Asil76 skrev 2017-12-09 17:53:17 följande:
Ja min sambo fick också "very good" först, men sen hörde dom av sig och sa att det var nåt värde som inte såg bra ut, så dom gjorde nåt extra test. Jag tror aldrig dom sa vad det hette. Däremot så fick vi ju provsvar, med det är på polska och säger oss inte så mycket utan en förklaring.
Jag vi hade också svårt att välja, jag tror bara det var en eller två som matchade mig både till utseende och blodgrupp, och hennes ägg var ju som sagt inte särskilt bra tyvärr.
Ja den svenska tolken är jättebra! Tyvärr är hon bara med på första besöket, och då blir kommunikationen mycket svårare , framförallt om man har medicinska frågor, eftersom koordinatorn inte kan svara på sådana, och inte heller verkar vara jättebenägen att skicka frågorna vidare. Vi mer eller mindre krävde att få ha med henne innan transfern så vi kunde reda ut lite av våra frågetecken, och dom gick till slut med på det, om än motvilligt...
Nä det är ett tredagars, det är bara jag som inte kan hålla isär alla de här begreppen... :/ Jag fick skäll när jag råkade kalla octocyster för embryo..
Jag är nog egentligen glad övar alla mediciner dom kan pumpa i mig, för jag tror jag behöver all hjälp jag kan få!
Nu tar jag Estrofem, Lutinus (vilket tydligen enl en av läkarna ska vara bättre än lutinea, men jag vet inte varför), Accard, Methypred, och Dephaston. Och folsyra och vitaminer.. Estrofem, lutinus och Duphaston tar jag tre gånger om dagen och resten en gång om dagen.
Jaha, vi har inte hört nåt sen om spermierna, så förhoppningsvis är det bra då.
Vi fick aldrig med oss provsvaren hem, jag frågade faktiskt det, men alt gick så fort där, men hon Anita svenska koordinatorn sa " visst det får ni med er"
Hur gammal är er donator då? Hon vi valde är 30, huggde direkt när det kom in en med allt som stämde. Det har varit si och så med infon när nya donatorer kommer in, ibland har hon inte sagt att nya kommit in, ibland säger hon nya ska komma men det dröjer länge osv.
Haha då är vi olika där, jag vill ha så få mediciner, men ändå att det funkar !
Behöver du ta lika mycket metypred och estrofem nu efter insätt också?