• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Anonym (MIA)
    smulis85 skrev 2017-10-19 22:57:17 följande:

Äntligen äl här!! Fast gubbe idag då nu blir bim 2/11 hoppas hoppas!!! :)

Hejja!

Jag har samma så antar att vi är ca samma med bim 2/11:)

Håller tummarna för oss:)
    Är rätt ny på detta så hade varit toppen med tips:)
    Ska du testa med äl-test idag och imorgon också?
    Ska/borde man sexa varje dag i två/tre dagar?

:)

• XAHHA92
    saijda skrev 2017-10-20 05:19:49 följande:

Hej vännen! Brukar du tempa också? Åh vill bara att mensen ska ta slut nu ;0

Har aldrig tempat då jag känt att det inte har varit något för mig, men har jag inte blivit gravid innan årsskiftet så tänker jag ge det en chans :p
    Försöker med första sen maj -16 (försök 19, bim 17/11)
  • saijda
    XAHHA92 skrev 2017-10-20 08:22:22 följande:

Har aldrig tempat då jag känt att det inte har varit något för mig, men har jag inte blivit gravid innan årsskiftet så tänker jag ge det en chans :p

Aha okej, jag försökte ett tag med att tempa men det är svårt när man jobbar skift och tar sovmorgon på helgerna de helger man inte arbetar. Så la det åt sidan. :)

Får jag fråga hur länge du/ni har försökt? <3

Jag har haft hormonspiral i 4,5 år sedan bytte jag till azalia mini piller (som jag dock började slarva med pga hemska biverkningar) så bestämde vi att sluta den 9 augusti på riktigt. Så hade mens första gången den 20 - 23 september och nu den 19 oktober. Hoppas att det lyckas pricka in ÄL efter denna mensperiod. ;0
  • Queva
    Anonym (tossa) skrev 2017-10-19 20:45:33 följande:

har nog äl i dag eller i morgon :P

Wooopie! Här ska de liggas. Hehe..!!

Hur mkt tar du? Hur långt innan?

Min nästa äl är 2nov.. just nu är min sambo sjukskriven.. annars är han ute på jobb mån-tor 30mil bort... hoppas hans sjukskrivning blir förlängd känner jag nu! Är det en anledning att behöva va sjuk? >< "sambon har ÄL, hon behöver ett ligg då" haha..

Har ni berättat att ni försöker för många?

En kompis har jag sagt "blir det så blir det".. vilket känns lite jobbgt nästan när man har så mkt tankar.. (tack för FL!)
  • Queva

Funderar på att skapa en grupp på FB en liten(!) för oss som försöker? Nån som vill vara med? Liten så man kan vara ganska anonym i så fall? Tänker typ 5-20medlemar?

• XAHHA92
    saijda skrev 2017-10-20 08:31:12 följande:

Aha okej, jag försökte ett tag med att tempa men det är svårt när man jobbar skift och tar sovmorgon på helgerna de helger man inte arbetar. Så la det åt sidan. :)

Får jag fråga hur länge du/ni har försökt? <3

Jag har haft hormonspiral i 4,5 år sedan bytte jag till azalia mini piller (som jag dock började slarva med pga hemska biverkningar) så bestämde vi att sluta den 9 augusti på riktigt. Så hade mens första gången den 20 - 23 september och nu den 19 oktober. Hoppas att det lyckas pricka in ÄL efter denna mensperiod. ;0

Faktiskt lite av samma anledning jag inte tempar, jobbar allt från tidiga morgnar, kvällar och ibland natt. Det gör det svårt att tempa samma tid då hehe :)

Vi har aktivt försökt i 18 månader så börjar bli väldigt jobbigt. Tog ut min p-stav november 2015 och sen började vi försöka i maj 2016. Har precis påbörjat en utredning men tydligen är vi inte högt prioriterat då det har tagit flera månader och än vet vi inte varför. Här prioriteras tydligen de som redan har barn............ Så jävla surt!
  • saijda
    XAHHA92 skrev 2017-10-20 08:58:23 följande:

Faktiskt lite av samma anledning jag inte tempar, jobbar allt från tidiga morgnar, kvällar och ibland natt. Det gör det svårt att tempa samma tid då hehe :)

Vi har aktivt försökt i 18 månader så börjar bli väldigt jobbigt. Tog ut min p-stav november 2015 och sen började vi försöka i maj 2016. Har precis påbörjat en utredning men tydligen är vi inte högt prioriterat då det har tagit flera månader och än vet vi inte varför. Här prioriteras tydligen de som redan har barn............ Så jävla surt!

Åh komiskt ändå! ^^

Men åh din stackare kan bara försöka förstå hur jobbigt och tufft det måste vara :( men va varför prioriteras de för och inte de som inte har fått det första barnet än :0
  • XAHHA92
    saijda skrev 2017-10-20 09:06:01 följande:

Åh komiskt ändå! ^^

Men åh din stackare kan bara försöka förstå hur jobbigt och tufft det måste vara :( men va varför prioriteras de för och inte de som inte har fått det första barnet än :0

Det undrar även vi :( Känner ett par (som redan har barn) ansökte om utredning samtidigt som oss, skillnaden är att dom är redan klara med alla undersökningar, blodprov, spermaprov, vul, spolning av äggledare m.m. Vi har bara fått lämna blodprov och spermaprov, svar får vi inte förrän i december. Så det är en väldigt låååååång väntan.
  • Queva
    Anonym (tossa) skrev 2017-10-20 07:16:14 följande:

Tog som sagt ÄL sticka i onsdags och då var de lika starka streck, i går var det samma, kanske att teststrecket var liiite starkare. I dag på morgonen var teststräcket lite svagare... det måste ju betyda att jag hade ÄL igår eller???? :/

Som jag förstått går det upp innan ägget släpper. Sen överlever de ca 8-24h.

Så nu har de nog släppt. Vid stegring när sträcket är som kontroll eller starkare släpper ägget efter 1-2 dygn.
Svar på tråden BIM november 2017