• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Millagrstrom

Nu har vi varit på kub :)

Allt såg jätte bra ut och vi fick bra siffror :)

Lillen rörde sig hej vilt i magen på mig haha så häftigt :)

Vi fick 1:20000 och 1:18796 på downs (;

Känns otroligt skönt.

• MARlA
    Moorii skrev 2017-11-29 19:26:24 följande:

Jag är i vecka 11 nu (10+2) och sen en vecka tillbaka drygt så har illamåendet börjat försvinna. Det kommer fortfarande ibland, som imorse då jag fick flera kväljningar, men sen inget alls under resten av dagen. Tröttheten är kvar, kanske inte lika mycket dock, och är fortfarande lite öm i brösten. Hur ser det ut för er andra i ungefär samma vecka, börjar era symtom bli färre? Jag minns att jag var i samma vecka runt jul 2015, och att illamåendet var borta i princip då med, men kan inte hjälpa att jag blir orolig ändå..

Jag gick in i vecka 11 idag, mår fortfarande illa hela dagarna men det har blivit mycket bättre. Blev dock överraskad av en spya på jobbet igår :/ min trötthet har blivit mycket bättre, tror de beror mycket på att illamåendet blivit så mycke bättre, det tog verkligen musten ur mig. Vet vad du menar med oron...det enda vi kan göra är att försöka tänka positivt, visst är det väl ändå runt denna vecka endel börjar må lite bättre igen?
  • MARlA
    beme skrev 2017-11-29 23:24:31 följande:

Vecka 15 är här och idag har jag känt tydligt "fladder" för första gången. 

I övrigt mår jag faktiskt riktigt bra och har gjort det i några veckor. Är jag riktigt hungrig kan jag bli lite illamående, men det är inte alla gånger. Känner mig riktigt skonad med illamåendet överlag faktiskt, hade bara några veckor (4-5) som var riktigt illa och då aldrig något på morgonen.

Jag är just nu sugen på mjölk (den lille samlar visst på sig kalcium nu sägs det), ogillar godis (ovanligt för mig, men vant mig nu då det varit så sedan de allra första veckorna), drömmer mycket och kommer ofta ihåg drömmarna när jag vaknar (sägs vara vanligt som gravid, men jag blir ju helt slut, haha!).

Är helt övertygad om att det är en liten kille som växer där inne, bara en känsla jag har fått, men vi får väl se vid ultraljudet efter årsskiftet. ;)

Hur mår ni andra där ni är just nu? Några speciella sug eller saker ni ogillar och sådär? :)

Det enda jag kan bli sugen på just nu är äppelmos, gärna med havregrynsgröt! I stort sett allt annat luktar apa och påverkar då också smaken. Skojade med min man idag att jag skulle vilja ha en fläkt bredvid mig när jag äter som blåser bort alla matlukt ;D
  • Erica1985
    Erica1985 skrev 2017-12-03 19:25:31 följande:

Blev det någon ny grupp? Jag är sugen på att gå med!!!

menar på fb!
  • Moorii
    MARlA skrev 2017-12-01 21:59:43 följande:

Jag gick in i vecka 11 idag, mår fortfarande illa hela dagarna men det har blivit mycket bättre. Blev dock överraskad av en spya på jobbet igår :/ min trötthet har blivit mycket bättre, tror de beror mycket på att illamåendet blivit så mycke bättre, det tog verkligen musten ur mig. Vet vad du menar med oron...det enda vi kan göra är att försöka tänka positivt, visst är det väl ändå runt denna vecka endel börjar må lite bättre igen?

Jo, det är väl så, och dessutom är det ju olika för alla också, så dumt egentligen att jämföra. Idag fick jag faktiskt några kväljningar, har inte känt av nåt sen i måndags.

Ikväll berättade jag för mina föräldrar att vi väntar en till liten till midsommar, de blev glada såklart :) Min storebror och hans fru väntar också barn, fast två veckor senare, helt galet! Mina föräldrar visste antagligen inte att jag visste det, så de sa inget om det, men de måste ha haft en del att säga om det när vi la på luren :D Två barnbarn med några veckors mellanrum, inte dåligt!
  • Elina9504

Jag hoppar in jag med om det går bra! Jag är 22 år och sambon 26. Vi väntar vårt första barn och är i v.15 (14+1) och är beräknad den 3 juni 2018! Graviditeten var delvis planerad med kom ändå som ett stort överraskande. Plussade 2 dagar efter BIM. Tog väl ca 1-2 veckor efter jag plussat och jag började spy hejvilt. Kunde ligga i sängen en hel dag och bara röra mig mellan toan och sovrummet. Fy hur illa jag mådde och hur mycket jag fick spy. Det avtog i mitten på vecka 11 ungefär. Men mår fortfarande illa på mornarna innan jag fått i mig frukost. Flåsar något så extremt när jag rör mig eller går på promenad. Har även fått problem med foglossningar som jag började ana i v10 tyvärr.. Har problem sedan tidigare med höfter och bäcken så hade nästan räknat med att känna av det. 

Vi var på ett tidigt UL i vecka (11+5) och fick se lilla tjorven sparka och röra sig massa. Jag har även sen några dagar tillbaka börjat känna små rörelser i magen!
    Angående KUB eller FVP så har jag och sambon beslutat att inte göra det. Då UL såg så fint ut och allt såg normalt ut. 

Vi bor i norra norrland ifall någon undrar :) 

• MaTik

Välkommen Elina!

Jag gick in i vecka 16 idag och har börjat berätta på jobbet. Mår typ som vanligt förutom större bröst, känns som att jag lurar folk när jag säger att jag är gravid. Har inte nån vidare mage heller, när ska den komma? Någon här som redan fått en bebismage?

• Elina9504

min mage svällde upp mycket redan i vecka 6-7 men tror det var tarmarna och alla gaser.. nu om jag ligger på rygg på morgonen har jag en hård knöl under naveln och kan känna vart bebis ligger :) står jag upp har jag en mage som är svår att dölja numera.. herregud vad den putar ut..

Svar på tråden Bf juni 2018