• Mrs.W

Äggdonation 2017

Hej!

Någon fler som ska påbörja äggdonation i höst? Vill gärna hitta någon i samma sits att prata känslor, tankar och frågor som dyker upp.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Vi har gjort flera IVF-behandlingar innan vi fick veta att jag har väldigt liten äggreserv. Vårt hopp är nu äggdonation.

Idag ska jag ta nedregleringssprutan Enanton och därefter Femanest fram till ÄD i november.

Känner mig väldigt väldigt liten i världen just nu. Det är så många känslor inblandade.

• Svar på tråden Äggdonation 2017
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2017-12-12 17:35:44 följande:

Tack hörni, bara ni som kan förstå.

Nu blir det en känslomässigt lång väntan på att få göra nästa försök i och med julstängning och allt. När man hoppats så mycket på nåt så är ju varje dag av ytterligare vätan en dag för mkt. Men jag har mailat kliniken och hoppas att de accepterar det negativa resultatet som slutgiltigt. Vill inte fördröja mensen med att fortsätta medicinera fram till officiell testdag. Hoppas att de kan ge mig besked innan jul om när jag kan börja förbereda för FET så jag har nåt att förhålla mig till under ännu en högtid som extremt ogravid. Att det blir nytt år gör ju inte heller att ett syskon känns mindre långt bort direkt. Lycka till för er som plussat eller fortfarande har möjlighet att göra det detta år.

Zwillinge- Nu vet jag inte hur de gör i Umeå där du går, men hos AvaRiga kan man göra nästa insättning i efterföljande cykel efter ett minus. Maila Umeå och fråga, hoppas du får svar från dem snart.
  • UndrandeSökare
    Asil76 skrev 2017-12-12 19:02:54 följande:

Ja vi funderar lite på det. Problemet är bara priserna. Jag vet inte om vi har möjlighet att välja en annan klinik, de flesta ligger så mycket högre i pris än invimed. :(

Vi får fundera lite på hur vi ska göra om det blir minus i morrn. Tack för tipsen iaf!

Solkattan gick på en billig klinik i Tjeckien (Prag) minns jag, och hon fick en son på andra försöket. Jag kan försöka kolla om jag hittar vad den hette om du behöver få namnet på fler kliniker.
  • UndrandeSökare
    UndrandeSökare skrev 2017-12-13 05:54:31 följande:

Solkattan gick på en billig klinik i Tjeckien (Prag) minns jag, och hon fick en son på andra försöket. Jag kan försöka kolla om jag hittar vad den hette om du behöver få namnet på fler kliniker.

Nu har jag kollat, hon betalade 15-18 tusen för 2 blastocyter på Gennet i Prag. Det var embryoadoption.
  • Asil76
    lill111 skrev 2017-12-13 04:29:24 följande:

Vad kostar äd på invimed - samt återför de blastocyster? Kram

Ungefär 45 000 i grunden, sen tillkommer lite för medicin och vissa undersökningar. Nej dom sätter in 3-dagars.i alla fall på första försöket. Jag frågade inte ens om man kunde vänta tills 5-dagars..jag ska fråga dom.
  • Asil76
    UndrandeSökare skrev 2017-12-13 06:01:16 följande:

Nu har jag kollat, hon betalade 15-18 tusen för 2 blastocyter på Gennet i Prag. Det var embryoadoption.

Oj, det var verkligen billigt! Jag och sambon får sätta oss och diskutera hur vi ska gå vidare..
  • Asil76

Fan, jag hade det på känn.. Negativt på stickan. Det verkar helt enkelt inte som att det är meningen för oss.. :(

• lill111
    UndrandeSökare skrev 2017-12-13 05:54:31 följande:

Jaaa...det vore toppen jag har med letat efter den klinik solkattan gick på, men hittar ej... nu gjorde de EA...eller vad det heter....tack
  • lill111
    UndrandeSökare skrev 2017-12-13 06:01:16 följande:

Hehe... såg ditt inlägg nu - tusen tack:)))
  • lill111
    Asil76 skrev 2017-12-13 08:28:51 följande:

Ungefär 45 000 i grunden, sen tillkommer lite för medicin och vissa undersökningar. Nej dom sätter in 3-dagars.i alla fall på första försöket. Jag frågade inte ens om man kunde vänta tills 5-dagars..jag ska fråga dom.

Tack snälla!!
  • Asil76
    Zwillinge86 skrev 2017-12-12 12:31:49 följande:

<1IE blev provsvaret så jag är inte gravid. Fan! Har fullt upp på jobbet och kommer nog inte kunna gå hem. Vill bara lägga mig ner och dö.

Jag har också fått neg på stickan. :( tänkte ta blodprov via werlabs, visst hade du gjort detsamma? Hur för man? Köper ett prov och går till närmsta tests tältet bara? Behöver man inte boka nån tid? Deras hemsida är inte helt fantastisk på att förklara hur det går till...
Svar på tråden Äggdonation 2017