Inlägg från: UndrandeSökare |Visa alla inlägg
  • UndrandeSökare

Äggdonation 2017

Blomsterkvasten skrev 2018-03-23 07:16:38 följande:

Hej, flikar in med en fråga. (Följer tråden slaviskt men inte varit så aktiv med inlägg)

Jag gjorde återföring på kliniken i Riga måndag 12 mars. Fick instruktion om blodprov på måndag 26 mars, dvs 2 v senare. Idag kunde jag inte hålla mig längre och gjorde ett gravtest. Gravid!!!

Lyckan är total! MEN! Kan jag lita på detta??? Vad är era erfarenheter?

Stor kram till er alla

Ta ett blodprov och mät hcg, det är det kliniken är intresserad av.
    Sen upprepar du blodprovet några gånger med några dagar emellan, det är ökningen som är den viktiga. Hcg ska dubblera sig varannan dag om det går åt rätt håll.

Tyvärr kan man bli lurad även av hcgblodprov, jag hade över 50.000 i hcg men på vul sågs endast en tom hinnsäck (ofostrig graviditet). Så det viktigaste är att göra vul runt v.8+0 och se ett foster med hjärtslag.
  • UndrandeSökare
    linanton skrev 2018-03-15 08:00:42 följande:

?Undrande sökare? måste säga att du är väldigt kunnig i ämnet. Har du gjort äd? Hur många barn har du?

Hur går det för dig? Har du valt klinik och donator?
    Eller när planerar ni sätta igång?
  • UndrandeSökare
    Swoosh skrev 2018-03-25 09:09:59 följande:

Dokumentärtips! Korrespondenterna på SVT har gjort en dokumentär som heter Fertilitet på is.

Tack för tipset ! Ska kolla om man kan se det på Svtplay.
  • UndrandeSökare
    Swoosh skrev 2018-03-25 10:27:44 följande:

Ja herregud!!! Jag drömde faktiskt det härom natten, att det var två på ultraljudet... Börjar bli tämligen skräckslagen inför morgondagen, är jätterädd att det är tomt där inne! :(

För mig var det tomt därinne....jag satte in 2 normala blastos som var friska enligt PGS, men det blev bara 1 tom hinnsäck, trots hcg över 50.000. Det blev så pgr av mitt immunförsvar vet jag nu (jag har för låga LAD-nivåer). Ska göra LIT-behandling för att få upp nivåerna.

Handlar Fertilitet på is om AvaPeter i Ryssland?

Hoppas det går bra vid ditt vul !
  • UndrandeSökare
    Bell13 skrev 2018-03-31 06:29:52 följande:

Ett stort grattis till Swosch (förlåt om felstavat) och Blomsterkvasten till era graviditeter.

Jag har nu kunnat smälta att det inte blev nåt för oss.

Har också pratat med kliniken i Riga flera gånger och vi får en till behandling utan att behöva betala. Innan vi påbörjar ny behandling ska vi göra ett dna fragmentationstest på spermierna.

Om allt ser bra ut ska vi påbörja behandling i augusti efter sommaren.

Hur mår ni alla här inne?

Det låter bra Bell 13- Men kolla först med kliniken VAD som händer om din mans spermier är för dåliga, då måste ni göra dubbeldonation, kolla då upp hur mycket ni behöver betala då för spermiedonationen (för den delen kommer knappast ingå i gratisdelen).

Se till att ni får en annan äggdonator nästa gång, det ska vara någon som har egna barn och gärna som redan donerat tidigare och där det fötts levande barn hos mottagaren (om kliniken är villig att avslöja sånt).

Åldern är också viktig, måste vara under 30.

Annars om ni har råd skulle jag istället råda er att vända er till en annan bättre klinik, för denna verkar tyvärr inte vara tillräckligt bra.
  • UndrandeSökare
    snuffen5 skrev 2018-04-01 15:24:33 följande:

Hoppar in i tråden! Är smått desperat och går därför rakt på sak: kan någon tipsa om privata gynekologer/kliniker i södra Sverige/Köpenhamn som kan hjälpa till med ex skriva ut medicin och/eller hjälpa till med de 2 ultraljud som krävs innan man åker till sin äggdonationsklinik för donationen? Är 43 år och har haft det första Skype-samtalet med min läkare på Gennet i Prag. Om det inte löser sig med ultraljud/medicinering på hemmaplan är jag beredd att antingen bita i det sura äpplet och åka till Prag flera gånger för att få mina mediciner/ultraljud eller att byta klinik helt.????????????

