• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Walldencrew

Jag är inne på Bim+ 2 el 3 idag men testen visar negativt. Jag antar att jag får vänta in mensen..men, jag mår illa, har ont i rygg och bröst, molvärk, dålig smak i munnen och känner mig otroligt gravid. Har två barn sedan tidigare och känner igen symtomen.

Jag har precis som de flesta andra trott att jag varit gravid minst 100 gånger tidigare, men då har symtomen försvunnit när jag fått ett negativt resultat..men inte den här gången. Här blir symtomen bara kraftigare.

Snälla säg att någon här har fått negativt efter bim som sedan blivit ett plus?

• Walldencrew
    Ankre018 skrev 2017-11-09 05:21:15 följande:

Idag tror jag äntligen ett efterlängtat plus kom.

Stort Grattis!
  • MammaMia1012
    Ankre018 skrev 2017-11-09 05:21:15 följande:

Idag tror jag äntligen ett efterlängtat plus kom.

Grattis!!! Vad roligt!
  • Penguinlover

Grattis till plussen!

Vet någon här om det är någon skillnad på ömma bröst vid graviditet och före mens? Jag brukar inte ha ömma bröst före mens, men hade det inte heller i min förra graviditet. Nu är de rejält ömma! Förra månaden var min första cykel efter uttag av spiral och då hade jag lite ömma bröstvårtor någon vecka innan mens. Nu ömmar hela brösten. Hoppas såklart att det är ett gott tecken men det kanske bara är att jag fått mer PMS efter att jag tog ut spiralen.

• mrsLina

Idag fick jag äntligen positivt på ägglossningstest. Nu blir det till att mysa rejält de närmaste dagarna. Hihi känns så spännande/skrämmande!

• MammaMia1012
    Walldencrew skrev 2017-11-09 05:34:38 följande:

Jag är inne på Bim+ 2 el 3 idag men testen visar negativt. Jag antar att jag får vänta in mensen..men, jag mår illa, har ont i rygg och bröst, molvärk, dålig smak i munnen och känner mig otroligt gravid. Har två barn sedan tidigare och känner igen symtomen.

Jag har precis som de flesta andra trott att jag varit gravid minst 100 gånger tidigare, men då har symtomen försvunnit när jag fått ett negativt resultat..men inte den här gången. Här blir symtomen bara kraftigare.

Snälla säg att någon här har fått negativt efter bim som sedan blivit ett plus?

Låter ju onekligen som det skulle vara något! Håller alla tummar och tår att det vänder till ett pluss <3
  • Billieblue

Hej!

Är det någon som har provat munkpeppar och rosenrot och märkt skillnad på tempen i follikulärfasen?

Jag började med munkpeppar och rosenrot på mensens andra dag och är nu på CD 9. I vanliga fall är min temp under medellinjen i princip hela vägen fram till ÄL. Denna månad har den hittills varit ÖVER medellinjen varje dag.

Kanske inte ens har något samband men det känns som det, eftersom jag inte gjort några andra förändringar.

Tänkte testa nu fram till ÄL och sen uppehåll mellan äL och mens (om den dyker upp alltså) :)

• Walldencrew
    MammaMia1012 skrev 2017-11-09 07:05:28 följande:

Låter ju onekligen som det skulle vara något! Håller alla tummar och tår att det vänder till ett pluss <3

Jag vågar knappt hoppas på ett plus. Kommer bli så himla besviken. Så nu tänker jag bara vänta. Händer ingen ingen under helgen tester jag igen nästa vecka
  • saijda
    Nor113 skrev 2017-11-08 21:38:03 följande:

Ni som väntar in bim. Har ni några symtom? Själv könner jag väl efter lite väl ofta.

Mina symtom är ömma bröst, ont vid svanken/ländryggen, riktiga flytningar ( både vattniga och gulbeige tjockare), illamående och en obeskrivlig trötthet samt huvudvärk (nästan febrig).

Några av dessa symtom hade jag inte förra gången, så hoppas. Har du upptäckt några symtom ännu? :)
  • Jooosen

Fick detta imorse (äl test) sex senast i tisdags.. kommer inte kunna ha sex mer förrän söndag :(... kanske d kan gå ändå?!

Försöker med första barnet sen april 2017
Svar på tråden BIM november 2017