smurfen 11 skrev 2017-12-09 13:26:04 följande:
Hej Asil76,
Vi ska göra äd i Gdynia i januari, och har varit på ett första besök, min sambos spermier var " very good", som läkaren sa, så hoppas inte det är något där mer de inte sagt. Fick inte info om vad för slags test de gjorde, vet du vad de kollade?
För oss var det svårt välja donator, då få har funnits som matchade oss, men igår valde vi nån som matchar i allt, speciellt mig då.
Läkarens engelska var väldigt kass, men vi hade en svensk/polsk tolk med inne i rummet. Lämnade inget utrymme till frågor.
Också lite rädd få klarar upptining, men hoppas det ni fått nu är ett riktigt bra embryo:) Fick ni verkligen en blasto? Jag vill ha det, men de verkar inte alls medgörliga där. De sätter ju in tredagars vad jag fått veta.
Däremot har jag förhandlat lite om kortisonet, att äta någon mindre dos. Vad för mediciner äter du nu efter insätt?
Ja min sambo fick också "very good" först, men sen hörde dom av sig och sa att det var nåt värde som inte såg bra ut, så dom gjorde nåt extra test. Jag tror aldrig dom sa vad det hette. Däremot så fick vi ju provsvar, med det är på polska och säger oss inte så mycket utan en förklaring.
Jag vi hade också svårt att välja, jag tror bara det var en eller två som matchade mig både till utseende och blodgrupp, och hennes ägg var ju som sagt inte särskilt bra tyvärr.
Ja den svenska tolken är jättebra! Tyvärr är hon bara med på första besöket, och då blir kommunikationen mycket svårare , framförallt om man har medicinska frågor, eftersom koordinatorn inte kan svara på sådana, och inte heller verkar vara jättebenägen att skicka frågorna vidare. Vi mer eller mindre krävde att få ha med henne innan transfern så vi kunde reda ut lite av våra frågetecken, och dom gick till slut med på det, om än motvilligt...
Nä det är ett tredagars, det är bara jag som inte kan hålla isär alla de här begreppen... :/ Jag fick skäll när jag råkade kalla octocyster för embryo..
Jag är nog egentligen glad övar alla mediciner dom kan pumpa i mig, för jag tror jag behöver all hjälp jag kan få!
Nu tar jag Estrofem, Lutinus (vilket tydligen enl en av läkarna ska vara bättre än lutinea, men jag vet inte varför), Accard, Methypred, och Dephaston. Och folsyra och vitaminer.. Estrofem, lutinus och Duphaston tar jag tre gånger om dagen och resten en gång om dagen.