• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Pacific
    AnnaB90 skrev 2017-11-09 22:14:30 följande:

Wow, strongt av dig! Speciellt när ni har försökt i ett år, hoppas verkligen att ni får ert plus nu!!

Nej, alltså så här är det. Jag har längtat efter barn i flera år, och läst på om allt som kan tänkas beröra ämnet!

Det är först nu på senare år jag hittade rätt kille att skaffa barn med, och även då finns det ju saker som står i vägen. Som studier, som i vårt fall.

Nu var det som så att vi har pratat om att börja till nästa år, tidigt hoppades jag på. Men för några veckor sedan så råkade jag dra ut min kopparspiral (helt oplanerat såklart), och sen dess har vi inte kört med skydd. Så vi vet ju att chansen finns och nu när jag väl vet att vi prickade äl så blir jag ju heeeelt tokig av förväntan på första bim!!! Har ju väntat i flera år på detta :D Och tanken på att få barn tillsammans med min kille slår ju allt! Hoppas hoppas <3

Hur råkar man dra ut en kopparspiral?! Aj...
  • tempnörden
    stila skrev 2017-11-09 21:04:07 följande:

Hej,

Hoppar in :) Vi försöker bli gravida nu, för första gången. Känns extremt pirrigt och kul. Hade ÄL enligt en app (inte NC) i tisdags enligt beräkningar, och vi myste då runt. Har sedan igår haft otroligt molande i tjejmagen och känt mig konstig. Idag smakade inte maten alls.

Det är ju alldeles för tidigt för att göra gravtest, men jag har hört att ägglossningstest också kan visa tecken på graviditet. Så jag gjorde ett ÄL-test idag (har inte gjort det tidigare) och resultatet syns... strecket är lite ljusare, men extremt tydligt.

Den stora frågan är ju om det nu är ÄL (brukar aldrig ha denna smärta så här länge kring ÄL) eller om det kan vara graviditetstecken. Det är säkert för tidigt för det.... Har också mer flytningar, genomskinliga slemmiga saker. Åh det känns så spännande och knäppt, jag har ju ingen aning alls fast jag googlar istället för att jobba om dagarna ;)

Någon som tror något? Kanske man bara får mysa lite innan sova, skadar knappast :)

Kram!

Om du gjorde det testet igår så tycker jag att ni ska ha sex båda idag och imorgon, bara för att vara på den säkra sidan! Särskilt med tanke på dina flytningar som låter som det är klockrena äl-flytningar! Det skadar ju inte iaf ;)
  • AnnaB90
    Pacific skrev 2017-11-10 07:19:19 följande:

Hur råkar man dra ut en kopparspiral?! Aj...

Jag hade mens, trodde det va tampongsnöret jag fick tag i, för det hade åkt in. Spiralen har aldrig känts så tydligt innan. Blev såklart jätteorolig, så besökte en barnmorska samma dag. Jag drog nämligen inte ut den hela vägen, för jag insåg ju mitt misstag rätt så fort. Fick hjälp att ta ut den helt, ingen skada skedd och ont gjorde det inte :)
  • 1213

En fråga!

Enligt appen ska jag ha äl den 12/11, alltså om två dagar. Idag har jag stark smärta på em punkt långt ner på höger sida magen. Har haft liknande förut runt ägglossning och antar att det är pga det. Men frågan är då om smärtan visar att jag har ägglossning idag istället? Eller har man smärta innan ägget släpper? Eller har det redan släppt?

• Lottch3n

Får jag hoppa in här? :)
    Har (antagligen) BIM 17/11, så alltså om 7 dagar.. har sedan i tisdags varit extremt trött, haft molvärk (som mensvärk) och t.o.m mått illa till och från under dagarna.
    Minns att med dottern kände jag också symptom tidigt, men vet inte om jag kände det såhär tidigt, är det ens möjligt?
    Test visar ju tvärnegativt :/
    Vad tror ni?

• Matildalinea
    Matildalinea skrev 2017-11-09 22:41:23 följande:

Hjälp, idag fick jag blödning från ingenstans ...? Är på ÄL+4 och helt plötsligt när jag satt på toa va det lite blod i trosan och sen på pappret ? Vad är detta, MF igen ? :((((

Ingen ? :(
  • Pusselbiten88
    Matildalinea skrev 2017-11-10 08:03:52 följande:
    Om det är ÄL+4 så skulle jag tippa på nidblödning?
    Kram
  • Queva
    Petsamo skrev 2017-11-10 06:25:46 följande:

Plussade preci! Bim -4 enligt appen eller ÄL+11 vad jag tror.

Häftigt och spännande, hoppas bara liten stannar nu...

Grattis!
  • Queva
    Lottch3n skrev 2017-11-10 08:00:50 följande:

Får jag hoppa in här? :)

Har (antagligen) BIM 17/11, så alltså om 7 dagar.. har sedan i tisdags varit extremt trött, haft molvärk (som mensvärk) och t.o.m mått illa till och från under dagarna.

Minns att med dottern kände jag också symptom tidigt, men vet inte om jag kände det såhär tidigt, är det ens möjligt?

Test visar ju tvärnegativt :/

Vad tror ni?

Man kan känna tror jag lite.. men symptomerna är ju lika pms och vi känner nog efter mkt. Har du testat med äl test?

Nidblödning när ägget fäster?
  • Lottch3n
    Queva skrev 2017-11-10 09:05:46 följande:
    Man kan känna tror jag lite.. men symptomerna är ju lika pms och vi känner nog efter mkt. Har du testat med äl test?

Nidblödning när ägget fäster?
    Jag brukar aldrig känna såhär en vecka innan mens nämligen, värken brukar komma på dag 2 eller nått sånt.
    Om jag testade med äl-test för att veta när äl var menar du?
Svar på tråden BIM november 2017