Äggdonation 2017
Jag tror inte att jag har så många kloka ord att komma med, men så här tänker jag.
Om man bortser ifrån sorgen över att vi faktiskt nu kommer vara barnlösa resten av livet, är det någonstans också lite skönt att det är över. Nu vet vi. Vi kan slippa undra och hoppas, slängas mellan hopp och förtvivlan, och istället börja lägga våra pengar, tid och energi på varandra och det vi vill göra. Jag har klarat mig utan barn i 41 år, så jag kommer göra det framöver också, även och det inte var vad jag ville. Men jag har så mycket annat att glädjas över. En härlig sambo, en fantastisk hund och en familj som jag älskar. Livet tar nya vägar, och jag får anpassa mig efter det. Det kommer att bli bra.
Jag kommer försvinna härifrån, det är ett steg i att lägga det här bakom mig.
Jag har en massa mediciner kvar, Estrofem (progynon) Duphaston (progesteron) accard, Metypred och lutinus/luteina. Om någon i Stockholm vill spara in lite pengar och ta över medicinerna, är det bara att höra av sig!
Kram på er alla och tack för all stöttning med kunskap och varma ord!
Jag hoppas du och din sambo får ett bra, långt och lyckligt liv, ta hand om er och lev väl !