• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Sopp
    Baraentilligen skrev 2017-11-11 10:16:54 följande:

Hur lever ni i väntan på BIM? Tänkte gällande mat, alkohol och vitaminer främst.

Helt som vanligt, med första höll jag mig till ?gravidreglerna? från första dagen vi började försöka, och sedan tog det ju typ fem månader innan jag var gravid. Efter detta väntar 9 månader till, och 6 månader med amning = 20 månader totalt. Det är iaf för mig väldigt mycket! Andra var helt oplanerad så då var jag ovetandes ute och shottade på klubben - nu tänker jag mig leva som vanligt och njuta av att äga min egen kropp så länge jag bara kan! (Men inte dricka drinkar i vecka 6.... ;) )
  • AnnaB90
    JohannaN2015 skrev 2017-11-11 15:21:01 följande:

Tjejer vad tror ni? Ca en vecka kvar tlll mens, har molvärk och spända bröst!

Tycker mig absolut kunna ana något! :D Vad är det för test?
  • JohannaN2015
    AnnaB90 skrev 2017-11-11 15:25:22 följande:

Tycker mig absolut kunna ana något! :D Vad är det för test?

Testlagret!! :D känns så sjukt.. första riktigt försöket.. overkligt om det tog sig då!!
  • Onewayticket
    Lottch3n skrev 2017-11-11 14:34:50 följande:
    Är på bim -6, och har sedan en vecka tillbaka haft ont i nedre delen av magen precis som mensvärk, och det brukar jag aldrig få så långt innan mens. Har också varit extremt trött samt mått illa dom tre senaste dagarna, speciellt på morgonen men det kommer och går hela dagen.

Har redan hunnit testa två gånger med känsliga test, självklart negativt, men hoppas att jag bara testat för tidigt. :/
    Jag fick samma symptom som du också långt innan BIM. Nu är jag på BIM-2 och det har bara blivit värre... Ska testa imorgonbitti. Hoppas det blir något.. :)
  • Mllm
    LA87 skrev 2017-11-11 10:21:16 följande:

Känner igen mig i din story, på dag 36 och ff ingen ÄL. Har cykler på 50-70 dagar, så vet hur det känns att vänta. Väntar just nu på remiss till fertlitetsklinik, så hoppas jag också kan få samma hjälp som du för att korta ner dem. Hur bekräftade du ÄL utan tester? Tempar du? :)

Håller tummarna för dig!!

Ja alltså långa cykler är ju så frustrerande! Chanserna blir ju så få och så kan man ju inte veta på förhand när ägglossningen tänkt ske. Började tempa i augusti och det har hjälpt mig så mycket. Nu får jag bekräftat om/när äl skett så jag behöver inte gå och fundera och testa lika mycket. Rekommenderar verkligen att börja tempa. Du lär känna din kropp mycket bättre och att få äl bekräftat är så skönt. LH test kan ju visa positivt trots att äl inte sedan sker.

Stort lycka till till dig med!
  • theLovelyJ
    R84 skrev 2017-11-11 13:08:45 följande:

Men de har inte gjort någon utredning? Vi startade som sagt vår för ett par veckor sen och då spolade de bland annat äggledarna. Får se om det hjälper. Annars får vi invänta provsvar.

Jodå utredning är gjord utan anmärkning. Dock måste man söka privat för att få hjälp med ivf. Jag har 2 barn sen tidigare så måste nog betala själv om det skulle bli aktuellt.
  • Lottch3n
    Onewayticket skrev 2017-11-11 15:47:44 följande:
    Jag fick samma symptom som du också långt innan BIM. Nu är jag på BIM-2 och det har bara blivit värre... Ska testa imorgonbitti. Hoppas det blir något.. :)
    Åh jag håller tummarna! :)
    Jag ska försöka hålla mig till åtminstone onsdag, men gärna fredag då bim är :)
  • AnnaB90
    JohannaN2015 skrev 2017-11-11 15:31:39 följande:

Testlagret!! :D känns så sjukt.. första riktigt försöket.. overkligt om det tog sig då!!

Vilken dröm om det tar sig på en gång! :D

Har du haft symtom??
  • mrsLina

Äl idag enligt appen men upplever att jag fick äl smärtor igår redan. Så jag tror nästan att det hände redan igår. Har fortfarande äggvite flytningar. Vet att det är alldeles för tidigt att känna ngt men upplever ändå att jag ha molande värk i mage och bröst. Men det kan ju vara ägglossning också. Detta blir spännande.

Svar på tråden BIM november 2017