• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • tempnörden
    Billieblue skrev 2017-11-09 07:08:53 följande:

Hej!

Är det någon som har provat munkpeppar och rosenrot och märkt skillnad på tempen i follikulärfasen?

Jag började med munkpeppar och rosenrot på mensens andra dag och är nu på CD 9. I vanliga fall är min temp under medellinjen i princip hela vägen fram till ÄL. Denna månad har den hittills varit ÖVER medellinjen varje dag.

Kanske inte ens har något samband men det känns som det, eftersom jag inte gjort några andra förändringar.

Tänkte testa nu fram till ÄL och sen uppehåll mellan äL och mens (om den dyker upp alltså) :)

jag provar rosenrot men märker ingen skillnad på temp. Din medellinje kan skilja sig från cykel till cykel. Det borde ju ändra sig i din app eller vad du använder.
    Din medellinje kanske har ändrats iom kosttillskotten.  
  • Tumvante
    Ankre018 skrev 2017-11-09 05:21:15 följande:

Idag tror jag äntligen ett efterlängtat plus kom.

Tror? Du har ju fått det! Grattis!!!!
  • Lantisbarn

Nu börjar nedräkningen till BIM är idag på dag 21 i cykeln och ägglossning +6. Antagligen har jag drabbats av magsjuka lr nått annat skit lr så kanske symtomen redan börjat svårt o säga.. jag har mått illa 3 dagar o kräks på morgonen.. ingen hitt alls. Men bara o bita ihop hoppas såklart att anledningen är att det är nått på g. Men svårt o tro att det kan ge symtom redan nu? :)

• AnnaB90
    Lantisbarn skrev 2017-11-09 11:42:36 följande:

Nu börjar nedräkningen till BIM är idag på dag 21 i cykeln och ägglossning +6. Antagligen har jag drabbats av magsjuka lr nått annat skit lr så kanske symtomen redan börjat svårt o säga.. jag har mått illa 3 dagar o kräks på morgonen.. ingen hitt alls. Men bara o bita ihop hoppas såklart att anledningen är att det är nått på g. Men svårt o tro att det kan ge symtom redan nu? :)

Jag har bim omkring den 20e, så vi verkar ju ligga nära varandra i tiden! :)

Är du på äl +6 och haft känningar i några dagar så vågar jag säga att det tyvärr är för tidigt för det då ägget fäster först efter 1 vecka, som jag har förstått det :)

Hoppas att vi snart får känna på riktiga symtom!!
  • Lantisbarn
    AnnaB90 skrev 2017-11-09 12:06:26 följande:

Jag har bim omkring den 20e, så vi verkar ju ligga nära varandra i tiden! :)

Är du på äl +6 och haft känningar i några dagar så vågar jag säga att det tyvärr är för tidigt för det då ägget fäster först efter 1 vecka, som jag har förstått det :)

Hoppas att vi snart får känna på riktiga symtom!!

Ja precis mintanke oxå kan ju ta allt från 3 till 10 dagar innan ägget fäster så borde inte känna nått än ;) aa då har vi nära varande ligger i snitt på 31 dagar sen kan det variera lite :)
  • Charlizee

ÄL den 17/11, kan man få tiden att gå lite fortare tack...!!! Och sen ska man vänta på BIM, detta eviga väntande!!

• lyckligast80

[quote=78176531][quote-nick]Charlizee skrev 2017-11-09 15:22:50 följande:[/quote-nick]ÄL den 17/11, kan man få tiden att gå lite fortare tack...!!! Och sen ska man vänta på BIM, detta eviga väntande!![/quote

Samma här, ÄL 17/11. Seeeeeg väntan!!

• Charlizee
    lyckligast80 skrev 2017-11-09 15:38:47 följande:

[quote=78176531][quote-nick]Charlizee skrev 2017-11-09 15:22:50 följande:[/quote-nick]ÄL den 17/11, kan man få tiden att gå lite fortare tack...!!! Och sen ska man vänta på BIM, detta eviga väntande!![/quote

Samma här, ÄL 17/11. Seeeeeg väntan!!

Känner mig övertaggad denna månad efter mina två spökstreck förra...! Har ni försökt länge?
  • Anonym (Fundersam)
    Nor113 skrev 2017-11-08 21:38:03 följande:

Ni som väntar in bim. Har ni några symtom? Själv könner jag väl efter lite väl ofta.

Jag har ganska mycket molvärk som hållt i sig sedan ÄL+2 ungefär, molvärken kommer och går. Har lite illamående. Brösten är lite ömma. Tog två test idag... Vet inte riktigt om det syns...

• Melika

Hjälp!

Mjölk kom ur bröstet nu i duschen.

Hade som kraftig mensvärk i morse todde mensen var på väg men ingen mens än??

Har beräknad bim i morgon.

Svar på tråden BIM november 2017