• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Charlizee
    Horisonten skrev 2017-11-05 07:48:07 följande:

God morgon alla :) Tog ett test imorse på bim-2 eller bim-3. Och troligtvis Äl+12 eller Äl+13. Det vart resultatet

Den första bilden är precis när de kommit. Knappt kontrollstrecket hunnit komma. Är så jäkla glad men inte förstått än även om min känsla sa gravid. Hela kroppen och hjärtat!! Som jag ville ha en bekräftelse på de kroppen sa. Detta är galet!! Så starkt redan!! :) <3

Hoppas bara den vill stanna <3

Vad underbart!!! Stort grattis!!! <3
  • Melika
    Horisonten skrev 2017-11-05 11:44:41 följande:

Tack så jättemycket :)

Stort stort glädje grattis ????!!!
  • Melika

Undrar när kan man börja testa??

Har bim om 5 dagar.

Haft symptom till och från varje dag sen nån dag efter äl. Mol i magen öite strålningar ibland hugg.

Lite känning i bröst...lite extra sug på vissa saker..

Men känns som man alltid tror att '"nu är jag väl ändå gravid" så kommer mensen åh man blir besviken.

Så får hoppas detta är vår månad nu.

• Tumvante
    Vick skrev 2017-11-04 23:38:06 följande:

Jag tänker lika! Både ikväll, imorgon och på måndag är planen ;)

Jag har fått för mig att man brukar testa med LH-test innan LH är högt för att kunna se stegringen, och då har jag nog börjat testat för sent. Tänker jag rätt?

Och nu när det är positivt idag, och testet ska visa de två dagarna med högst LH innan ÄL - då kan väl idag lika gärna vara dag 2 av dessa två? Eller?

Känner inte till CB så väl, men man ska testa några dagar vid samma tidpunkt på dagen ungefär (så att man har ca samma koncentration av urin), och med stickor är det bara en dag som det blir positivt (för det mesta)... jag vet inte hur känsligt CB är. Jag gillar stickorna eftersom att man ser teststrecken visuellt.

Och det är rätt bra att kunna se att där är en stegring tycker jag...
  • Tumvante
    Horisonten skrev 2017-11-05 11:48:56 följande:

Vad ni är snälla. Tack så jättemycket :) Kommer hänga kvar i tråden för och se hur det går för er andra. Så spännande!! :)

Grattis till det solklara plusset!
  • Horisonten
    Tumvante skrev 2017-11-05 13:35:49 följande:

Grattis till det solklara plusset!

Tack snälla :)
  • Horisonten
    Penguinlover skrev 2017-11-05 12:17:33 följande:

Det går sådär. Fattar inte när min ägglossning är den här cykeln och det gör mig stressad. Så fort jag tror den skett kommer det nya äl-symptom. Kör inte med några tester eftersom att jag tänkte att jag skulle försöka att slappna av och släppa kontrollen men det verkar ha precis motsatt effekt.

Åh vad frustrerande när det är så. Förstår dig!! Håller tummarna att kroppen hamnar i balans och du blir gravid :)
  • Queva
    Melika skrev 2017-11-04 22:15:54 följande:

Hej

Googla munkpeppar där får du alla svar ska stimulera och hjälpa få bra ägglossning . Lika bra som medicin fast natur medel.

Spännande måstw läsa mer om det!
  • Queva
    Horisonten skrev 2017-11-05 07:48:07 följande:

God morgon alla :) Tog ett test imorse på bim-2 eller bim-3. Och troligtvis Äl+12 eller Äl+13. Det vart resultatet

Den första bilden är precis när de kommit. Knappt kontrollstrecket hunnit komma. Är så jäkla glad men inte förstått än även om min känsla sa gravid. Hela kroppen och hjärtat!! Som jag ville ha en bekräftelse på de kroppen sa. Detta är galet!! Så starkt redan!! :) <3

Hoppas bara den vill stanna <3

Så tydligt!! Stort grattis!!!
  • Queva
    MammaMia1012 skrev 2017-11-05 11:41:19 följande:

Jag blir knäpp! Det här med ägglossning? Är det så att mensen följer ägglossningen? Har man då regelbunden mens så borde väl ÄL stortsett också komma ca samma tid i menscykeln? Eller hur funkar det? Blir tokig, överanalyserar allt... Hahaha :)

Japp. Ca 14dagar innan första dagen på mensen..
Svar på tråden BIM november 2017