• Mrs.W

Äggdonation 2017

Hej!

Någon fler som ska påbörja äggdonation i höst? Vill gärna hitta någon i samma sits att prata känslor, tankar och frågor som dyker upp.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Vi har gjort flera IVF-behandlingar innan vi fick veta att jag har väldigt liten äggreserv. Vårt hopp är nu äggdonation.

Idag ska jag ta nedregleringssprutan Enanton och därefter Femanest fram till ÄD i november.

Känner mig väldigt väldigt liten i världen just nu. Det är så många känslor inblandade.

• Svar på tråden Äggdonation 2017
  • Sjuttiosjuan
    Polly1981 skrev 2018-11-08 21:17:52 följande:

Såg nu att jag hamnat på fel år. Det är ju 2018 nu men tror denna tråd är lite aktivare än 2018.

Eftersom det är 10 år sedan jag fick satt in ett ägg har jag helt glömt bort känslan.

Är på dag 3 idag insättning i tisdags och i eftermiddag på jobbet fick jag sådan mensvärk.

Det drogs och slets i min lilla livmoder. Ska jag ta detta som ett gott tecken? Kommer ni ihåg? Jag fick satt in en 5 dagars blastocyst.

Håller tummarna!!! Jag hade också mensvärk, vilket jag tror är mycket biverkningar från lutinus el andra hormoner. Jag minns att jag några dagar innan testdag, typ dag 8 med blasto kände mig lite typ lite konstigt kissnödig hela tiden, en känsla jag aldrig haft förut. Då vågade jag tänka att det kanske gått vägen. Sen hade jag inte ett enda symptom innan magen kom i v 25 typ:)

Men ruva är jobbigt, man letar känslor och analyserar sönder sig. Hoppas hoppas att det går vägen för er!
  • Polly1981

Ja man känner efter hela tiden och för mig är det bara normalt och ha mensvärk vid mens så detta är så konstigt

• UndrandeSökare
    Bell13 skrev 2018-11-06 13:06:19 följande:

Tack. Hittills ser det bra ut. Vi fick 12 ägg 10 blev befruktade och av de ser 3 ut att duka under. Så 7 fina embryon än så länge.

Är så hoppfull nu

Hur har det gått? Hur många embryon levde dag 5 ? Och hur många kunde frysas in ?
  • Bell13

4 embryon har frysts in och vi gör även pgs på dessa 4. Transfer blir den 29 november om allt ser bra ut.

UndrandeSökare skrev 2018-11-13 10:44:16 följande:

Hur har det gått? Hur många embryon levde dag 5 ? Och hur många kunde frysas in ?

• UndrandeSökare
    Bell13 skrev 2018-11-15 10:36:07 följande:

4 embryon har frysts in och vi gör även pgs på dessa 4. Transfer blir den 29 november om allt ser bra ut.

Det låter bra att ni ska göra PGS på de kvarvarande 4 , då slipper man sätta in embryon som är onormala kromosommässigt. Vi gjorde också PGS på våra embryon. 7 av 8 var friska för oss. Vilket datum görs PGS på de 4 embryona? Blir det den 28 nov och indättning den 29nov?

Men varför frös de ner embryona först? Och gör PGS sen? Vi gjorde PGS direkt på de färska embryona dag 5 och satte in 2 färska embryon på dag 6 och resten som klarat PGS till frysen.

Risken med att frysa dem först och sen göra PGS dagen innan insättning är ju att du måste vara på plats i Riga oavsett även om inget embryo skulle klara PGS och det alltså inte blir nån insättning. Gör man PGS på färska och sen fryser så vet man ju direkt hur många embryon det är kvar.
  • Bell13

De har tagit ut celler ur embryona på dag 5 och sedan fryst dem. De säger att det tar 2 veckor att få ett svar, det är ett annat lab som gör pgs.

UndrandeSökare skrev 2018-11-15 11:29:58 följande:

Det låter bra att ni ska göra PGS på de kvarvarande 4 , då slipper man sätta in embryon som är onormala kromosommässigt. Vi gjorde också PGS på våra embryon. 7 av 8 var friska för oss. Vilket datum görs PGS på de 4 embryona? Blir det den 28 nov och indättning den 29nov?

Men varför frös de ner embryona först? Och gör PGS sen? Vi gjorde PGS direkt på de färska embryona dag 5 och satte in 2 färska embryon på dag 6 och resten som klarat PGS till frysen.

Risken med att frysa dem först och sen göra PGS dagen innan insättning är ju att du måste vara på plats i Riga oavsett även om inget embryo skulle klara PGS och det alltså inte blir nån insättning. Gör man PGS på färska och sen fryser så vet man ju direkt hur många embryon det är kvar.

• UndrandeSökare

Bell13 skrev 2018-11-15 15:42:53 följande:

De har tagit ut celler ur embryona på dag 5 och sedan fryst dem. De säger att det tar 2 veckor att få ett svar, det är ett annat lab som gör pgs.

Så hinner du få svar då hur många embryon som klarat PGS innan du köper biljett och reser till Riga för insättning 29 nov?
  • Bell13

Ja det får jag, ingen idé att resa och få ett negativt besked på plats.

Hoppas att dessa är friska och krya.

Vi sätter tillbaka 2 embryo om allt funkar.

UndrandeSökare skrev 2018-11-15 15:49:30 följande:

Så hinner du få svar då hur många embryon som klarat PGS innan du köper biljett och reser till Riga för insättning 29 nov?

• UndrandeSökare
    Bell13 skrev 2018-11-05 10:31:07 följande:

Nu kör vi igång vårt absolut sista försök. Min mans spermier är fri från de multiresistenta bakterierna.

Idag är han över till Riga för att lämna sitt prov. Hoppas på att vi får många fina embryon.

Återföring blir 23 november.

Är väldigt förväntansfull och oerhört nervös.

Bell13 skrev 2018-11-06 12:15:50 följande:

Nej vi har Swedish medcare.

Av 12 ägg har 10 befruktats men tre av dem ser ut att duka under.

Vi är superglada. Min man har haft mrb i sina spermier så förra äd gick åt skogen.

Återföring av 2 embryon blir 22 nov

Bell13 skrev 2018-11-06 13:06:19 följande:

Tack. Hittills ser det bra ut. Vi fick 12 ägg 10 blev befruktade och av de ser 3 ut att duka under. Så 7 fina embryon än så länge.

Är så hoppfull nu

Bell13 skrev 2018-11-15 15:42:53 följande:

Bell13 skrev 2018-11-15 16:35:25 följande:

Ja det får jag, ingen idé att resa och få ett negativt besked på plats.

Hoppas att dessa är friska och krya.

Vi sätter tillbaka 2 embryo om allt funkar.

Bell 13-  Hur många av de 4 embryona var normala kromosommässigt efter PGS? Blir det någon insättning? och i så fall vilket datum?
  • UndrandeSökare
    Polly1981 skrev 2018-11-08 21:17:52 följande:

Såg nu att jag hamnat på fel år. Det är ju 2018 nu men tror denna tråd är lite aktivare än 2018.

Eftersom det är 10 år sedan jag fick satt in ett ägg har jag helt glömt bort känslan.

Är på dag 3 idag insättning i tisdags och i eftermiddag på jobbet fick jag sådan mensvärk.

Det drogs och slets i min lilla livmoder. Ska jag ta detta som ett gott tecken? Kommer ni ihåg? Jag fick satt in en 5 dagars blastocyst.

Hur gick det för dig Polly? Vilket datum var testdag? Blev det något plus på urinstickan?
Svar på tråden Äggdonation 2017