• Mrs.W

Äggdonation 2017

Hej!

Någon fler som ska påbörja äggdonation i höst? Vill gärna hitta någon i samma sits att prata känslor, tankar och frågor som dyker upp.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Vi har gjort flera IVF-behandlingar innan vi fick veta att jag har väldigt liten äggreserv. Vårt hopp är nu äggdonation.

Idag ska jag ta nedregleringssprutan Enanton och därefter Femanest fram till ÄD i november.

Känner mig väldigt väldigt liten i världen just nu. Det är så många känslor inblandade.

• Svar på tråden Äggdonation 2017
  • Bell13

Hej, min man har gjort spermietest tisdags och vi har fått ett delsvar nu,

DNS 19%

HBA 63%

De säger att det var sämre än genomsnittet men att graviditet kan åstadkommas med hjälp av picsi.

Någon som har gjort samma test?

• UndrandeSökare
    Bell13 skrev 2018-05-31 11:08:06 följande:

Hej, min man har gjort spermietest tisdags och vi har fått ett delsvar nu,

DNS 19%

HBA 63%

De säger att det var sämre än genomsnittet men att graviditet kan åstadkommas med hjälp av picsi.

Någon som har gjort samma test?

HBA: How does the Hyaluronan Binding Assay work? 

Men who are preparing to do in vitro fertilization with ICSI will be asked to collect a semen specimen in the same manner that they would for a conventional semen analysis. The semen is mixed with some media and placed on a special slide that has been coated with hyaluronan.

Mature sperm will bind the hyaluronan (bound). These sperm will appear to have their heads stuck but with tails that show vigorous tail motion. Immature sperm will move freely (unbound).

We then calculate the percentage of bound sperm. This is the HBA score.

A normal HBA score is greater than 70%. An abnormal HBA score is less than 70%.

The ability to bind to HA correlates to:
    ? Maturity
    ? Strict morphology
    ? High DNA integrity
    ? Reduced chromosomal aneuploidies

Din man har tyvärr onormalt HBA, dvs under 70%.

Men vänta tills ni fått hela provsvaret i er hand, då är det lättare att utvärdera.

• Bell13

Jo jag vet att provsvaren var sämre än normen.

UndrandeSökare skrev 2018-05-31 11:52:51 följande:

HBA: How does the Hyaluronan Binding Assay work? Men who are preparing to do in vitro fertilization with ICSI will be asked to collect a semen specimen in the same manner that they would for a conventional semen analysis. The semen is mixed with some media and placed on a special slide that has been coated with hyaluronan.

Mature sperm will bind the hyaluronan (bound). These sperm will appear to have their heads stuck but with tails that show vigorous tail motion. Immature sperm will move freely (unbound).

We then calculate the percentage of bound sperm. This is the HBA score.

A normal HBA score is greater than 70%. An abnormal HBA score is less than 70%.

The ability to bind to HA correlates to:

? Maturity

? Strict morphology

? High DNA integrity

? Reduced chromosomal aneuploidiesDin man har tyvärr onormalt HBA, dvs under 70%.

Men vänta tills ni fått hela provsvaret i er hand, då är det lättare att utvärdera.

• UndrandeSökare

Bell13- Er klinik i Riga använde inte PICSI förra omgången då antar jag? Då har ni ju iallafall nu fått förklaringen på varför det endast blev 2 embryon och ingen graviditet förra gången pgr av sperman. Kan ju vara bra att få en förklaring iaf.

Men verkligen superdåligt av kliniken att inte kräva att mannen skulle göra sperm dna fragmentationstest INNAN ni gjorde förra försöksomgången. Det krävde AvaClinic i Riga att vi skulle göra, och det är vi mycket glada över, för det sparade vi så mycket tid, pengar och energi på. Då kunde vi direkt gå på dubbeldonation och PGS och vara säkra på att få maximalt antal friska normala embryon.

Hoppas det går bättre för er nästa gång !

