• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Eps1106
    Horisonten skrev 2017-10-19 13:03:51 följande:

Kommer hoppa ur tråden. Då vi troligtvis blir de inga fler barn här. :?( Min man tycker vi skall lägga allt på is. Och då känner jag att vi lägger ner allting.

Ringde bm på mvc som sa att de tar 3 dagar för svampen att helt försvinna och jag kan mysa när jag inte har ont. Har inte ens ont nu. Men tänker minst 3 dagar. Och att jag kunde behandla med lactal sen också. Om detta inte funkade behöver jag kontakta läkare och få en kapsel eller tabletter istället och ta men hoppas på detta.

Ringde sen vårdcentralen och förklarade då jag är så rädd och få tillbaka svampen sen igen och då hindra våra försök. Men fick svaret att de inte kunde göra någonting. Utan bara behandla och hoppas. Men att visa faktorer kunde påverka så man lättare fick svamp. Typ stress,att man håller på att bli sjuk,cykling och vaginalt samlag så man retar och ändrar bakteriefloran för man alltid har svamp men ibland blir de mer gynsamtmt för dem. Och då jag uppenbarligen är känslig och lätt för att få svamp. Känns de som att jag kommer få de så fort vi har sex eller försöker igen. Och jag pallar inte att försöka och få svamp så de ändå inte blir något. För blir ingen bebis i svampmiljö liksom. Så därför blir de inga fler. Vart väl inte menningen helt enkelt. Då hade de inte bråkat såhär. Haft mycket svamp men aldrig vid äl eller när vi försökt bli gravida. Så får väl inse bara.

Så tack till alla och lycka till <3 Kram

Vad tråkigt och jobbigt det låter :( Har du provat att behandla med tabletter istället för kräm? Flukonazol? Jag blev av med mina problem helt efter en behandling, och har inte fått svamp igen sedan dess (innan hade jag det ofta). Hoppas att det löser sig för dig/er!
  • Horisonten
    Eps1106 skrev 2017-10-19 13:56:59 följande:

Vad tråkigt och jobbigt det låter :( Har du provat att behandla med tabletter istället för kräm? Flukonazol? Jag blev av med mina problem helt efter en behandling, och har inte fått svamp igen sedan dess (innan hade jag det ofta). Hoppas att det löser sig för dig/er!

Ne har jag inte. De jag ville försöka få ifrån vårdcentralen och ta ihop nu med Pevaryl så jag säkert fick bort den. Men de kunde tydligen inte göra någonting så. Känns bara dumt och försöka och få svamp igen. För då kommer inget ägg kunna befruktas eller fästa så de är kört. Är ju känslig. Med dottern hade jag svamp varannan månad. Men aldrig fått svamp i samband med försöken. Men förra månaden och denna så är nog inte meningen helt enkelt. Blir aldrig gravid igen. Känns inte värt och försöka och så inte bli något utan bara få svamp. Kommer bara bli ledsen och besviken varje gång.
  • Eps1106
    Horisonten skrev 2017-10-19 14:14:46 följande:

Ne har jag inte. De jag ville försöka få ifrån vårdcentralen och ta ihop nu med Pevaryl så jag säkert fick bort den. Men de kunde tydligen inte göra någonting så. Känns bara dumt och försöka och få svamp igen. För då kommer inget ägg kunna befruktas eller fästa så de är kört. Är ju känslig. Med dottern hade jag svamp varannan månad. Men aldrig fått svamp i samband med försöken. Men förra månaden och denna så är nog inte meningen helt enkelt. Blir aldrig gravid igen. Känns inte värt och försöka och så inte bli något utan bara få svamp. Kommer bara bli ledsen och besviken varje gång.

Flukonazol kan man ta utan att samtidigt behandla med Pevaryl. Tycker att det låter konstigt att de inte vill skriva ut det från VC, kanske kan du få recept via någon sjukvårdsapp, typ Kry? Fattar iofs om det känns för jobbigt just nu, men håller tummarna för att det löser sig på något sätt.
  • XAHHA92

Efter 4 dagars småblödningar så drog mensen igång, 3 dagar för tidigt! Aja, fördelen är att nästa ägglossning kommer snabbare. Nu tänker jag skita i vad barnmorskan sa till mig, jag tänker fortsätta använda mina äl test. Det känns bättre för mig att få äl bekräftat.

