• Anonym (Kattis)

Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.

Kan inte sluta gråta. Känner mig helt knäckt.

För ungefär tre månader sedan så träffade jag en man från en nätdejtingsajt. Vi är båda runt 28 år, och vi klickade väldigt bra med varandra. Han var snäll, generös, omtänksam, lyhörd, välutbildad och i mina ögon, väldigt snygg. Han sa också att han tyckte om mig jättemycket och behandlade mig med en oerhörd respekt. Jag svävade på moln. Vi tog det lugnt i början, men efter några dejter så började det hetta till på riktigt. Vi låg med varandra väldigt ofta och kunde inte vara ifrån varandra. Det var passionerat, rått och det absolut bästa sex jag haft någonsin. Det var helt fantastiskt. Jag hade aldrig känt så innan för någon tidigare. Jag berättade för mina vänner om honom och livet kändes som fulländat.

Men en dag förstördes allt. Det visade sig att ett av mina tidigare KKs, som jag inte haft nån kontakt med sen två år, var vän med min dejt. De var tydligen ganska nära, och när min fd KK fick reda på att hans vän dejtade mig, så berättade han allt om mitt förflutna för honom. Att jag levt ett vilt liv med mycket fester. Att jag haft många sexpartners. Att jag är en lössläppt tjej som man inte ska satsa på. När jag sedan träffade min dejt, så frågade han mig om det var sant, det han hade hört. Och då svarade jag ja, eftersom jag inte tänkte ljuga. Det svaret gillade han inte, det märktes på honom. Han hörde inte av sig på flera dagar. Men till slut så hörde han av sig och ville ta en fika. Då berättade han för mig att han inte längre ville träffa mig och att vi borde gå skilda vägar eftersom vi var för olika. Jag började gråta och sa att han inte skulle döma mig för saker som jag hade gjort innan jag träffat honom. Jag bad t.om om ursäkt, och sa att han skulle ta mig för den jag är nu! Men han höll bara om mig och sa att han inte klarade av detta och att jag förtjänade någon bättre än honom. En som klarade av detta mentalt. Och sedan gick han. Jag är helt förkrossad. Känner mig helt värdelös och billig som människa och jag ångrar allt jag gjort innan!

• Svar på tråden Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.
  • klyban
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-15 16:58:15 följande:
    Bra inlägg. Intressant läsning. Bekräftar det jag trodde tidigare på det området.

Ja, givetvis kan man blanda in männen. Ju mer kunskap desto bättre.

Kan?
    Man är två i ett giftermål, så enda chansen sådan här forskning kan bli legitim, är att bägge är med i undersökningen.
    Och det saknas massa superviktiga parametrar också, men det ser du sen när du läser vidare om din artikel.

hur många meter var det?
  • Anonym (M.D.)
    klyban skrev 2017-09-15 17:13:22 följande:

Jag tillför ingen substans, det är du som gjort, jag bara berättar vad det du gett säger.

Och allt finns där.

Och du pratar om källhantering, mycket makabert och tokigt påstående.

Då nått sånt existerar inte ifrån dig.

Kommer från personen anser att det han säger per automatik är rätt. Jag är glad över dina tankar om mig då du har obefintlig kunskap om källkritik.
  • Anonym (M.D.)
    klyban skrev 2017-09-15 17:14:39 följande:

Kan?

Man är två i ett giftermål, så enda chansen sådan här forskning kan bli legitim, är att bägge är med i undersökningen.

Och det saknas massa superviktiga parametrar också, men det ser du sen när du läser vidare om din artikel.

Det går självklart inte att täcka alla faktorer i en studie. Det är en omöjlighet. Så med ditt tankesätt finns det ingen legitim forskning.

Forskning är som ett pussel med ett oändligt antal bitar där du lägger en bit i taget. Du kan inte bli färdig utan du kan alltid få mer kunskap i ämnet. Det betyder dock inte att man som du ska negligera den kunskap och forskning som faktiskt finns.
  • Anonym (Well..)
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-15 17:31:15 följande:

Det går självklart inte att täcka alla faktorer i en studie. Det är en omöjlighet. Så med ditt tankesätt finns det ingen legitim forskning.

Forskning är som ett pussel med ett oändligt antal bitar där du lägger en bit i taget. Du kan inte bli färdig utan du kan alltid få mer kunskap i ämnet. Det betyder dock inte att man som du ska negligera den kunskap och forskning som faktiskt finns.

Att helt bortse från den ena halvan av ett par när man har paret i fokus måste vara något av det dummaste man kan göra i sina avgränsningar. Det är inte bara en "vilken faktor som helst" som raderats ur leken. Som att syssla med icke könsbunden genetisk forskning och radera halva arvsmassan/ena föräldern.

Så jävla dumt ... 'nuff said om det - du står med brallorna nere.
  • klyban
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-15 17:23:16 följande:
    Kommer från personen anser att det han säger per automatik är rätt. Jag är glad över dina tankar om mig då du har obefintlig kunskap om källkritik.

Lägger orden i munnen på mig, det funkar inte.
    Jag vet vad källan säger som leder upp till artikel och de problem med sån forskning, men uppenbarligen inte du.
    Så frågan vem av oss som saknar källkritik, den som inte läst eller den som läst.
    För lösa den behövs ingen Einstein, för det klarar du räkna ut själv.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-15 17:31:15 följande:

Nej, det går det inte, men man kan faktiskt ta någon.
    Det är inte mitt tankesätt, utan det är din artikel med tillhörande källa som berättar detta.

