Inlägg från: UndrandeSökare |Visa alla inlägg
  • UndrandeSökare

Äggdonation 2017

Regnar skrev 2018-04-04 19:09:11 följande:

Ja vi har också hört mest om Riga med alla mina forskningar har jag märkt att det mycket beror på immunförsvaret och om man har något problem där i kontakt med ivf kliniken märkte vi att de tar såna prover också innan men Ava kliniken gör inte det och det är viktig för mig

Linsi skrev 2018-04-04 19:20:17 följande:

Hört om många som har problem med immunförsvaret. Jag har ingen aning om jag har det... Skönt att man kan ta det på kliniken iaf. 

Vid en riktig immunutredning tas en stor mängd blodprover och skickas till ett speciallabb i USA inriktat på immunologi. Mycket få kliniker i världen sysslar med detta, de finns i Grekland, England och USA. Jag tror knappast ivfRiga gör en sådan immunologisk utredning, men ni kan ju fråga dem exakt vilka primmunologiska prover de tar. Enbart sköldkörtelvärden och trombosprover är ingen immunologisk utredning. Ni kan ju be att få ut en lista på exakt vilka prover de tar.
  • UndrandeSökare
    Regnar skrev 2018-04-05 09:02:11 följande:

Ja de tar inte såna prover men för start TPO testet visar någonting iaf men om någon misstänker om immunsystemet de här som du säger är rimligare .

TPO är ett sköldkörteltest som mäter om det finns antikroppar mot sköldkörteln. Men du behöver inte åka till Riga för att ta det. Det kan du ta själv på egen hand här i Sverige via Werlabs.se eller Blodkollen.se

Man köper en remiss själv via deras hemsida. Tar blodprovet nästa vardag på labbet man valt och får sen ett sms när provsvaret är klart. Man loggar in på hemsidan och läser provsvaret direkt på skärmen. Jättesmidigt.

Jag har själv sköldskörtelsjukdom och har tagit TSH, T3, T4, TPO och TRAK många gånger och jag har normala både TPO och TRAK men jag har ändå immunproblem.

Så man kan inte säga att om man har normala TPO och TRAK så har man inte immunproblem.

Men om du har problem med upprepade missfall eller aldrig blir gravid och misstänker att det har med ditt immunförsvar att göra kontakta då en immunklinik.
  • UndrandeSökare
    Regnar skrev 2018-04-05 10:01:53 följande:

Jag själv misstänker inte om immunsystemet men jag har problem med äggreserver och visst dåligt äggkvalitet. Tror inte man börjar med imunförsvars prover någonstans innan man misstänker men sköldkörtel prover är viktigt innan

Är det bara sköldkörtelprover du vill ta så kan du ta det i Sverige först eller på vilken klinik som helst.

Jag tror säkert Avaclinic kan ta sköldkörtelprover på dig också om du frågar efter det. Jag hade redan tagit alla sådana sköldkörtelprover och trombosprover etc och scannat in dessa provsvar tillsammans med provsvaren från immunutredningen i Aten. Jag mailade dem till Avaclinic direkt i början när jag tog kontakt med dem.
  • UndrandeSökare
    Regnar skrev 2018-04-05 11:38:32 följande:

Men jag misstänker om dolda infektioner vet någon nånting om det och om hur man kan ta reda på det ?

Då gör man Serums Mensblodtest. Man gör det hemma och skickar med posten till adressen som hittas i dokumentet nedan. Gör både Locus plus 11 in 1 så testar man så mycket som möjligt.

Hittas några infektioner så får man ett EU-recept på en dunderkur antibiotika. Kan lösas ut på svenska apotek utanför högkostnadsskyddet. Både mannen och kvinnan måste behandlas samtidigt annars bollar man bara infektionen mellan varandra.

Du behöver skaffa 5st saker, 1 vadderad påse av minsta storleken, frimärken, koksaltlösning samt 2 urinprovrör med skruvkork. Samt skriv ut dokumentet nedan där finns både bruksanvisning och adress att posta till.
    www.ivfserum.com/infection-screening/

• UndrandeSökare
    Asil76 skrev 2018-04-05 13:39:35 följande:

Hej på er.

Jag är nu i Gdynia, Polen, där vi försöker oss på vårt andra (och sista) försök med äggdonation.

Jag har haft ett missfall, efter att ha blivit oplanerat gravid på egen hand. Därefter skrapning, sammanväxningar , 2 hysteroskopier (varav en punkterade livmodern) och sedan så dåliga värden att jag i princip inte producerar några egna ägg alls. Vi har gjort flera misslyckade ivf och ett tidigare äggdonationsförsök. Jag har problem med en slemhinna som vägrar växa till sig ordentligt, trots medicinering, och sist blev slemhinnan "missbildad" dagen innan transfer.

Nu har jag dessutom fått ett annat problem, som jag undrar om någon av er upplevt under medicineringen?

Jag har på kort tid tappat all min kondition, och orkar i princip ingenting utan att få jättehög puls och bli väldigt andfådd. Idag gick jag en vanlig promenad och upp två våningar till kliniken. Då blev jag så andfådd att jag var tvungen att hämta andan ett par minuter innan jag gick in.

Är det någon som varit med om liknande (utan att vara gravid)?

