Asil76 skrev 2017-12-11 21:56:57 följande:
Ja det kändes lite som att dom kör på samma sätt med alla, inte direkt individuella behandlingar.. När jag hade svårt att bygga slemhinna frågade jag om alternativa mediciner /doser men då sa han bara att det inte fanns några.. Och jag tänkte att man ju ändå måste kunna testa olika preparat eller doser gör att se vad som funkar bäst, men det verkade inte vara ett alternativ.
Men ja, fortfarande 16 mg Metypred.
Tyvärr tror jag inte att det blivit nåt den här gången heller., precis som Swillinge86 har jag haft molvärk och lite mindre känningar i brösten men inget mer än så. Det känns liksom i kroppen som att det inte är nåt. Jag har testdag på onsdag och då får vi se. Men jag har inget större hopp.
Går det inte är frågan om vi ska testa igen på invimed eller om vi ska testa nåt annat.. Pengarna spelar ju en stor roll i det här, invimed är ju himla billigt om man jämför, men frågan är om man får det man betalar för?
Vi fick inte heller nån bekräftelse ang donator, så om dom inte säger nåt har ni nog fått den ni vill ha. :)
Jag ska vara jobbig och förhandla med kliniken. Det står ju på FASS och 1177 att kortison kan vara skadligt för foster, och mig som mamma, med högre doser än 15 mg per dag, men när jag ställer frågan till läkaren där, säger dom att det inte finns risker.
Jag har inga problem med slemhinnan, så då undrar jag ju också om jag behöver all den där estrofem de vill man ska ta...? Det är ju ändå i naturlig cykel.
Men imorgon ska du testa, även om du inte känt så mycket så kan det funkat ändå, alla får ju inte känningar så tidigt, håller i alla fall tummarna för dig :)
Vi kommer troligen inte göra mer försök o vi inte lyckas, det kostar ju som sagt, men också i energi. Man har ju försökt i många år dessförinnan det här också:(
Kan vara så man får vad man betalar för, har inte hört nån som fått en blasto från Invimed tyvärr, är vanligare med färskförsök.
Jag börjar bli riktigt matt nu, nästan likgiltlig inför det. Nästan som att jag undrar om jag vill göra det överhuvudtaget.