• Mrs.W

Äggdonation 2017

Hej!

Någon fler som ska påbörja äggdonation i höst? Vill gärna hitta någon i samma sits att prata känslor, tankar och frågor som dyker upp.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Vi har gjort flera IVF-behandlingar innan vi fick veta att jag har väldigt liten äggreserv. Vårt hopp är nu äggdonation.

Idag ska jag ta nedregleringssprutan Enanton och därefter Femanest fram till ÄD i november.

Känner mig väldigt väldigt liten i världen just nu. Det är så många känslor inblandade.

• Svar på tråden Äggdonation 2017
  • UndrandeSökare
    Asil76 skrev 2018-04-26 14:10:34 följande:
    Åh, tack!! Du är ett levande uppslagsverk!!
    Tackar !
    Har man sysslat med något i många år så har man samlat på sig en hel del info, och det man inte har i huvudet kan man hitta med Google !!!

Hoppas du får användning av kalendrarna, annars googla
    "eggdonation pregnancy calender" så hittar du ännu fler kalendrar, det kan ju finnas nån annan kalender du gillar bättre.
  • Asil76
    UndrandeSökare skrev 2018-04-26 14:27:37 följande:

Tackar !

Har man sysslat med något i många år så har man samlat på sig en hel del info, och det man inte har i huvudet kan man hitta med Google !!!

Hoppas du får användning av kalendrarna, annars googla

"eggdonation pregnancy calender" så hittar du ännu fler kalendrar, det kan ju finnas nån annan kalender du gillar bättre.

Ja länkarna du skickade var precis vad jag behövde. Jag var mest nyfiken på ev bf om det här nu går vägen. ????
  • UndrandeSökare
    Asil76 skrev 2018-04-26 14:33:47 följande:
    Ja länkarna du skickade var precis vad jag behövde. Jag var mest nyfiken på ev bf om det här nu går vägen. ????
    Vad fick du för månad som BF? December? Januari?
  • Asil76
    UndrandeSökare skrev 2018-04-26 14:42:10 följande:

Vad fick du för månad som BF? December? Januari?

28 december, om det nu inte till och med skulle råka bli tvillingar.. :/

Fast först ska det ju bli något alls! Jag har en något sviktande tilltro till min kropp i som här sammanhangen!
  • UndrandeSökare
    Asil76 skrev 2018-04-26 14:47:38 följande:
    28 december, om det nu inte till och med skulle råka bli tvillingar.. :/

Fast först ska det ju bli något alls! Jag har en något sviktande tilltro till min kropp i som här sammanhangen!
    Äter du Trombyl (blodförtunnande)?

eller har du nån annan medicin förutom östrogen och progesteron nu?
  • Asil76
    UndrandeSökare skrev 2018-04-26 15:00:16 följande:

Äter du Trombyl (blodförtunnande)?

eller har du nån annan medicin förutom östrogen och progesteron nu?

Ja jag tar metypred och accard. Nån av dom är blodförtunnande vill jag minnas...
  • Asil76
    UndrandeSökare skrev 2018-04-24 20:54:50 följande:

Jo, det är tyvärr lågt. Hcg ska dubblera sig varannan dag och med den takten borde ditt hcg vara minst 160 idag.

Höj din progesterondos till 2X3 och ta om hcg, progesteron och östrogen på torsdag så hoppas jag att ditt hcg har ökat bättre då.

Ge inte upp - utan fortsätt kämpa !

Lycka till !

Tyvärr har mitt hcg minskat till 38, så vi misslyckades tyvärr den här gången också. :(
Svar på tråden Äggdonation 2017