• Mrs.W

Äggdonation 2017

Hej!

Någon fler som ska påbörja äggdonation i höst? Vill gärna hitta någon i samma sits att prata känslor, tankar och frågor som dyker upp.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Vi har gjort flera IVF-behandlingar innan vi fick veta att jag har väldigt liten äggreserv. Vårt hopp är nu äggdonation.

Idag ska jag ta nedregleringssprutan Enanton och därefter Femanest fram till ÄD i november.

Känner mig väldigt väldigt liten i världen just nu. Det är så många känslor inblandade.

• Svar på tråden Äggdonation 2017
  • smurfen 11
    Asil76 skrev 2017-12-11 21:56:57 följande:
    Ja det kändes lite som att dom kör på samma sätt med alla, inte direkt individuella behandlingar.. När jag hade svårt att bygga slemhinna frågade jag om alternativa mediciner /doser men då sa han bara att det inte fanns några.. Och jag tänkte att man ju ändå måste kunna testa olika preparat eller doser gör att se vad som funkar bäst, men det verkade inte vara ett alternativ.

Men ja, fortfarande 16 mg Metypred.

Tyvärr tror jag inte att det blivit nåt den här gången heller., precis som Swillinge86 har jag haft molvärk och lite mindre känningar i brösten men inget mer än så. Det känns liksom i kroppen som att det inte är nåt. Jag har testdag på onsdag och då får vi se. Men jag har inget större hopp.

Går det inte är frågan om vi ska testa igen på invimed eller om vi ska testa nåt annat.. Pengarna spelar ju en stor roll i det här, invimed är ju himla billigt om man jämför, men frågan är om man får det man betalar för?

Vi fick inte heller nån bekräftelse ang donator, så om dom inte säger nåt har ni nog fått den ni vill ha. :)
    Jag ska vara jobbig och förhandla med kliniken. Det står ju på FASS och 1177 att kortison kan vara skadligt för foster, och mig som mamma, med högre doser än 15 mg per dag, men när jag ställer frågan till läkaren där, säger dom att det inte finns risker.

Jag har inga problem med slemhinnan, så då undrar jag ju också om jag behöver all den där estrofem de vill man ska ta...? Det är ju ändå i naturlig cykel.

Men imorgon ska du testa, även om du inte känt så mycket så kan det funkat ändå, alla får ju inte känningar så tidigt, håller i alla fall tummarna för dig :)

Vi kommer troligen inte göra mer försök o vi inte lyckas, det kostar ju som sagt, men också i energi. Man har ju försökt i många år dessförinnan det här också:(

Kan vara så man får vad man betalar för, har inte hört nån som fått en blasto från Invimed tyvärr, är vanligare med färskförsök.

Jag börjar bli riktigt matt nu, nästan likgiltlig inför det. Nästan som att jag undrar om jag vill göra det överhuvudtaget.
  • Zwillinge86

<1IE blev provsvaret så jag är inte gravid. Fan! Har fullt upp på jobbet och kommer nog inte kunna gå hem. Vill bara lägga mig ner och dö.

• UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2017-12-12 12:31:49 följande:

<1IE blev provsvaret så jag är inte gravid. Fan! Har fullt upp på jobbet och kommer nog inte kunna gå hem. Vill bara lägga mig ner och dö.

Beklagar verkligen Zwillinge, jättetråkigt.

Vi får hoppas att 2018 blir ett bättre år för oss alla !
  • lill111

Verkligen!!! Nu får vi ställa om här alla!! 2018 blir det bebisar:)) kram zwillinge!! Även om det är en klen tröst!!!

• Zwillinge86

Tack hörni, bara ni som kan förstå.

Nu blir det en känslomässigt lång väntan på att få göra nästa försök i och med julstängning och allt. När man hoppats så mycket på nåt så är ju varje dag av ytterligare vätan en dag för mkt. Men jag har mailat kliniken och hoppas att de accepterar det negativa resultatet som slutgiltigt. Vill inte fördröja mensen med att fortsätta medicinera fram till officiell testdag. Hoppas att de kan ge mig besked innan jul om när jag kan börja förbereda för FET så jag har nåt att förhålla mig till under ännu en högtid som extremt ogravid. Att det blir nytt år gör ju inte heller att ett syskon känns mindre långt bort direkt. Lycka till för er som plussat eller fortfarande har möjlighet att göra det detta år.

