UndrandeSökare skrev 2017-12-11 09:30:08 följande:
Ok, över 50% omogna. Vad fick han för resultat på dnadelen? Hur hög fragmentationshalt hade hans spermier?
Skillnaden är att vid embryoadoption så finns redan de färdiga frysta embryona och vid embryodonation är det ni som väljer donatorer/na, och färska embryon skapas efter ni valt vilka celler som ska blandas.
Förstår om du är orolig för hysto då.
Du kan ju prata med Penny på telefon och fråga vad hon säger? Om du vill alltså.
Om man fyller i Serums questionaire och mailar in så svarar Katie på Serum och erbjuder ett gratis telrfonsamtal med någon av deras läkare eller med klinikchefen Penny. Då kan man ju ställa alla frågor man funderar över.
Jag vet att mom2012 också hade problem vid syskonförsök, hon var runt på minst 3 kliniker, bla Dr Gorgy i England. Det som gjorde att hon till slut lyckades var att hon gjorde hysto hos Serum och läkaren förde en en mycket liten borste som han roterade mot livmoderns väggar och liksom ruggade upp sidorna och sen blev hon gravid direkt och fick ett syskon.
Det krångliga med fertilitetsproblem är att problemen kan se så olika ut, och det finns ju alltid en nyckel men det gäller att hitta den och hur mycket ork man har och hur mycket pengar man kan lägga ut. Det är frusterande att det ska kosta så mycket pengar att få hjälp när man behöver söka sig utomlands. Håller med dig om att det är många val man behöver göra ja.
Tusen tack igen vad vore jag utan all denna kloka in-put - ja, det är inte lätt, men ska försöka ta en telefonkonsultation med Penny - vet att dr d även ruggade upp min slemhinna han ansåg att cuts var onödigt då jag hade en mkt fin slemhinna enligt honom - inget togs bort eller så - inga polyper...har ju varit gravid 6 gånger 7 med den lyckade 2010 men efter första hyston här i sverige 2014 har jag aldrig blivit gravid...har ju även två mkt små myomer sitter på utsidan av livmoden... men dessa ska inte störa enligt flera gynekologer inkl dr d...
Jag har gjort två hysto en 2014 och en januari 2015 samtidigt LAP för att utesluta endo på Shalgrenska ingen endo funnen bara en mkt fin slemhinna enligt en erfaren gynekolog även mom 11 har varit hos henne.
Dna-fel var 0 % samt 0 fragmenterade det enda som var alamerande var antalet omogna spermier - men läkaren i Riga rådde inte till spermadonation utan hävdade att det skulle fungera med IMSI då helst - men det gjorde ju inte dr d...
Ja, jag vet inte hur länge till jag orkar är heelt slut - har hållt på nu i 6 år med syskonförsök allt för att sonen inte ska behöva vara ensam, är sååå jobbigt när ha frågar om det blir ngt syskon ngn gång...;(((