• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • stila
    AnnaB90 skrev 2017-11-10 07:42:08 följande:

Jag hade mens, trodde det va tampongsnöret jag fick tag i, för det hade åkt in. Spiralen har aldrig känts så tydligt innan. Blev såklart jätteorolig, så besökte en barnmorska samma dag. Jag drog nämligen inte ut den hela vägen, för jag insåg ju mitt misstag rätt så fort. Fick hjälp att ta ut den helt, ingen skada skedd och ont gjorde det inte :)

Oj! Vilken tur att det gick så bra ändå. Läskigt :)
  • stila
    Matildalinea skrev 2017-11-10 08:03:52 följande:

Ingen ? :(

Jag tror också att det finns en chans att det är nidblödning, alltså när ägget fäster. Men det kanske också kan vara spotting inför mens? Hoppas på det första <3 Har du tagit test?
  • stila
    Lottch3n skrev 2017-11-10 08:00:50 följande:

Får jag hoppa in här? :)

Har (antagligen) BIM 17/11, så alltså om 7 dagar.. har sedan i tisdags varit extremt trött, haft molvärk (som mensvärk) och t.o.m mått illa till och från under dagarna.

Minns att med dottern kände jag också symptom tidigt, men vet inte om jag kände det såhär tidigt, är det ens möjligt?

Test visar ju tvärnegativt :/

Vad tror ni?

Jag känner exakt samma sak som du - men det har inte alls gått lika länge. Jag har läst så mycket om kvinnor som märkt symptom väldigt tidigt och tror det är möjligt. Men sedan ska man också komma ihåg att hjärnan kan spela en ett spratt också när man vill så mycket... Det är nog för tidigt för test, men om ca två dagar borde väl ett tidigt/känsligt test kunna visa något? Håll ut :) kram
  • stila
    Miniloka skrev 2017-11-10 10:10:11 följande:

Tyvärr kom mensen idag.. lycka till ni andra

Det kommer en ny chans varje månad. Kram <3
  • stila
    Eleonoratösen skrev 2017-11-10 10:15:00 följande:

Mensen kom. Får peppa mig lite inför nya tag...

Ge inte upp! <3 kram
  • Lottch3n
    stila skrev 2017-11-10 11:04:56 följande:
    Jag känner exakt samma sak som du - men det har inte alls gått lika länge. Jag har läst så mycket om kvinnor som märkt symptom väldigt tidigt och tror det är möjligt. Men sedan ska man också komma ihåg att hjärnan kan spela en ett spratt också när man vill så mycket... Det är nog för tidigt för test, men om ca två dagar borde väl ett tidigt/känsligt test kunna visa något? Håll ut :) kram
    Åh tack för svar! Så skönt att höra att man inte är ensam!

Ja visst kan det vara hjärnan som spelar en ett spratt, men jag minns att jag kände det tidigt med dottern också. Plus att jag aldrig tidigare känt såhär innan mens, utan det brukar komma första/andra dagen.

Jag har köpt hem både känsliga och mindre känsliga test. Ska försöka hålla mig nu, för har redan testat två gånger *skäms*

Håller tummarna för dig! Kram
  • Onewayticket

Är så himla orolig. Har känt mig annorlunda i typ en vecka, har haft ont längst ner i magen, haft sura uppstötningar och de senaste dagarna är brösten så ömma att man knappt kan röra vid dem. Har BIM på måndag och brukar aldrig få nån mensvärk eller pms innan utan den brukar bara komma på natten. Tog ett graviditetstest imorse som var negativt.. Känns som att min kropp lurar mig. 

• Tumvante
    molltroll0609 skrev 2017-11-10 09:57:43 följande:

Förvirrad....

Min kropp beter sig helt annorlunda än den gjort förut i livet. Min yngsta är 8 år och ätit p-piller sedan dess. Haft 28dagars cykler förut. Nu när jag slutade med piller har jag noll koll. När ÄL väl kom igång visade det sig att jag hade lutealfas på 12 dagar (dagar mellan ÄL och mens). Idag är det 8 dagar sedan mensen kom och ÄL är redan på ingång igen. Inte här riktigt än men testerna börjar ge mer utslag.

Är det åldern som gör det? (39 år)

Åldern påverkar väl hormoner lite. Det är väl östrogen/progesteron som styr signalerna i cykeln.

Min cykel är också kortare nu, jämfört med när jag var yngre/på p-piller. Hade 28 dagar, nu har jag 25-26.. och ÄL kom redan på dag 11. Jag är snart 35, och har ett barn sedan innan, ätit p-piller hela vuxna livet...

Spännande att se vilken dag du landar din ÄL på då.
  • molltroll0609
    Tumvante skrev 2017-11-10 12:14:26 följande:

Åldern påverkar väl hormoner lite. Det är väl östrogen/progesteron som styr signalerna i cykeln.

Min cykel är också kortare nu, jämfört med när jag var yngre/på p-piller. Hade 28 dagar, nu har jag 25-26.. och ÄL kom redan på dag 11. Jag är snart 35, och har ett barn sedan innan, ätit p-piller hela vuxna livet...

Spännande att se vilken dag du landar din ÄL på då.

Ja nu är det första "riktiga" cykeln då det krånglat sedan jag slutade med piller så det återstår att se om nästa blir samma. Hoppas ju på ett plus i stället men senaste ÄL tog det sig inte. Vi ger det ett par ggr till annars känns det som att det kanske inte är meningen. Vi är ju lite till åren
  • puffen2009

Får man hänga på här?

Första försöket för en liten fyra den här månaden :) Blev dock ett halvhjärtat försök då jag haft lite mellanblödningar och inte riktigt har koll på äl längre. Men jag tror att äl var 6/11 och då fick vi till det iaf ;) BIM 19-20/11, men jag tror inte att det blev något. Har köpt äl-test till nästa månad nu men hoppas så klart på ett pluss :)

Svar på tråden BIM november 2017