• Asil76
    Zwillinge86 skrev 2017-12-12 06:43:29 följande:

Tänker på dig också. Hoppet är ju det sista som överger en, men ibland bara känns det helt kört. Går det inte för oss nu får vi försöka ladda om ihop <3

Ja, det är konstigt men det känns ändå lite lättare när man har någon att ventilera med, som förstår vad man går igenom. På nåt sätt måste det ju ändå gå!
  • Asil76
    smurfen 11 skrev 2017-12-12 09:54:45 följande:

Jag ska vara jobbig och förhandla med kliniken. Det står ju på FASS och 1177 att kortison kan vara skadligt för foster, och mig som mamma, med högre doser än 15 mg per dag, men när jag ställer frågan till läkaren där, säger dom att det inte finns risker.

Jag har inga problem med slemhinnan, så då undrar jag ju också om jag behöver all den där estrofem de vill man ska ta...? Det är ju ändå i naturlig cykel.

Men imorgon ska du testa, även om du inte känt så mycket så kan det funkat ändå, alla får ju inte känningar så tidigt, håller i alla fall tummarna för dig :)

Vi kommer troligen inte göra mer försök o vi inte lyckas, det kostar ju som sagt, men också i energi. Man har ju försökt i många år dessförinnan det här också:(

Kan vara så man får vad man betalar för, har inte hört nån som fått en blasto från Invimed tyvärr, är vanligare med färskförsök.

Jag börjar bli riktigt matt nu, nästan likgiltlig inför det. Nästan som att jag undrar om jag vill göra det överhuvudtaget.

Ja man måste nog vara väldigt tydlig med vad man vill, och om dom tycker något annat tycker jag att man kan kräva en utförlig förklaring. Man betalar ju ändå ganska dyra pengar för det här!

Jag känner igen det där, man blir nästan avtrubbad. Det värsta tycker jag är att allt tar så oerhört lång tid, och att det är så mycket väntan som tär på en. Allt annat hamnar ju på vänt hela tiden..
  • Asil76
    UndrandeSökare skrev 2017-12-12 09:11:55 följande:

Byt klinik föreslår jag. Jag har hört om många som lyckats hos ivfSerum i Aten.

Annars välj en klinik med babygaranti, AvaPeter har en garanti som ger 70% av pengarna tillbaka om man inte lyckas få barn.

Jag har också hört att Reprofit i Tjeckien har babygaranti. MammaDA går hos dem.

Ja vi funderar lite på det. Problemet är bara priserna. Jag vet inte om vi har möjlighet att välja en annan klinik, de flesta ligger så mycket högre i pris än invimed. :(

Vi får fundera lite på hur vi ska göra om det blir minus i morrn. Tack för tipsen iaf!
  • emhu

Hej!

Tråkigt att höra om resultatet Zwillinge :( Stora kramar till dig!

Jag och min sambo ska på vårt första besök på reproduktionskliniken i Huddinge imorgon inför äggdonation och jag är SÅ nervös! Tänk om dom säger att vi inte är kvalificerade...min största mardröm! Jag fick ett missfall så sent som i våras men har efter det inte haft någon egen mens och mitt amh är knappt mätbart. Innan missfallet hade jag inte haft mens på 9 månader så den graviditeten var verkligen ett mirakel. Men inte kan dom neka oss för det? Någon av er andra som har en liknande resa bakom er?

• lill111
    Asil76 skrev 2017-12-12 19:02:54 följande:

Ja vi funderar lite på det. Problemet är bara priserna. Jag vet inte om vi har möjlighet att välja en annan klinik, de flesta ligger så mycket högre i pris än invimed. :(

Vi får fundera lite på hur vi ska göra om det blir minus i morrn. Tack för tipsen iaf!

Vad kostar äd på invimed - samt återför de blastocyster? Kram
Svar på tråden Äggdonation 2017