Nu hoppas jag på dessa datum och att försök 19 är vårat!!!

Äl 2/11

Bim 17/11

Försöker med första sen maj -16 (Försök 19, bim 17/11)
  • Horisonten
    Eps1106 skrev 2017-10-19 14:25:51 följande:

Flukonazol kan man ta utan att samtidigt behandla med Pevaryl. Tycker att det låter konstigt att de inte vill skriva ut det från VC, kanske kan du få recept via någon sjukvårdsapp, typ Kry? Fattar iofs om det känns för jobbigt just nu, men håller tummarna för att det löser sig på något sätt.

Ne haft de förut sp fattar inte heller. Men sköterskan nämnde inget om de och då frågade ju inte jag heller dum nog som man är :( Känns bara tungt nu. Men läste att man kan få svamp pga skav vid typ cykling eller slid sex att de blir för mycket och retligt. Så mannen och jag funderade på om man skulle prova med glidmedel? Men kanske inte bra för PH-värdet. Men vi tänkte mer glid blir mindre friktion och skav. Eller vad tror ni? Isåfall vill jag köpa pre seed skall vara bra pH stod de eller ev sassmer conciv. Pre är dyr men kanske värt de? Vad tycker tror ni? Hjälp!! Letar efter halmstrån och hopp om att slippa svampen
  • Onewayticket
    Horisonten skrev 2017-10-19 14:53:51 följande:
    Ne haft de förut sp fattar inte heller. Men sköterskan nämnde inget om de och då frågade ju inte jag heller dum nog som man är :( Känns bara tungt nu. Men läste att man kan få svamp pga skav vid typ cykling eller slid sex att de blir för mycket och retligt. Så mannen och jag funderade på om man skulle prova med glidmedel? Men kanske inte bra för PH-värdet. Men vi tänkte mer glid blir mindre friktion och skav. Eller vad tror ni? Isåfall vill jag köpa pre seed skall vara bra pH stod de eller ev sassmer conciv. Pre är dyr men kanske värt de? Vad tycker tror ni? Hjälp!! Letar efter halmstrån och hopp om att slippa svampen
    Hoppas det löser sig för dig <3
  • Horisonten
    Onewayticket skrev 2017-10-19 15:34:37 följande:

Hoppas det löser sig för dig <3

Tack skall beställa pre-seed nu tänkte vi. Kanske inte retar/skaver på slemhinnorna då. Då är det ju lättare för svamp. Hoppas de kan hjälpa
  • saijda

Hej hoppas det är okej att jag hoppar in :) Jag och min man är på andra försöket. Jag är 23 år och min man 22 år. Jag slutade med mini piller den 9 augusti och hade mens mellan 20-23 september. Hade ägglossning runt den 5 oktober men blev inget denna gång. Tycker det är rätt svårt när man inte har haft mens och ägglossning på länge då jag gått på hormonella preventivmedel länge.

Hoppas vi får vårt pluss snart! Håller tummarna för oss alla :)

• Anonym (tossa)
    XAHHA92 skrev 2017-10-19 14:41:16 följande:

Efter 4 dagars småblödningar så drog mensen igång, 3 dagar för tidigt! Aja, fördelen är att nästa ägglossning kommer snabbare. Nu tänker jag skita i vad barnmorskan sa till mig, jag tänker fortsätta använda mina äl test. Det känns bättre för mig att få äl bekräftat.

Nu hoppas jag på dessa datum och att försök 19 är vårat!!!

Äl 2/11

Bim 17/11

tråkigt men bra inställning ändå!! Stort lycka till!!

Minns hur hemska dessa månader var när man bara väntar och väntar... länge sedan jag fick barn förra ggn och hade väl förträngt hur jobbigt det var. Speciellt när man har lite "tidspress" :(

Svar på tråden BIM november 2017