Det låter som när jag hade rejäl järnbrist. Jag orkade ingenting. Se till att du får ta följande prover: Ferritin (långtidsjärn), järn och HB. Jag hade jättedåliga värden på samtliga 3 men fick ingen hjälp av Landstinget så jag fick kontakta en privat klinik och betala själv så skrev de ut järndropp till mig (Ferinject) som de satte som dropp i armen och sen blev mina järnvärden helt bra och jag blev mycket piggare !!!
  • UndrandeSökare
    Asil76 skrev 2018-04-05 15:45:06 följande:
    Hur kom du förresten fram till att det var järnbrist? Hade några andra symptom?
    Jag har ofta ganska dåliga järnvärden pgr av riklig mens, men hade dessutom nyligen haft missfall och blött mycket. Jag vaknade med huvudvärk på mornarna, var jättetrött, orkade inget, blev andfådd av att gå uppför en trappa !!!

Jag tog Werlabs järnbristpaket och Werlabs läkare kommenterade mina provsvar med att jag hade dåliga värden och måste söka läkare. Men Landstinget ville som sagt var inte hjälpa. Jag tål inte vanliga järntabletter, men järndropp funkade jättebra.

Så köp Werlabs Järnbristpaket, det kostar 195kr men använder du rabattkoden "LCHF" så blir det billigare.  Så får du veta om du har järnbrist.
    werlabs.se/blodprov/jarn-ferritin-blodstatus/

• UndrandeSökare
    smurfen 11 skrev 2018-04-08 10:58:48 följande:

Ursäkta att jag klampar in här, nu är vi på gång med äd om några veckor, men har funderat på det här med blodtestet. Jag kommer inte iväg till Aten och gör stora immunpaketet, men detta är väl överkomligt, låter lite äckligt att skicka blod dock;)   Och det är nog en överkomlig kostnad tänker jag.

Koksaltlösning, är det bara vatten och salt helt enkelt? Du har ju koll på allt:)

Läst att du gjort ytterligare test nu, imponerande att du orkar, tycker du inte att det börjar bli mycket?

hoppas det gör susen till nästa omgång nu då!

Serums mensblod kostar 300euro dvs ca 3500 svenska kronor.

Koksaltlösning kan du endera köpa färdig liten förpackning på Apoteket eller koka upp salt och vatten på spisen i kastrull, och låta det kallna helt och hållet.

Serums Mensblodtest

Du behöver 5 saker:

En Vadderad påse av minsta storlek

Några frimärken

Koksaltlösning

2 urinprovrör med skruvkork (1 att skicka och 1 i reserv)

Instruktionen med adress etc du hittar på ivfserums hemsida under infection screening. Se den blåmarkerade länken jag la in i tidigare meddelande.

Välj att göra både Locus medicus testet och 11 in 1, så testar du så mycket som möjligt. Skriv detta i ett brev med dina kontaktuppgifter som du skickar med urinprovröret i den vadderade påsen.

Om det hittas några baciller som inte ska vara där, så får man ett EU-recept på antibiotika som man kan lösa ut på Apotek i Sverige. Både mamnen och kvinnan måste behandla sig samtidigt, annars bollar man bara infektionen mellan sig.

Ät först färdigt all antibiotika innan nästa insättning, så får embryona större chans att klara sig när de inte behöver slåss mot bakterierna.

Lycka till !

Vi har inte bara gjort ett nytt test, utan en helt ny immunutredning i London, större än den jag fick göra i Aten. I Aten testas endast kvinnans blod. Denna gång testades både mannen och kvinnans blod. Jag fick en mängd nya svar, men främst att jag har låga LAD (blockerande antikroppar som ska skydda embryot från kvinnans immunförsvar) så jag behöver nu göra 2 LIT (immunvaccinering) innan nästa insättning, vid låga LAD räcker det inte med Intralipid, kortison, Fragmin och Trombyl. Måste vara LIT också. Utan LIT är det ingen idé att försöka sätta in våra 5 normala blastos i Riga. Så därför gör jag allt nu för att ge de embryona bästa möjliga chans !
  • UndrandeSökare

Smurfen- Om du ska göra mensblodtestet så börja nu direkt och åk och handla hem alla saker du behöver redan idag, så du har det hemma i god tid INNAN nästa mens kommer. Se listan i mitt tidigare meddelande på vad du behöver.

• UndrandeSökare
    smurfen 11 skrev 2018-04-11 19:38:40 följande:
    Jo det måste kännas bra att allt ser bra ut än så länge, och veckorna går så fort, snart är kotten här ju! Vet inte om vi heller skulle vilja veta, alltså det kan ju bara bli en kille eller tjej, inte mycket att välja på:) 
    smurfen -Hur tänker du göra nu, ska du göra mensblodtestet eller ej?

och hur ska du göra med Invimed, nu när fler och fler säger att den är oseriös och att de blivit lurade och de tänker anmäla kliniken ? Tänker du ändå åka dit?
    Kanske bättre att välja en annan mer seriös klinik?
  • UndrandeSökare
    Bell13 skrev 2018-04-15 07:43:19 följande:

Vad har hänt med Invimed? Lurar de folk?

Både EvaDesiree, Smil och Asil76 har berättat hur de har råkat illa ut på Invimed för att varna andra. Om du kollar bakåt i tråden kan du läsa deras inlägg.
Svar på tråden Äggdonation 2017