• Mrs.W

Äggdonation 2017

Hej!

Någon fler som ska påbörja äggdonation i höst? Vill gärna hitta någon i samma sits att prata känslor, tankar och frågor som dyker upp.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Vi har gjort flera IVF-behandlingar innan vi fick veta att jag har väldigt liten äggreserv. Vårt hopp är nu äggdonation.

Idag ska jag ta nedregleringssprutan Enanton och därefter Femanest fram till ÄD i november.

Känner mig väldigt väldigt liten i världen just nu. Det är så många känslor inblandade.

• Svar på tråden Äggdonation 2017
  • Asil76
    UndrandeSökare skrev 2018-04-23 09:46:10 följande:

Asil76-Du kan ju redan nu se till att scanna in ditt idkort/pass/körtkort så det är färdigt att skicka direkt.

Vissa skrivare har scanner, om du inte har tillgång till scanner hemma eller på jobbet, så kanske det finns möjlighet att de kan hjälpa dig scanna in ditt idkort på biblioteket och spara ned det som en fil på en sticka ? Bara ett tips !

Bra tips! Jag har en scanner/skrivare hemma så det kan jag ordna!
  • UndrandeSökare
    smurfen 11 skrev 2018-04-23 14:55:07 följande:

Vet inte om det var någon härinne som hade synpunkter på Invimed, de ska i alla fall undersöka kliniken nu, så vill någon mejla till [email protected] så gör det snart. Man får vara anonym.

Jag tror det var Smil, Asil76, Evadesiree och kanske någon mer som har pratat om det. Vet inte hur många av dem som anmält dock.
  • lill111

Hej! Vet någon vad bokstäverna och siffror står för gällande bladtocyster ? Typ AA 5 eller AB 2?

• Sjuttiosjuan
    lill111 skrev 2018-04-24 07:57:19 följande:

Hej! Vet någon vad bokstäverna och siffror står för gällande bladtocyster ? Typ AA 5 eller AB 2?

På vår klinik var AA bäst och och AB näst bäst tror jag. Siffran står för hur långt den kommit i utvecklingen mot att kläckas:) Tror vi fick en AA2 när vi lycksdes! Men kanske olika på olika kliniker, vi gick på Ava st Petersburg.
  • lill111
    Sjuttiosjuan skrev 2018-04-24 08:28:53 följande:

På vår klinik var AA bäst och och AB näst bäst tror jag. Siffran står för hur långt den kommit i utvecklingen mot att kläckas:) Tror vi fick en AA2 när vi lycksdes! Men kanske olika på olika kliniker, vi gick på Ava st Petersburg.

Tack snälla du:))
  • Evadesiree
    Sjuttiosjuan skrev 2018-04-24 08:28:53 följande:

Här dyker ju helt plötsligt ytterligare en brist fram på InviMed Polen.

Har aldrig hört någon benämning på de 12 befruktade odlade äggen ????

Sista transfern åkte embryot med ut i kateten efter transfern....

Har aldrig fått någon status eller benämning på några av de 12 som kostat sammanlagt 80000kr med dolda avgifter och omkostnader och endast 3 överlevande. Men vilken benämning eller status de hade har de nog inte proffessionalitet och kunskap till. För man får inget svar även om man frågar.
  • Sjuttiosjuan
    Evadesiree skrev 2018-04-24 10:18:02 följande:

Har aldrig fått någon status eller benämning på några av de 12 som kostat sammanlagt 80000kr med dolda avgifter och omkostnader och endast 3 överlevande. Men vilken benämning eller status de hade har de nog inte proffessionalitet och kunskap till. För man får inget svar även om man frågar.

Som sagt, säkert olika på olika kliniker och du verkar ju haft lite otur:( Men vi fick en lista på exakt hur våra embryon utvecklats dag för dag och en benämning på de embryon som de frös ner. Men jag kan tillägga att vi hade 4 embryon av 17 kvar på dag 5 så det är många som försvinner på vägen tyvärr. Många på dag 3 för oss.

Hoppas ditt embryo klarar sig!!!
  • Flowerpower
    Evadesiree skrev 2018-04-24 10:18:02 följande:

Tyvärr fick inte jag det heller på varken RMC Linköping eller Sophia Hemmet. 
  • Evadesiree
    UndrandeSökare skrev 2018-04-23 16:20:38 följande:

Jag tror det var Smil, Asil76, Evadesiree och kanske någon mer som har pratat om det. Vet inte hur många av dem som anmält dock.

Svar på tråden Äggdonation 2017