    Anonym (k) skrev 2017-09-11 11:39:03 följande:

Och det är väl precis det som TS ex gjorde, erkände att problemet låg hos honom, och drog.

Ja, och det var bra. Eller hur?
  • Anonym (dd)
    Anonym (k) skrev 2017-09-11 11:39:03 följande:

Men du syftar på (bagarn) och inte ts, eller hur?
  • JTo

Håller med killen, du förtjänar någon bättre. Någon som inte låter sitt bräckliga ego förstöra vad som verkar ha varit början på en rätt fanatisk relation.
    Hade ni hållit ihop längre så hade det förmodligen visat sig på annat sätt, genom kontrollbehov eller svartsjuka t.ex.

Svar på tråden Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.