• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Matildalinea
    stila skrev 2017-11-10 11:01:52 följande:

Jag tror också att det finns en chans att det är nidblödning, alltså när ägget fäster. Men det kanske också kan vara spotting inför mens? Hoppas på det första <3 Har du tagit test?

Borde vara för tidigt för mens ? :/ ska ha nästa vecka på söndag

Fick pos äl lör och söndag vid 18 och sen neg på nu i måndags morgon
  • AnnaB90
    stila skrev 2017-11-10 10:56:15 följande:

Ja, precis så menade jag. Men jag har aldrig tidigare känt av något likande vid ÄL, så det gör mig misstänksam. Eller så är det för att det är första gången som jag vill bli gravid, så jag känner efter i varje liten del av kroppen ;) Dock börjar livmodern växa direkt säga det, så det kan kanske vara en sådan molande smärta jag har. Den fortsätter också idag, för tredje dagen. Time will tell!

Vad kul att vi är så nära! Jag följs gärna åt, om du vill :) Hur länge har ni hållit på, så att säga?

Spännande med tidigt test. Förstår dig helt, jag måste också köpa ett sånt.

Jag förstår dig helt, man vill ju så gärna känna ett tecken på att det har lyckats! :) Dagarna går alldeles för långsamt :( Vill testa nu!!

Jag hoppas på att själv snart känna någon typ av symtom.

Hur länge har ni försökt? :)

Som du säkert läste innan så kan man knappt kalla detta ett försök, mer en trevlig och välkommen slump!

Blir det inget denna månaden så vet jag inte riktigt hur jag ska göra, om vi ska fortsätta köra oskyddat eller skyddat.

När tänker du testa som tidigast? :)

Följs gärna åt!
  • Queva

Vet man inte ska testa med ÄL... har bim om 3-5dagar..

Digital sa ej gravid i morse.

Haft något svagt på babyplan testa tidigt för några dagar sedan men inget nu heller. (Vid äl test 1&2 svagt.) Beställt fler test som jag hoppas kommer idag.

Innan mens brukar jag få sträck på äl. Dock inte så här starkt.. Känner mig dock ej gravid. Haha. Hur har era ÄL tester vart vid bim?

Testoman? Ja.. hahaa

• Lullabay

Jag har nog missat något tror jag. Varför skulle man testa med ÄL-test om man vill kolla om man är gravid? :S ÄL-test mäter inte hcg....

• Sopp

Vi försöker första månaden med 3e nu, BIM onsdag 15e. Tänkte att det va rätt chill nu med tredje, vi har ju trots allt två och tredje blir en bonus, men nu när vi väl bestämt oss är jag helt besatt! Nedan är kontroversiellt, I know, och tro mig jag är så sjukt stolt över mina fantastiska pojkar, men efter två söner har vi nu provat att få till det några dagar innan ÄL med hopp om en tjej, vilket säkert försvårar chanserna till bebis

• tempnörden
    Queva skrev 2017-11-10 12:54:57 följande:

Haft något svagt på babyplan testa tidigt för några dagar sedan men inget nu heller. (Vid äl test 1&2 svagt.) Beställt fler test som jag hoppas kommer idag.

Innan mens brukar jag få sträck på äl. Dock inte så här starkt.. Känner mig dock ej gravid. Haha. Hur har era ÄL tester vart vid bim?

Testoman? Ja.. hahaa

Jag har inte provat med äl-test vid bim!
    Har sett att det är ganska vanligt att få utslag nära mensen, en del säger att den reagerar på andra hormoner också så jag håller tummarna för dig :)
    Du får be någon i tråden som redan plussat att kissa på en äl-sticka haha ;)
  • puffen2009
    Queva skrev 2017-11-10 12:54:57 följande:

Testoman? Ja.. hahaa

Med min första testade jag med äl-test vid bim och det var positivt! Digitalt test var det så det gick inte att misstolka. Tog sen ett gravtest som visade ett starkt plus Har inte fått positivt på äl-test vid bim annars.
  • Queva
    tempnörden skrev 2017-11-10 14:51:54 följande:

Jag har inte provat med äl-test vid bim!

Har sett att det är ganska vanligt att få utslag nära mensen, en del säger att den reagerar på andra hormoner också så jag håller tummarna för dig :)

Du får be någon i tråden som redan plussat att kissa på en äl-sticka haha ;)

Har ju googlat.. haha... typ tester för gravida för mens ja för allt.. haha.. måste sluta vara så besatt asså och köra något vettigt på dagarna....
  • Queva
    puffen2009 skrev 2017-11-10 15:10:18 följande:

Med min första testade jag med äl-test vid bim och det var positivt! Digitalt test var det så det gick inte att misstolka. Tog sen ett gravtest som visade ett starkt plus Har inte fått positivt på äl-test vid bim annars.

Okej.. de är ju bra! Minns du hur starkt de var? Jag får utslag innan bim på äl också. Dock inte så starkt..
  • saijda
    Lottch3n skrev 2017-11-10 09:30:00 följande:

Tack :)

Ja flytningarna har ökat kraftigt nu dom senaste dagarna.

Har faktiskt testat med ett "testa tidigt" test men det visar ju inget :(

Men nu när du säger det, med dottern så visade det väääääääldigt svagt även på bim.

Skönt att höra att någon annan känner samma!

Håller tummarna för oss!

Samma här, känns som man kissar på sig typ ;0

Jag kommer nog testa senare bara för jag är nojjig typ ^^

Desamma!
Svar på tråden BIM november 2017