• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Myra05
    FrökenLängtan skrev 2017-11-05 22:41:41 följande:

Grattis till dig   tänker du vänta in eventuell mens innan du tar ett test? 

Tack:)

Min mens är så sjukt punktlig så om den inte kommer idag tar jag ett test. Tempen sjönk dock lite idag men inte under min busslinje. Är dock skeptisk till att det tagit....
  • cmadde

hade bim i fredags (enligt app) o min mens kom aldrig. testade mig ons o tors med neg resultat. igår köpte jag RFSU's test o fick ett svagt plus :)

har haft mensvärks känsla i 2 v o ömma bröst. igår kände jag metallsmak vilket gjorde att jag misstänkte mer att jag faktiskt är gravid.

lycka till ni andra !

• Pacific
    cmadde skrev 2017-11-06 07:16:48 följande:

hade bim i fredags (enligt app) o min mens kom aldrig. testade mig ons o tors med neg resultat. igår köpte jag RFSU's test o fick ett svagt plus :)

har haft mensvärks känsla i 2 v o ömma bröst. igår kände jag metallsmak vilket gjorde att jag misstänkte mer att jag faktiskt är gravid.

lycka till ni andra !

Grattis!!
  • Miniloka

Det är helt kört va? :( hade ägglossning den 23/10, tog äl-test.

Mensen ska komma imorgon.

Mår illa, brösten är ömma och mer blodådror.

Var uppsvullen något brutalt i magen förra helgen, det hugger till i livmodern(?) när jag nyser. Har konstant öm känsla i livmoder/äggstockar. Nästan som mensvärk.

Blir galen :(

• cmadde
    Miniloka skrev 2017-11-06 08:20:31 följande:

Var uppsvullen något brutalt i magen förra helgen, det hugger till i livmodern(?) när jag nyser. Har konstant öm känsla i livmoder/äggstockar. Nästan som mensvärk.

behöver inte vara kört. jag plussade 2 dagar efter bim
  • Aducia
    Miniloka skrev 2017-11-06 08:20:31 följande:

Sådär var det för mig också. Jag plussade inte förrän bim+12. Ha is i magen! <3
    MF 6/4 2017 - Vecka 7 (6+4) / BF 4/7-2018
  • Jonassandra

Hej jag hoppar in här, har två barn sedan innna och fick i september missfall med vårt första försök till en tredje liten! Nu går jag på helspänn här hemma då jag idag är på bim-1 och fick detta test imorse när jag vaknade, det måste väl ändå vara ett positivt test? Ska genast åka och köpa ett digitalt iallafall :)
  • cmadde
    Jonassandra skrev 2017-11-06 08:57:24 följande:

Hej jag hoppar in här, har två barn sedan innna och fick i september missfall med vårt första försök till en tredje liten! Nu går jag på helspänn här hemma då jag idag är på bim-1 och fick detta test imorse när jag vaknade, det måste väl ändå vara ett positivt test? Ska genast åka och köpa ett digitalt iallafall :)

skymtar ett svagt streck :)
  • Loomi

Hej hej.

Hoppar gärna in här! Är på tredje försöket nu, ÄL+6 idag och har BIM 14/11.

Har både testat med ÄL-stickor och tempar med NC och vi har prickat ÄL iallafall. Hoppas, hoppas, hoppas nu!

Så seg väntan fram till BIM.. någon annan som också är på ÄL + några dagar? Någon med symptom? Tycker jag är så yrslig och illamående men borde ju vara för tidigt? Minns inte hur det var i förra graviditeten....

• Jonassandra

Nu är det bara hoppas att det fäster ordentligt och att det lilla fröet håller sig kvar där inne! :) Stort lycka till nu alla fina!

Mina symtom innan har varit:

Ont i svanken/ländryggen

Lite molvärk

Fick som små prickar på bröstvårtorna

Blivit lätt yr, såfort jag tränat tex!

Och bara känslan i kroppen sa mig att det gått vägen :)

Svar på tråden BIM november 2017