Inlägg från: UndrandeSökare |Visa alla inlägg
  • UndrandeSökare

Äggdonation 2017

Asil76 skrev 2018-04-28 09:29:25 följande:

Jag tror inte att jag har så många kloka ord att komma med, men så här tänker jag.

Om man bortser ifrån sorgen över att vi faktiskt nu kommer vara barnlösa resten av livet, är det någonstans också lite skönt att det är över. Nu vet vi. Vi kan slippa undra och hoppas, slängas mellan hopp och förtvivlan, och istället börja lägga våra pengar, tid och energi på varandra och det vi vill göra. Jag har klarat mig utan barn i 41 år, så jag kommer göra det framöver också, även och det inte var vad jag ville. Men jag har så mycket annat att glädjas över. En härlig sambo, en fantastisk hund och en familj som jag älskar. Livet tar nya vägar, och jag får anpassa mig efter det. Det kommer att bli bra.

Jag kommer försvinna härifrån, det är ett steg i att lägga det här bakom mig.

Jag har en massa mediciner kvar, Estrofem (progynon) Duphaston (progesteron) accard, Metypred och lutinus/luteina. Om någon i Stockholm vill spara in lite pengar och ta över medicinerna, är det bara att höra av sig!

Kram på er alla och tack för all stöttning med kunskap och varma ord!

Jättetråkigt att det inte blev några barn för er del, jag förstår att du försvinner från barntrådarna på Familjeliv. Det brukar alla som inte kämpar för barn längre göra, både de som fått sina barn och de som inte fick några. Det är fullt naturligt.

Jag hoppas du och din sambo får ett bra, långt och lyckligt liv, ta hand om er och lev väl !
  • UndrandeSökare
    Bell13 skrev 2018-05-31 11:08:06 följande:

Hej, min man har gjort spermietest tisdags och vi har fått ett delsvar nu,

DNS 19%

HBA 63%

De säger att det var sämre än genomsnittet men att graviditet kan åstadkommas med hjälp av picsi.

Någon som har gjort samma test?

HBA: How does the Hyaluronan Binding Assay work? 

Men who are preparing to do in vitro fertilization with ICSI will be asked to collect a semen specimen in the same manner that they would for a conventional semen analysis. The semen is mixed with some media and placed on a special slide that has been coated with hyaluronan.

Mature sperm will bind the hyaluronan (bound). These sperm will appear to have their heads stuck but with tails that show vigorous tail motion. Immature sperm will move freely (unbound).

We then calculate the percentage of bound sperm. This is the HBA score.

A normal HBA score is greater than 70%. An abnormal HBA score is less than 70%.

The ability to bind to HA correlates to:
    ? Maturity
    ? Strict morphology
    ? High DNA integrity
    ? Reduced chromosomal aneuploidies

Din man har tyvärr onormalt HBA, dvs under 70%.

Men vänta tills ni fått hela provsvaret i er hand, då är det lättare att utvärdera.

• UndrandeSökare

Bell13- Er klinik i Riga använde inte PICSI förra omgången då antar jag? Då har ni ju iallafall nu fått förklaringen på varför det endast blev 2 embryon och ingen graviditet förra gången pgr av sperman. Kan ju vara bra att få en förklaring iaf.

Men verkligen superdåligt av kliniken att inte kräva att mannen skulle göra sperm dna fragmentationstest INNAN ni gjorde förra försöksomgången. Det krävde AvaClinic i Riga att vi skulle göra, och det är vi mycket glada över, för det sparade vi så mycket tid, pengar och energi på. Då kunde vi direkt gå på dubbeldonation och PGS och vara säkra på att få maximalt antal friska normala embryon.

Hoppas det går bättre för er nästa gång !

• UndrandeSökare
    Bell13 skrev 2018-06-16 06:40:50 följande:

Nu har samtliga prover på spermierna kommit och de var/är infekterade av stafylokocker och streptokocker. Förmodligen orsaken till det misslyckade försöket och alla tidiga missfall jag fått. Känns ändå skönt att ha fått ett svar.

Mycket bättre utgångsläge inför höstens försök.

Om mannen får antibiotikabehandling så måste du också få det i samma dos och lika länge som honom, för har mannen det så har kvinnan det också, behandlar man bara ena parten så bollar man bara bacillerna mellan varandra.

