• Mrs.W

Äggdonation 2017

Hej!

Någon fler som ska påbörja äggdonation i höst? Vill gärna hitta någon i samma sits att prata känslor, tankar och frågor som dyker upp.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Vi har gjort flera IVF-behandlingar innan vi fick veta att jag har väldigt liten äggreserv. Vårt hopp är nu äggdonation.

Idag ska jag ta nedregleringssprutan Enanton och därefter Femanest fram till ÄD i november.

Känner mig väldigt väldigt liten i världen just nu. Det är så många känslor inblandade.

• Svar på tråden Äggdonation 2017
  • UndrandeSökare
    Bell13 skrev 2018-06-16 13:25:58 följande:

Jag tar också en kur nu på 10 dagar och inget sex innan kuren är över.

10dagar antibiotika räcker tyvärr inte.

Jag rekommenderar Mensblodtestet om ni vill vara säkra på att få bort allt. Har man inte fått bort allt så finns ju baciller kvar, och de stör implantationen så det blir minus eller missfall. Vore ju synd om det blev dåligt resultat igen pgr av detta.

Googla på ivfSerum infection screening och läs dokumentet så får du se. Detta test testar för väldigt många olika infektioner. De behandlar sen med flera olika sorters antibiotika under behandlingsperioden.
  • Bell13

Men varför ger man bara i 10 dagar vid t ex halsfluss om det inte räcker? Ska be om ett nytt test då innan vi kör igång behandlingen.

UndrandeSökare skrev 2018-06-16 15:03:14 följande:

10dagar antibiotika räcker tyvärr inte.

Jag rekommenderar Mensblodtestet om ni vill vara säkra på att få bort allt. Har man inte fått bort allt så finns ju baciller kvar, och de stör implantationen så det blir minus eller missfall. Vore ju synd om det blev dåligt resultat igen pgr av detta.

Googla på ivfSerum infection screening och läs dokumentet så får du se. Detta test testar för väldigt många olika infektioner. De behandlar sen med flera olika sorters antibiotika under behandlingsperioden.

• Bell13

Hej,

Äntligen börjar det bli dags att köra igång igen. Inväntar min mens om ca 10 dagar.

Vi ska göra ett nytt test på spermierna för att se att alla bakterier försvunnit

Hoppas så mycket på den här behandlingen att den ska bli lyckosam för oss och att det blir mer än 2 blastos. Minst 4 vore bra så vi åtminstone kan göra ett försök till om detta misslyckas.

Hur går det för er som är gravida?

• Regnar

Hej tjejer,

Jag har gjort äggdonation i ivfriga och skulle bara berätta lite hur det går där .

Helheten var ok och vi är nöjda men lite skumma saker händer då och då där läkaren är helt ok ( dr Fodina) men vår kontaktperson var lite tråg då och då. Det känns lite utnyttjande om pengar också men grejen är att vi är nöjda ändå med helt privat och ganska ok service.

Och vi har fått positiv resultat.

Hoppas det går bra för alla er också!

• UndrandeSökare
    Regnar skrev 2018-08-31 09:40:57 följande:

Hej tjejer,

Jag har gjort äggdonation i ivfriga och skulle bara berätta lite hur det går där .

Helheten var ok och vi är nöjda men lite skumma saker händer då och då där läkaren är helt ok ( dr Fodina) men vår kontaktperson var lite tråg då och då. Det känns lite utnyttjande om pengar också men grejen är att vi är nöjda ändå med helt privat och ganska ok service.

Jag har läst att många klagat tidigare på ivfRiga för att kommunikationen med kontaktpersonen fungerade dåligt. Att de inte fick rätt info i tid så att det blev problem med behandlingen. Är det det som hände er också?

När vi skulle välja klinik i slutet av 2016 så var det många som hade skrivit här på Familjeliv att de var så missnöjda med ivfRiga, och alla var nöjda med Avaclinic i Riga, så därför valde vi Avaclinic istället.
  • Regnar
    UndrandeSökare skrev 2018-08-31 10:03:12 följande:

Jag har läst att många klagat tidigare på ivfRiga för att kommunikationen med kontaktpersonen fungerade dåligt. Att de inte fick rätt info i tid så att det blev problem med behandlingen. Är det det som hände er också?

När vi skulle välja klinik i slutet av 2016 så var det många som hade skrivit här på Familjeliv att de var så missnöjda med ivfRiga, och alla var nöjda med Avaclinic i Riga, så därför valde vi Avaclinic istället.

Nej för oss gick det bra med alla planer och tider innan behandlingen.
  • UndrandeSökare
    Regnar skrev 2018-08-31 09:40:57 följande:

Hej tjejer,

Vad var det för SKUMMA saker som hände då?

På vilket sätt var er kontaktperson trög?
  • Regnar

Det var lite svårt att få rätt svar från kontaktpersonen om mediciner och sånt efter behandlingen och sen vi hade bestämt oss att skaffa alla mediciner där för säkerhets skull och de skickade en gång också med posten och de var ganska dyra då man märker att de tjänar en hel del på mediciner. Men helheten fungerar mycket bättre än Sverige om allting.

• Kleo73

Jag har gjort äggdonation i AVA Peter Ryssland.

Hade 6 embryons. 1 gav bort ( behöver inga pojkar- har redan 3 söner ????)

Är gravid i vecka 5 nu efter 2 misslyckade försök.

Nöjd med allt. Som Rysslands medborgare fått också ta reda på kön på embryon.

Kan hjälpa behövande med översättning till ryska ????????????

• UndrandeSökare
    Bell13 skrev 2018-08-19 14:12:12 följande:

Hej,

Äntligen börjar det bli dags att köra igång igen. Inväntar min mens om ca 10 dagar.

Vi ska göra ett nytt test på spermierna för att se att alla bakterier försvunnit

Hoppas så mycket på den här behandlingen att den ska bli lyckosam för oss och att det blir mer än 2 blastos. Minst 4 vore bra så vi åtminstone kan göra ett försök till om detta misslyckas.

Hur går det för er som är gravida?

Hur har det gått för er med det nya sperm dna fragmentationstestet? och den nya äggdonatorn? Hur många embryon fick ni denna gång?
Svar på tråden Äggdonation 2017