Regnar skrev 2018-04-04 11:06:19 följande:
Hoppas det går bra den här gången för er och ni lyckas????
Tar de inte immunförsvars tester innan??
Regnar skrev 2018-04-04 11:32:22 följande:
Skulle skicka en blomma till dig men det blev massa frågetecken
Tack för blomman
Nej, AvaClinic sysslar inte med immunologiska utredningar, utan sådant får man sköta själv på någon klinik som är inriktad på immunologiska utredningar och behandlingar Det finns 2 i Aten, 1 i London och flera i USA som jag känner till som gör immunologiska utredningar och behandlingar.
Vi blir lätt gravida naturligt men alltid missfall innan vecka 12. Har haft 6 missfall totalt nu. Efter missfall nr 3, gjordes en missfallsutredning i Sverige som inte visade något för de tog för få prover. Inte ens ett spermaprov fick vi ta.
Efter missfall nr 4, åkte vi till LIfe clinic i Aten och tog prover på mig (inga prover togs på mannen inte ens ett spermaprov). Konstaterades att jag har koagulationssjukdom samt överaktivt immunförsvar. Fick behandling med Intralipiddropp, Kortisontabletter, Fragmin och Trombyl men missfall ändå.(Missfall nr 5).
Reste då till Avaclinic och fick göra sperm dna fragmentationstest, både dnafel och fragmentationsfel hittades. Gjorde dubbeldonation med PGS. fick 8 blastos och 7 var normala kromosommässigt. 2 sattes in och 5 till frysen. Men missfall ändå (missfall nr 6). Har nu kvar 5 blastos i frysen i Riga.
Reste då till London och gjorde en större immunologisk utredning där det konstaterades att jag har låga LAD-nivåer (blockerande antikroppar som ska skydda embryot från kvinnans immunförsvar). Så nu behöver jag göra 2 LIT-behandlingar (en slags immunvaccinationer med vita blodkroppar) och sen ta om LAD provet igen innan nästa insättning.
Sen blir nästa insättning i naturlig cykel så jag slipper nedregleringssprutan och östrogentabletterna, jag kommer bara sätta in 1 embryo i taget med samtidig immunologisk behandling.
Så vi med immunproblem har oftast en mycket lång resa och behöver väldigt mycket mediciner för att lyckas få barn.