• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Queva
    Melika skrev 2017-11-09 17:40:16 följande:

Hjälp!

Mjölk kom ur bröstet nu i duschen.

Hade som kraftig mensvärk i morse todde mensen var på väg men ingen mens än??

Har beräknad bim i morgon.

Mkt? Jag har med fått så innan bim senaste två månaderna! Inte den.. än.. om du kommer på varför får du gärna säga till...????????
  • ellinorwe

Garanterat Ägglossning !

Lita inte på apparna utan gå efter det du känner och testa med stickorna ist :)

• Queva
    Anonym (Fundersam) skrev 2017-11-09 18:12:27 följande:

BIM om fem dagar :) Så det är tidigt. Plus att bildkvaliteten på fl är sämst :D Kanske synd bättre på de här bilderna. Ber om ursäkt för om det är suddigt, av någon anledning blir det det i bildprogrammet :P ena bilden är redigerad...

Jag kan se! Grattis!
  • förväntningar

Hoppas också på plus! blir så frustrerad, googlar symptom jag känner av och under alla står det GRAVID, men test visar negativt... mår illa och har ont i huvudet, och brösten kliar? har lite kramper i livmodern och där omkring, men känns inte ont utan mer som träningsvärk. måste äta hela tiden för att inte må illa. Är BIM+15 tror jag... slutade med p-ring i somras och bara haft en mens sedan dess, och den var nästan en månad senare än jag trodde. Kan det vara så att ägglossningen inte kickat igång ännu? Kan man fråga barnmorska om detta redan, även om man bara är inne på andra försöket?

• stila
    ellinorwe skrev 2017-11-09 21:12:19 följande:

Garanterat Ägglossning !

Lita inte på apparna utan gå efter det du känner och testa med stickorna ist :)

Svarade du till mig? :) Du har säkert rätt. Kroppen vet nog bättre än en app ;) Det enda som är så knäppt är att det molvärker något rysligt och det brukar jag aldrig ha. Nå, får se hur det blir vid BIM.
  • stila
    förväntningar skrev 2017-11-09 21:25:29 följande:

Hoppas också på plus! blir så frustrerad, googlar symptom jag känner av och under alla står det GRAVID, men test visar negativt... mår illa och har ont i huvudet, och brösten kliar? har lite kramper i livmodern och där omkring, men känns inte ont utan mer som träningsvärk. måste äta hela tiden för att inte må illa. Är BIM+15 tror jag... slutade med p-ring i somras och bara haft en mens sedan dess, och den var nästan en månad senare än jag trodde. Kan det vara så att ägglossningen inte kickat igång ännu? Kan man fråga barnmorska om detta redan, även om man bara är inne på andra försöket?

Klart att du kan fråga, det är därför de finns! Gör det så slipper du fundera. Det är säkert svårt att svara på och högst individuellt, men hellre fråga en gång för mycket brukar jag resonera. :)
  • skiftpil1

BIM +1 idag och ingen period än så länge. Har haft molvärk liknande mensvärk sedan äl+2 och har det fortfarande samt konstiga spänningar i magen. Vågar inte hoppas på för mycket ännu och vågar inte testa heller då min period kan variera med 1-3 dagar.. 

Hur har det gått för er andra här inne? :) Hoppas vi får plussa i november!

• AnnaB90
    stila skrev 2017-11-09 21:04:07 följande:

Hej,

Hoppar in :) Vi försöker bli gravida nu, för första gången. Känns extremt pirrigt och kul. Hade ÄL enligt en app (inte NC) i tisdags enligt beräkningar, och vi myste då runt. Har sedan igår haft otroligt molande i tjejmagen och känt mig konstig. Idag smakade inte maten alls.

Det är ju alldeles för tidigt för att göra gravtest, men jag har hört att ägglossningstest också kan visa tecken på graviditet. Så jag gjorde ett ÄL-test idag (har inte gjort det tidigare) och resultatet syns... strecket är lite ljusare, men extremt tydligt.

Den stora frågan är ju om det nu är ÄL (brukar aldrig ha denna smärta så här länge kring ÄL) eller om det kan vara graviditetstecken. Det är säkert för tidigt för det.... Har också mer flytningar, genomskinliga slemmiga saker. Åh det känns så spännande och knäppt, jag har ju ingen aning alls fast jag googlar istället för att jobba om dagarna ;)

Någon som tror något? Kanske man bara får mysa lite innan sova, skadar knappast :)

Kram!

Hade du äl i tisdags så är det alldeles för tidigt att märka av graviditet, om det var det du menade :) Men ägglossning verkar du ha haft nyss, det är ju bra för då verkar ni ju ha prickat in rätt tid att mysa på!

Enligt min app som jag fyller i mina cykler i skulle jag ha äl i måndags, så vi ligger ju nära varandra i tiden i så fall :) Jag tänkte ta ett testa tidigt på tisdag.
  • AnnaB90
    skiftpil1 skrev 2017-11-09 21:43:42 följande:

BIM +1 idag och ingen period än så länge. Har haft molvärk liknande mensvärk sedan äl+2 och har det fortfarande samt konstiga spänningar i magen. Vågar inte hoppas på för mycket ännu och vågar inte testa heller då min period kan variera med 1-3 dagar.. 

Hur har det gått för er andra här inne? :) Hoppas vi får plussa i november!

Spännande! :D Har du kunnat hålla dig från att testa alltså??

Jag hade äl omkring 6/11. Vi hade det mysigt både dagen innan och igår, alltså 5/11 och 8/11, så jag hoppas att det prickade rätt :) bim 20/11
  • skiftpil1
    AnnaB90 skrev 2017-11-09 21:54:12 följande:
    Spännande! :D Har du kunnat hålla dig från att testa alltså??

Jag hade äl omkring 6/11. Vi hade det mysigt både dagen innan och igår, alltså 5/11 och 8/11, så jag hoppas att det prickade rätt :) bim 20/11
    Ja, verkligen! :D På något sätt har jag lyckats hålla mig men det har inte varit enkelt, tro mig haha vill så gärna att det blir en liten bebis
    Jag vill vänta några dagar och se ifall perioden kommer eller inte, mest för att den ibland är sen plus att jag ätit Letrozol för att stimulera min ägglossning och tänker att den kanske påverkat min cykel..

Åh, håller tummarna för dig och att ni prickade! Har ni försökt länge? :)
    Vi har försökt i över ett år snart så ett plus är efterlängtat nu 
Svar på tråden BIM november 2017