Jag känner tyvärr inte till någon gyn där. Men maila kliniken och fråga om de har en lista på läkare/ gyn i Köpenhamn som de samarbetar med? Mediciner brukar kliniker kunba skicka eller skriva ut ett EU-recept, som man kan lösa ut på Apotek i Sverige.
  • UndrandeSökare
    snuffen5 skrev 2018-04-01 15:43:29 följande:

Jag har redan frågat kliniken om de samarbetar med någon. Har även frågat läkaren om de kan skicka mediciner men det vill han inte av någon anledning. Har även mejlat och bett om EU-recept men inte fått svar än.

Fick du något svar av klinijen om de samarbetar med någon?
  • UndrandeSökare
    Regnar skrev 2018-04-04 09:33:52 följande:

Hej tjejer !

Vi ska också börja med ÄD och kontaktat IVF kliniken Riga och Dr Fodina men nu är jag osäker om IVF kliniken eller Ava kliniken i Riga!

Vilken rekommenderar ni att välja och börja med ?

Har någon varit i IVF kliniken i Riga som är nöjd med den här läkaren ?

Dr Flodina är på ivfRiga.

Jag och mannen går på AvaClinic i Riga.

När vi skulle välja klinik var det många som skrev och beklagade sig över ivfRiga, att de var besvikna på den kliniken. Så därför valde vi Ava och är nöjda med dem. Jag kan rekommendera min koordinator Veronika, hon är jättebra svarar snabbt på alla frågor. Jag gick bara in en vardag under kontorstid på deras hemsida och då kan man börja chatta med någon av deras koordinatorer. Jag hade hört mycket gott om Veronika innan så jag väntade tills att hon var online för att börja prata med henne
  • UndrandeSökare
    Regnar skrev 2018-04-04 10:05:26 följande:

Tack för rekommendationen!

Har ni fått resultat där?

Vi gjorde dubbeldonation (eftersom sperm dna fragmentationstestet vi gjorde hos AvaClinic visade både dnafel och fragmentationsfel). Vi fick 13 ägg från donatorn, 12 beftuktades, alla levde dag 3. Dag 5 gjordes PGS (kromosomtest, tillval) på 8st blastos och 7 var normala kromosommässigt. 2 sattes in och 5 till frysen. Så vi är mycket nöjda med Rigas jobb.

Tyvärr har jag immunproblem som orsakar missfall så vi har gjort 2 utredningar av det nu, och kommer nu göra 2 LITbehandlingar i Grekland eller England innan nästa insättning. Men vi har 5 friska blastos kvar i frysen i Riga.
  • UndrandeSökare
    Regnar skrev 2018-04-04 11:06:19 följande:

Hoppas det går bra den här gången för er och ni lyckas????

Tar de inte immunförsvars tester innan??

Regnar skrev 2018-04-04 11:32:22 följande:
    Skulle skicka en blomma till dig men det blev massa frågetecken
    Tack för blomman

Nej, AvaClinic sysslar inte med immunologiska utredningar, utan sådant får man sköta själv på någon klinik som är inriktad på immunologiska utredningar och behandlingar Det finns 2 i Aten, 1 i London och flera i USA som jag känner till  som gör immunologiska utredningar och behandlingar.

Vi blir lätt gravida naturligt men alltid missfall innan vecka 12. Har haft 6 missfall totalt nu. Efter missfall nr 3, gjordes en missfallsutredning i Sverige som inte visade något för de tog för få prover. Inte ens ett spermaprov fick vi ta.

Efter missfall nr 4,  åkte vi till LIfe clinic i Aten och tog prover på mig (inga prover togs på mannen inte ens ett spermaprov). Konstaterades att jag har koagulationssjukdom samt överaktivt immunförsvar. Fick behandling med Intralipiddropp, Kortisontabletter, Fragmin och Trombyl men missfall ändå.(Missfall nr 5).

Reste då till Avaclinic och fick göra sperm dna fragmentationstest, både dnafel och fragmentationsfel hittades. Gjorde dubbeldonation med PGS. fick 8 blastos och 7 var normala kromosommässigt. 2 sattes in och 5 till frysen. Men missfall ändå (missfall nr 6). Har nu kvar 5 blastos i frysen i Riga.

Reste då till London och gjorde en större immunologisk utredning där det konstaterades att jag har låga LAD-nivåer (blockerande antikroppar som ska skydda embryot från kvinnans immunförsvar). Så nu behöver jag göra 2 LIT-behandlingar (en slags immunvaccinationer med vita blodkroppar) och sen ta om LAD provet igen innan nästa insättning.

Sen blir nästa insättning i naturlig cykel så jag slipper nedregleringssprutan och östrogentabletterna, jag kommer bara sätta in 1 embryo i taget med samtidig immunologisk behandling.

Så vi med immunproblem har oftast en mycket lång resa och behöver väldigt mycket mediciner för att lyckas få barn.

Svar på tråden Äggdonation 2017