• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Anonym (tossa)
    Queva skrev 2017-10-19 19:43:52 följande:
    Har ni testat bisolvol (hostmedicin)? Det ska nog jag denna mån.. kanske ska köra på sådant glid också då hag alltid får svid och korniga flytningar. Försöker smörja med goda bakterier.. Min sambo börjar tröttna på mig! Då allt typ handlar om detta nu och humöret blir ju "lite" grinigt... Jag vill helst inte ha barn på vintern heller! :O
    jag testar det denna månad :) Tagit nu 1-3 ggr/dag senaste 2-3 dagarna. Hoppas det hjälper till! :D
  • Queva
    Anonym (tossa) skrev 2017-10-19 20:00:48 följande:

jag testar det denna månad :) Tagit nu 1-3 ggr/dag senaste 2-3 dagarna. Hoppas det hjälper till! :D

Vad spännande! Hur långt innan äl är du?
  • Anonym (tossa)
    Queva skrev 2017-10-19 20:21:07 följande:
    Vad spännande! Hur långt innan äl är du?
    har nog äl i dag eller i morgon :P
  • ellinorwe

hej!

jag troor jag hade Äl igår för idag har jag lite mer lotion flytningar och ingen molvärk.

Tog ett test igår men de vissade inget om någon ägglossning.

Första gången jag använde ägglossningtest så jag undrar hur det går till? har jag inte haft någon ?

• XAHHA92
    ellinorwe skrev 2017-10-19 20:51:44 följande:

hej!

jag troor jag hade Äl igår för idag har jag lite mer lotion flytningar och ingen molvärk.

Tog ett test igår men de vissade inget om någon ägglossning.

Första gången jag använde ägglossningtest så jag undrar hur det går till? har jag inte haft någon ?

Rekommenderar dig att testa under ett par dagars tid för att känna igen kroppens tecken och för att lättare kunna räkna ut din cykel. Sen kan det också vara så att du hade en snabb stegring, min kan ske på en dag dvs negativt på morgonen - positivt på kvällen - negativt morgonen efter.
    Försöker med första sen maj -16 (Försök 19, bim 17/11)
  • ellinorwe

Tack för svar!

jaha så det kan vara så känsligt! jag har testat mitt på dagen nu i 3 dagar. får testa flera gånger om dagen nästa månad då kanske?

• saijda
    saijda skrev 2017-10-19 19:54:13 följande:

Hehe tack ska kolla där då :)

XAHHA92 skrev 2017-10-19 17:53:46 följande:

Kul, då kan vi följas åt! ;)

Jag använder mig i vanliga fall av både sticka och digitalt. Stickan jag brukar ha är babyplan och det digitala är clearblue. Blir en del pengar efter så här många månader men det är de värt i slutändan. Iaf om det kan leda till ett barn.

Brukar börja med sticka några dagar innan äl för att se en stegring, sen tar jag digitala för att bekräfta stickan. Inland kan det ju vara svårt att avläsa sticka så därför känns digitala som ännu en säkerhet.

Hej vännen! Brukar du tempa också? Åh vill bara att mensen ska ta slut nu ;0
  • Anonym (tossa)

Tog som sagt ÄL sticka i onsdags och då var de lika starka streck, i går var det samma, kanske att teststrecket var liiite starkare. I dag på morgonen var teststräcket lite svagare... det måste ju betyda att jag hade ÄL igår eller???? :/

Svar på tråden BIM november 2017