• Bell13

Hej, nej de använde icsi. Håller med om att det var dåligt att det testet inte togs. Väljer att gå vidare och inte älta. Bättre förutsättningar den här gången ändå.

UndrandeSökare skrev 2018-06-03 08:43:59 följande:

Bell13- Er klinik i Riga använde inte PICSI förra omgången då antar jag? Då har ni ju iallafall nu fått förklaringen på varför det endast blev 2 embryon och ingen graviditet förra gången pgr av sperman. Kan ju vara bra att få en förklaring iaf.

Men verkligen superdåligt av kliniken att inte kräva att mannen skulle göra sperm dna fragmentationstest INNAN ni gjorde förra försöksomgången. Det krävde AvaClinic i Riga att vi skulle göra, och det är vi mycket glada över, för det sparade vi så mycket tid, pengar och energi på. Då kunde vi direkt gå på dubbeldonation och PGS och vara säkra på att få maximalt antal friska normala embryon.

Hoppas det går bättre för er nästa gång !

• lill111
    Bell13 skrev 2018-06-07 18:57:30 följande:

Hej, nej de använde icsi. Håller med om att det var dåligt att det testet inte togs. Väljer att gå vidare och inte älta. Bättre förutsättningar den här gången ändå.

Vi fick också rekommendation att använda picsi inför äd...
  • Bell13

Vi kommer att använda den metoden den här gången. Vi inväntar alla provsvaren. Kommer i början av nästa vecka.

Vi åker på semester 1 juli och kommer hem igen 12 augusti då ska vi köra i gång med nästa behandling. Blir det inget nu heller så ger vi upp. Men vi tror att det blir ett bättre utfall nu. Känns också skönt att veta att detta var orsaken till att endast tre ägg blev befruktade. Endast två klarade sig till blastos.

lill111 skrev 2018-06-08 08:55:45 följande:

Vi fick också rekommendation att använda picsi inför äd...

• Bell13

Nu har samtliga prover på spermierna kommit och de var/är infekterade av stafylokocker och streptokocker. Förmodligen orsaken till det misslyckade försöket och alla tidiga missfall jag fått. Känns ändå skönt att ha fått ett svar.

Mycket bättre utgångsläge inför höstens försök.

• UndrandeSökare
    Bell13 skrev 2018-06-16 06:40:50 följande:

Nu har samtliga prover på spermierna kommit och de var/är infekterade av stafylokocker och streptokocker. Förmodligen orsaken till det misslyckade försöket och alla tidiga missfall jag fått. Känns ändå skönt att ha fått ett svar.

Mycket bättre utgångsläge inför höstens försök.

Om mannen får antibiotikabehandling så måste du också få det i samma dos och lika länge som honom, för har mannen det så har kvinnan det också, behandlar man bara ena parten så bollar man bara bacillerna mellan varandra.

Jag rekommenderar att du gör ivfSerums Mensblodtest. Googla på ivfSerum Aten infection screening. Man gör testet hemifrån och skickar till labbet i Aten. Det testet är det bästa, det kostar 300euro. Många i Atentråden har lyckats efter att ha gjort det testet och om några baciller hittas får både mannen och kvinnan en 25-dagars kur antibiotika som får bort ALLA baciller därinne.
  • Bell13

Jag tar också en kur nu på 10 dagar och inget sex innan kuren är över.

UndrandeSökare skrev 2018-06-16 08:21:51 följande:

Om mannen får antibiotikabehandling så måste du också få det i samma dos och lika länge som honom, för har mannen det så har kvinnan det också, behandlar man bara ena parten så bollar man bara bacillerna mellan varandra.

Jag rekommenderar att du gör ivfSerums Mensblodtest. Googla på ivfSerum Aten infection screening. Man gör testet hemifrån och skickar till labbet i Aten. Det testet är det bästa, det kostar 300euro. Många i Atentråden har lyckats efter att ha gjort det testet och om några baciller hittas får både mannen och kvinnan en 25-dagars kur antibiotika som får bort ALLA baciller därinne.

Svar på tråden Äggdonation 2017