Och sista stycket är det humor i, där du försöker vara sansad och berätta om forskning och den fungerar.
    Men inget du bryr dig om här.

hur många meter var det?
  • Anonym (Gift och skild)
    Anonym (anonym) skrev 2017-09-15 16:43:44 följande:
    Det är helt valfritt att dejta den som faller en i smaken somliga hittar aldrig någon andra hittar rätt direkt en del hittar rätt efter flera års dejtande. Somliga vill dejta den som gillar sex och haft sex när de dejtat andra vill ha någon.
    Så sant som det är sagt!

Lätt att sitta och vara kaxig om men man ska dejta och inte. För plötsligt står ens "soulmate" bara där och då är det mindre viktigt vilken "resa" hon/han har gjort innan man träffades.

Själv var mitt mål att träffa en erfaren oskuld men ju äldre jag blivit ju mer har jag inset det svåra i mitt resonemang...   Glad
  • Anonym (M.D.)
    klyban skrev 2017-09-15 19:23:45 följande:

Om du ska påstå nått sånt, så får du nog förklara hur mannen är inte intressant för sådan här forskning.

Och stödja detta.

Jag har inget intresse att förklara något för dig. Jag väntar fortfarande på att du ska belägga ett inlägg. Nej, det är inte belägg att skriva som anonym i vartannat inlägg och upprepa floskler. Att du ens gör så visar att du har absolut ingenting av substans att komma med.
  • Anonym (M.D.)

"'The highest five-year divorce rates of all are associated with marrying in the 2000s and having 10 or more premarital sex partners: 33 percent,' he wrote in the report."

www.dailymail.co.uk/femail/article-4085758/amp/Experts-reveal-sexual-partners-ve-determine-likely-DIVORCE.htm

"Earlier research found that having multiple sex partners prior to marriage could lead to less happy marriages, and often increased the odds of divorce,"

www.dailymail.co.uk/femail/article-4085758/amp/Experts-reveal-sexual-partners-ve-determine-likely-DIVORCE.html[/quote]

• klyban
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-15 19:43:16 följande:
    Jag har inget intresse att förklara något för dig. Jag väntar fortfarande på att du ska belägga ett inlägg. Nej, det är inte belägg att skriva som anonym i vartannat inlägg och upprepa floskler. Att du ens gör så visar att du har absolut ingenting av substans att komma med.

Jag behöver inte belägga nått, jag använder ju din artikel med tillhörande källor.
    Jag förstår att du inte vill förklara nått, men det har inte med mig och göra.

Hade det funnits en floskel så hade det varit skoj för dig säga så.
    Men en floskel är att säga en tidning är en källa, när man bara cherrypickat ifrån en källa som du inte läst.
    Humor.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-15 19:47:09 följande:
    "'The highest five-year divorce rates of all are associated with marrying in the 2000s and having 10 or more premarital sex partners: 33 percent,' he wrote in the report."

www.dailymail.co.uk/femail/article-4085758/am...

"Earlier research found that having multiple sex partners prior to marriage could lead to less happy marriages, and often increased the odds of divorce,"

www.dailymail.co.uk/femail/article-4085758/am...[/quote]
    Jag fäster inte så mycket fokus på en tidning som inte har publicerat kanske mer än 1% ens av forskningen som tillhör här.
    Och du i sin tur citerar än mindre, återkom när du läst upp dig.
    hur många meter var det?
  • Anonym (M.D.)
    klyban skrev 2017-09-15 19:50:42 följande:

Jag behöver inte belägga nått

Jag har förstått att du anser det. Det är det ju bara andra som ska göra.
  • Anonym (M.D.)

www.dailymail.co.uk/femail/article-4085758/amp/Experts-reveal-sexual-partners-ve-determine-likely-DIVORCE.htm

www.dailymail.co.uk/femail/article-4085758/amp/Experts-reveal-sexual-partners-ve-determine-likely-DIVORCE.html[/quote]

• Canadasvensk
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-15 20:26:01 följande:
    Intressant läsning!

..."It?s not the fact that they have more sexual partners that leads them to be less happy, it?s the fact that they don?t really like commitment. I would be very surprised if having multiple sexual partners before marriage, independent of any other factor, has a direct causal influence."

In other words, correlation should never be confused with causation.

"Could it be that multiple premarital partners impacts marital happiness? Maybe. But it could also be that people who have more partners have different personalities or different attitudes toward marriage or relationships."

• Anonym (Well..)
    Canadasvensk skrev 2017-09-15 20:43:11 följande:

..."It?s not the fact that they have more sexual partners that leads them to be less happy, it?s the fact that they don?t really like commitment. I would be very surprised if having multiple sexual partners before marriage, independent of any other factor, has a direct causal influence."

"Could it be that multiple premarital partners impacts marital happiness? Maybe. But it could also be that people who have more partners have different personalities or different attitudes toward marriage or relationships."

Pärlor för svin..
  • Anonym (M.D.)
    Canadasvensk skrev 2017-09-15 20:43:11 följande:

Ja, det är intressant och bekräftar att man bör välja bort individer med ett promiskuöst leverne.
  • Canadasvensk
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-15 21:16:40 följande:
    Ja, det är intressant och bekräftar att man bör välja bort individer med ett promiskuöst leverne.
    Det är sannoligen inte alla som klarar av att vara med en kvinna som har stark personlighet och egen vilja...  Flört
Svar på tråden Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.