Jag rekommenderar att du gör ivfSerums Mensblodtest. Googla på ivfSerum Aten infection screening. Man gör testet hemifrån och skickar till labbet i Aten. Det testet är det bästa, det kostar 300euro. Många i Atentråden har lyckats efter att ha gjort det testet och om några baciller hittas får både mannen och kvinnan en 25-dagars kur antibiotika som får bort ALLA baciller därinne.
  • UndrandeSökare
    Bell13 skrev 2018-06-16 13:25:58 följande:

Jag tar också en kur nu på 10 dagar och inget sex innan kuren är över.

10dagar antibiotika räcker tyvärr inte.

Jag rekommenderar Mensblodtestet om ni vill vara säkra på att få bort allt. Har man inte fått bort allt så finns ju baciller kvar, och de stör implantationen så det blir minus eller missfall. Vore ju synd om det blev dåligt resultat igen pgr av detta.

Googla på ivfSerum infection screening och läs dokumentet så får du se. Detta test testar för väldigt många olika infektioner. De behandlar sen med flera olika sorters antibiotika under behandlingsperioden.
  • UndrandeSökare
    Regnar skrev 2018-08-31 09:40:57 följande:

Hej tjejer,

Jag har gjort äggdonation i ivfriga och skulle bara berätta lite hur det går där .

Helheten var ok och vi är nöjda men lite skumma saker händer då och då där läkaren är helt ok ( dr Fodina) men vår kontaktperson var lite tråg då och då. Det känns lite utnyttjande om pengar också men grejen är att vi är nöjda ändå med helt privat och ganska ok service.

Och vi har fått positiv resultat.

Hoppas det går bra för alla er också!

Jag har läst att många klagat tidigare på ivfRiga för att kommunikationen med kontaktpersonen fungerade dåligt. Att de inte fick rätt info i tid så att det blev problem med behandlingen. Är det det som hände er också?

När vi skulle välja klinik i slutet av 2016 så var det många som hade skrivit här på Familjeliv att de var så missnöjda med ivfRiga, och alla var nöjda med Avaclinic i Riga, så därför valde vi Avaclinic istället.
  • UndrandeSökare
    Regnar skrev 2018-08-31 09:40:57 följande:

Hej tjejer,

Jag har gjort äggdonation i ivfriga och skulle bara berätta lite hur det går där .

Helheten var ok och vi är nöjda men lite skumma saker händer då och då där läkaren är helt ok ( dr Fodina) men vår kontaktperson var lite tråg då och då. Det känns lite utnyttjande om pengar också men grejen är att vi är nöjda ändå med helt privat och ganska ok service.

Och vi har fått positiv resultat.

Hoppas det går bra för alla er också!

Vad var det för SKUMMA saker som hände då?

På vilket sätt var er kontaktperson trög?
  • UndrandeSökare
    Bell13 skrev 2018-08-19 14:12:12 följande:

Hej,

Äntligen börjar det bli dags att köra igång igen. Inväntar min mens om ca 10 dagar.

Vi ska göra ett nytt test på spermierna för att se att alla bakterier försvunnit

Hoppas så mycket på den här behandlingen att den ska bli lyckosam för oss och att det blir mer än 2 blastos. Minst 4 vore bra så vi åtminstone kan göra ett försök till om detta misslyckas.

Hur går det för er som är gravida?

Hur har det gått för er med det nya sperm dna fragmentationstestet? och den nya äggdonatorn? Hur många embryon fick ni denna gång?
  • UndrandeSökare

Myran1979- Jag har följt denna tråden från start, och tyvärr gick det inte bra för MrsW. Hon gjorde ÄD i Umeå och fick ett embryo insatt men det blev minus, och tråkigt nog gick inga av de andra embryona att frysa in. Men hon ställde sig sen i ny kö igen i Umeå, det är 2 års kö innan man får en ny donator och nya ägg.

Bell13s första ÄD-omgång i Riga gick inte bra. Efteråt fick hennes man göra Sperm dna fragmentationstest och spermafel och bakterier upptäcktes. Så efter antibiotikakur skulle nytt spermatest göras och de skulle få en annan äggdonator. Har inte hört hur det gick sen med det nya spermatestet.

Svar på tråden Äggdonation 2017